Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

shoot Marcella

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • shoot Marcella

    Shoot met Marcella

    1

    2


    Model; Marcella
    MUA; Bruce

    Groeten
    Henny

  • #2
    Re: shoot Marcella

    Heeft er niemand (opbouwende) kritiek?????

    Comment


    • #3
      Re: shoot Marcella

      hey.. heb ik deze gemist?

      Nou daar gaan we. Ten eerste mooi model.

      Persoonlijk vind ik de styling niet mooi. Wat ik zelf dan wel gedaan zou hebben bij deze kleurtjes is een witte ipv een zwarte achtergrond. Dit is fris en moet sprankelen. Nu oogt het somber.
      Verder vind ik de platen te gesatureerd. Dus wat rood en geel eruit.
      De eerste ligt niet lekker in de comp. Neus te dicht bij het kader.
      No2 vind ik lekkerder kijken.

      Persoonlijk denk ik dat bij deze platen je de visagie in combinatie met styling de das om doet. Niet omdat het slecht is, maar de combinatie van alles bij elkaar. Het past niet.

      Dit is comment is dus puur opbouwend bedoeld en niet om af te zeiken.

      Hier geldt: less is more, of een goede combi van more

      Wil nog even toevoegen dat een blur de foto niet maakt. er zijn te veel andere zaken die eerst in fotoshop aangepast hadden kunnen worden. Kijk bijv. op no1. Daar 'groeit' optisch een haar uit haar neus en uit haar kin. En dat is voor beauty niet mooi.

      Ik hoop dat je er wat aan hebt.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: shoot Marcella

        Hier heb ik idd wat aan, dit zijn goede tips waar ik wat aan heb.
        In dit geval deed de visagist ook een groot gedeelte van de styling.

        Thanks

        Comment


        • #5
          Re: shoot Marcella

          Oorspronkelijk geplaatst door hendrikus Bekijk bericht
          Hier heb ik idd wat aan, dit zijn goede tips waar ik wat aan heb.
          In dit geval deed de visagist ook een groot gedeelte van de styling.

          Thanks
          Graag gedaan.
          Maar de fotograaf moet de platen maken en heeft de eindbeslissing. Als jij iets niet mooi vindt, moet je dat altijd overleggen met het team. Kan de platen alleen ten goede komen. Vereist natuurlijk wel een beetje ervaring en kijk op de zaak, maar meestal overleg ik van te voren wat de bedoeling gaat worden. Vaak aan de hand van boekjes en kleurcombinaties.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: shoot Marcella

            ook hier de mening; dat de aandacht meer gaat naar de opmaak en attributen, dan naar het model.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: shoot Marcella

              Ik wil het even hebben over de eerste foto
              Volgens mij 3 grote fouten in deze foto.
              1) Compositie: haar neus komt uit haar gezicht. Ook heb je een iets te hoog standpunt gekozen.
              2) Licht: uw licht is veel te plat. Mocht je uw licht recht voor haar gezicht gezet hebben dan kreeg je meer diepte in de foto. Dan zou je meer schaduw gekregen hebben waardoor het model haar kaaklijnen veel beter zouden uitkomen.
              3) visagie: het model haar voorhoofd blinkt als een spiegel
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: shoot Marcella

                Het meeste is hier al gezegd.
                Wat ik nog wil toevoegen is dat je wel blur hebt gebruikt, maar te weinig met de healingbrush hebt gewerkt, en da's jammer. Je ziet dit b.v. bij foto 1 op het voorhoofd, daar zitten nog wat oneffenheden.
                Dit is een fout die ik in het verleden ook vaken maakte. Begin met de healingbrush, en als je dat goed doet hoef je nog maar weinig of niet te blurren.

                Daarnaast stoort me bij de visagie dat de wenkbrauwen onder de make up zitten. Dat oogt niet echt lekker.

                Bekijk na het maken van een foto of de huid niet glimt. Gebeurt dit wel, vraag dan de visa om wat bij te poederen. Scheelt een hoop ergernis achteraf.

                Neem de punten mee waar je wat aan hebt en dan komt het wel goed.

                Groetjes, Marius
                Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

                Comment


                • #9
                  Re: shoot Marcella

                  Ten eerste, nogmaals hartelijk dank voor de opbouwende kritiek.
                  Zo weet ik tenminste wat ik fout doe, zodat ik weet waar ik de volgende keer op moet letten.

