Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Workshop's voor beginners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Workshop's voor beginners

    Beste iedereen,

    Ik heb onlangs een D200 op de kop kunnen tikken en ben nu opzoek naar een gepaste workshop om dit toestel te leren kennen.

    Op het net zijn er maar een paar workshop's te vinden en meestal gaan ze dan no gepaard met reizen, waardoor ze (voor mij dan toch) te duur zijn.

    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

    Joris
    Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

  • #2
    Re: Workshop's voor beginners

    Ik zie dat een aantal personen deze discusie gelezen hebben, maar er heeft nog niemand gereageerd...

    Komt dit omdat er weinig vraag naar is of omdat er niemand positieve ervaringen mee heeft...
    Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

    Comment


    • #3
      Re: Workshop's voor beginners

      in mijn geval: omdat ik echt geen weet heb van een workshop voor D200 (of enig ander toestel)

      Ik denk dat je met eens de manuaal door te nemen, zodat je globaal weet welke instellingen waar en hoe kunnen gebeuren en dan eventueel nog wat online cursussen photografie je klaar bent om te exprimenteren. Hoe meer, hoe liever. En heb je dan concrete vragen, dan zal er hier op het forum wel een schare anciens zijn die je kunnen helpen.
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Workshop's voor beginners

        Een workshop om je toestel zelf te leren kennen zal je heel moeilijk (of niet) vinden.

        Het inderdaad aangeraden om eens je handleiding door te nemen.
        Neem misschien gewoon eens een boek vast over de basis van fotografie, hier zal je ook al veel uit leren.
        Mocht je toch nog meer willen leren over je D200, er is een boek dat speciaal handelt over de D200 (heb er hier ook zo een liggen), denk van easy computing.
        Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

        Comment


        • #5
          Re: Workshop's voor beginners

          Hey Saphi,

          Bedankt voor je reactie!

          Ik heb de manuel al een beetje doorgenomen en ik heb mij ook een boek aangeschaft dat uitleg geeft over het gebruik van de D200, maar in de praktijk is toch wat anders...

          Ik dacht door een workshop te volgen wat praktische tips&trics van ervaren mensen te krijgen, vandaar mijn vraag.
          Nikon D200 - Nikon 50mm 1.8 - Nikon 18-70mm 3-5.6 - Nikon 55-200mm 4-5.6 - Sigma 70-200mm 2.8 - SB600

          Comment


          • #6
            Re: Workshop's voor beginners

            Zeker een terechte vraag, maar ik vrees dat dit soort workshops witte raven zijn.
            Misschien eens uitkijken naar iemand die eenzelfde toestel heeft en eens samen op stap gaan.

            Vooral experimenteren. Al doende leert men.
            Met uitzondering van totaal mislukte fotos kun je met instellingen meestal niks verkeerd doen. Lukt het na meerdere pogingen en diverse benaderingen niet dan kun je hier op het forum nog de vraag stellen.

            Veel success
            SaΦ
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Workshop's voor beginners

              "Steel met je ogen"
              Fotografie is voor het grootste deel "kijken". De techniek, de nabewerking en een portie geluk zijn er zeker nodig, maar de beste fotografen zijn diegene die hun onderwerp kunnen "zien"...

              Kijk naar andere (goede) fotografen, tracht uit te vissen waarom jij hun beelden aantrekkelijk vindt (of net niet) en probeer dat dan te kopiëren... Wees kritisch, geduldig en aanvaard dat "leren" altijd gepaard gaat met vallen en opstaan...
              Dit forum kan je daar een ware en onuitputtelijke bron van inspiratie bij zijn
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Workshop's voor beginners

                ver of niet te ver vanwaar je woont ?? is wel geen workshop maar cursussen ===>>> kijk eens op www.dakhuus.org heb al positieve reacties over gehoord.

                grts
                Ingrid
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: Workshop's voor beginners

                  Verplaatst naar geschikter forumonderdeel
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Workshop's voor beginners

                    Ik zie dat je van Noorderwijk bent... Een workshop ken ik niet, maar de HIK in Geel richt semestriele cursussen in waarbij de basis is "je toestel en zijn handleiding". Er zitten allerlei soorten mensen, met compacts tot spiegelreflex, van jong tot oud, en daar zie je de basis van fotografie en word je gedwongen van zelf in je handleiding, wat toch nog de voornaamste lectuur is, op te zoeken hoe je de instellingen moet veranderen... 't is "basic", dat zeg ik erbij. Witbalans en juist belichten zit zelfs in het tweede semester, maar daar zit dan ook een beetje studio en van alles wat in. Hij is er de cursus, maar of 't is wat jij bedoelt ? Misschien eens gaan bekijken op de infodagen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Workshop's voor beginners

                      Ik zou zeggen kom een dag naar de Eifel.
                      Om de kosten te drukken (brandstof) zou je kunnen poelen met een aantal andere mensen die interesse hebben.

                      mvg
                      Antoine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Workshop's voor beginners

                        Er is wel een internet cursus beshikbaar die geschreven is om je eigen toestel te leren kennen. In ieder geval leer je de basisknoppen te kennen en te gebruiken. En ja, die is voor ieder toestel geschikt, ongeacht of het een Nikon, Canon, Sony of wat dan ook voor toestel is, compact of spiegelreflex. Verder leer je ook nog wat basis van belichting enz. en dit alles dmv parktijkoefeningen. De kosten zijn een fractie van bv een Nikon D200. Degene die stelt dat de gevers van dit soort workshops "witte raven" zijn, is bevooroordeeld en weet blijkbaar niet waar hij/zij het over heeft.

                        Gr. X.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Workshop's voor beginners

                          Afhankelijk wat je doelstelling is kan je je licht eens opsteken bij Fotoclubs in de buurt, ik denk dan aan Herentals (2 clubs) of Herenthout.

                          In de club in Herenthout worden regelmatig workshops georganiseerd over allerlei fotografische onderwerpen maar interessant zijn de leerrijke gesprekken met ervaren en minder ervaren gebruikers. Het gaat er niet enkel om uw camera te leren kennen maar om heel wat meer.
                          Voor de activiteiten van Fotoclub Toreke kan ik u verwijzen naar onderstaande link.

                          http://www.torekefoto.be
                          http://www.torekefoto.be

                          Comment

                          Working...
                          X