Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Videokaart belangrijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Videokaart belangrijk?

    Hallo,

    Ik krijg van mijn ouders een laptop, grotendeels omdat ik het nodig heb voor mijn eindwerk op te maken want in school is een vrije computer vinden een ramp. Natuurlijk is het mooi meegenomen als het vaneerste keer een degelijk toestel is.

    Aangezien ik niet echt weet in welk ander subforum ik het moet zetten, hier mijn vraag:

    Is een videokaart belangrijk voor fotobewerking? En waar zou ik dan moeten op letten? Ik ben een complete pc noob op dat vlak .

    Ter verduidelijking ik twijfel tussen deze 2:

    http://www.laptopshop.be/vergelijken...oduct[]=62383&

    Ik heb wel nog een apart scherm : Eizo flexScan S1931, die zou worden gebruikt als hoofdmonitor als ik thuis ben. Ik hoor net dat het blijkbaar niet altijd mogelijk is een extra scherm aan te sluiten? Is dit waar? En naar wat moet ik dan kijken zodat ik ene neem die dit wel kan

    Ik hoop dat er hier mensen zijn die er meer van kennen en me kunnen helpen. Als er iemand zich geroepen voelt om te helpen zoeken mag hij het altijd laten weten want ik zie de bomen door het bos niet meer.

    mvg.

    David
    Last edited by mutse; 20 januari 2009, 00:37.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

  • #2
    Re: Videokaart belangrijk?

    Heel kort paar zaken om op te letten:
    - grafische kaart met genoeg dedicated geheugen (eerste laptop die je toont heeft 512MB dedicated, tweede geen), dus voor mij zou de tweede laptop hierdoor al wegvallen
    - beetje een deftige processor
    - harde schijf 7200 rpm werkt wat sneller, maar verbruikt wel meer batterij
    - RAM proberen minstens 4GB
    Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

    Comment


    • #3
      Re: Videokaart belangrijk?

      De laptops die de TS aantoont zijn beiden QWERTY, zeker dat je geen AZERTY wenst?
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: Videokaart belangrijk?

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        De laptops die de TS aantoont zijn beiden QWERTY, zeker dat je geen AZERTY wenst?
        Was mij ook al opgevallen
        Verder is volgens mij de eerste (GX620) zeker de betere om foto's te bewerken, alhoewel de resolutie van 1680x1050 misschien een beetje extreem is op een 15.4" scherm.

        En met dat rode detail ziet ie er ook nog tof uit, maar dat is minder belangrijk natuurlijk

        Trouwens, waarom niet effe naar Dell kijken, hun XPS16 portable is zeker niet mis, komt op 1278 Euro met 4gb ram en 250gb 7200rpm disk met drie jaar volledige garantie.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Videokaart belangrijk?

          Dit komt omdat ik het enkel vind via een nederlandse website, maar in belgië worden ze verkocht met AZERTY toetsenbord (oef).

          7200rpm, ik heb nog niet veel zo'n laptops tegengekomen of ik moet verkeerd kijken. En die van dell is iets te duur (ik mag normaal maar tot 1000 gaan dus nu al over de limiet).

          @ lambocars: wat bedoel je met dat de resolutie iets teveel zou kunnen zijn? Ik dacht net dat dit een pluspunt was.
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

          Comment


          • #6
            Re: Videokaart belangrijk?

            Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht

            @ lambocars: wat bedoel je met dat de resolutie iets teveel zou kunnen zijn? Ik dacht net dat dit een pluspunt was.

            Daarmee bedoelt Lambocars waarschijnlijk dat tekst zeer klein en mogelijk moeilijk leesbaar zal weergegeven worden op een 15 inch scherm.

            .
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

            Comment


            • #7
              Re: Videokaart belangrijk?

              Misschien ook hier eens kijken, alvast scherpe prijzen, en ook een "fysieke" winkel in Gent.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment

              Working...
              X