                  Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  hey.. heb ik deze gemist?
                  Verder vind ik de platen te gesatureerd. Dus wat rood en geel eruit..
                  Jörgen, het lijkt vaak dat mn foto's er erg flets uitzien t.o.v. U en de anderen.
                  Daarom heb ik idd met de Hue?saturation geschoven.

                  Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                  Ik wil het even hebben over de eerste foto
                  2) Licht: uw licht is veel te plat. Mocht je uw licht recht voor haar gezicht gezet hebben dan kreeg je meer diepte in de foto. Dan zou je meer schaduw gekregen hebben waardoor het model haar kaaklijnen veel beter zouden uitkomen.
                  Lieven Lens, ik heb wel degelijk het licht recht voor haar gezicht geplaatst, maar zie nu dat ik aan de rechterkant het invullicht dan toch waarschijnlijk te hard heb gezet. Thanks.

                  Oorspronkelijk geplaatst door mariussuiker Bekijk bericht
                  Het meeste is hier al gezegd.
                  Wat ik nog wil toevoegen is dat je wel blur hebt gebruikt, maar te weinig met de healingbrush hebt gewerkt, en da's jammer. Je ziet dit b.v. bij foto 1 op het voorhoofd, daar zitten nog wat oneffenheden.
                  Dit is een fout die ik in het verleden ook vaken maakte. Begin met de healingbrush, en als je dat goed doet hoef je nog maar weinig of niet te blurren.
                  Marius,
                  Je hebt helemaal gelijk, maar ik snap de healingbrush en patchtool nog steeds niet goed.
                  Als ik de healingbrush gebruik krijg ik steeds een soort van vlekken op het gezicht, oftewel de puistjes gaan wel weg, maar ik krijg in plaats daarvan weer andere vlekken.
                  Snap ik dus niks van.
                  Maar ik blijf proberen, thanks.

                  Nogmaals deze kritiek geeft me nog meer inspiratie om beter mn best te doen en verder te gaan in de geweldige wereld van modellenfotografie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: shoot Marcella

                    Google is your best friend!

                    Zoek eens op Healing brush tutorial, en je krijgt veel sites.
                    Hier is er eentje:



                    Succes!!

                    Groetjes, Marius
                    Zonder *Klik* geen foto!!!http://www.mariussuiker.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: shoot Marcella

                      Thanks Marius,

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      Persoonlijk vind ik de styling niet mooi. Wat ik zelf dan wel gedaan zou hebben bij deze kleurtjes is een witte ipv een zwarte achtergrond. Dit is fris en moet sprankelen. Nu oogt het somber.
                      Verder vind ik de platen te gesatureerd. Dus wat rood en geel eruit.
                      Voor Jörgen,
                      Hier een foto tegen een witte achtergrond, vrijwel niet geblurred.


                      groeten
                      Henny

                      Comment


                      • #12
                        Re: shoot Marcella

                        Ik denk dat je zelf ook ziet dat dit er een heel stuk frisser en natuurlijker uitziet. Althans dat vind ik
                        Zou nu alleen nog een laagje saturatie aanmaken en ca 15% rood eruit halen. (en mss 5 puntjes geel)
                        Maar ik zit nu niet op mijn eigen scherm, dus dit is even gokken.
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: shoot Marcella

                          Zo. Zit nu op mijn eigen scherm. Dat kijkt wat beter.

                          Ik heb het rood en geel een beetje aangepast. Hoe vind je zoiets? (als ie weg moet moet je even een seintje geven)

                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: shoot Marcella

                            en merk ik hier geen overstraling van de achtergrond? (bij de laatsten)
                            of heb ik het verkeerd??

                            grts
                            D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                            Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                            en ewa flitsspeelgoed

                            Comment


                            • #15
                              Re: shoot Marcella

                              Oorspronkelijk geplaatst door JP Bekijk bericht
                              en merk ik hier geen overstraling van de achtergrond? (bij de laatsten)
                              of heb ik het verkeerd??

                              grts
                              Een beetje, maar voorzelf mij niet storend. Eerlijk gezegd vind ik een tikkie overstraling altijd wel iets hebben. Beetje dat zonlicht effect in de haren. Grappige is wel, dat in deze foto de voorkant er nagenoeg niet onder geleden heeft. (wat je bij veel platen vaak wel ziet (contrastverlies))
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

                              Comment

                              Working...
                              X