Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onozelaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onozelaar

    Hahahaha, die dacht ook met de eerste de beste onozelaar te maken te hebben .

    kreeg een mail ivm de verkoop van mijn toestel , dat hij enkele vragen had :

    mijn antwoord :


    Hi Thomas
    what would you like to know , tell me i will answer ..

    Greets Dj


    zijn antwwoord :

    Hello,

    I really need a good working Nikon camera,I need to know the working condition and if you have the complete accessories and what is your final selling price.Hope to hear from you soon.

    Thomas



    terug ikke :

    Ofcourse i have the complete accessories , end its working like new ,
    i am upgrading equietment , thats the reason i am selling .
    com's with everithing , kabels, batterieloader lenshoods, everything
    (i still have all the boxe's en the buy tickets )

    the price for the whole paket is 750 euro .


    hij dan terug :

    Hello Johny,

    Johny i have read your mail and understand everything,I will pay you 850 euro for the Nikon plus shipment please let me know if that is okey and get back to me.

    Bye

    Thomas



    ikke terug :

    Hello Thomas

    From where are you ?

    you transfer the money on my account , when i see the money is on my account , then i will ship
    the whole pakkage .

    thats the onley way i work , are you agree ?




    hij terug :

    Hello Johny,

    I will want the Nikon to be shipped to Nigeria,Meanwhile Johny you have to give send me an account information for the transfer of the money,i agree that as soon as i send you the money you will send my the Nikkon.

    Bye

    Thomas



    ikke terug :

    Ok thnx for wasting my time with trying to scam mé ..
    Deal is off




    hij terug :

    Hello Johny,

    How do you mean by me trying to scam you,If you do not have the Nikon,do tell me not by you trying to insult me.

    Thomas





    Verder heb ik er geen woorden meer aan vuil gemaakt pff ,

    als je je even verveeld of je wil eens zéér goed lachen , wel begin dan eens te lezen op onderstaande site
    Er staan prachtige dingen op ( van oplichters die voor de zot gehouden worden enz... )


  • #2
    Re: onozelaar

    Ik begrijp het niet goed, hij vraagt om een bankrekening nummer waarop hij het geld moet storten en gaat ermee akkoord dat jij de camera opstuurt van zodra hij het geld gestort heeft.

    Hij wil je 850€ betalen plus verzendingskosten ipv de 750 die je vraagt...

    Lost

    Comment


    • #3
      Re: onozelaar

      Ik heb al meerdere gelijkaardige verhalen gehoord.

      Het komt er uiteindelijk op neer dat je geld op je rekening krijgt, waarna je alles verstuurt. Enkele dagen later blijkt de storting op een louche manier gebeurd te zijn en heeft de bank helemaal geen geld ontvangen, waarna het geld weer van je rekening verdwijnt.

      Resultaat: camera weg, geen geld.

      Ik denk dat je er dus goed aan gedaan hebt.
      Zeker het feit dat hij er meer voor wil geven en dat je naar Nigeria moet verzenden waren duidelijke hints die je goed begrepen hebt.
      Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

      Comment


      • #4
        Re: onozelaar

        @Michake

        hmmm,

        Kijk eens goed naar waar ik deze moet zenden
        ik weet niet of je goed bekend bent met het internet en oplichteng enz...
        (dit is niet beledigend bedoelt hoor)

        maar de basis van oplichters is Nigeria ,
        Op de site die ik vanonder erbij gezet ben moet je maar eens rondneuzen
        (is ook zeer informatief , om je te wapenen tegen eventuele oplichters )

        als ze zo beginnen , van ship it to Nigeria ,
        of betaal via Western union ofzo , lol , en als ze met yahoo of gmail ofzo zitten mag je er 99% zeker van zijn dat het een scam is .

        Last edited by johny; 19 januari 2009, 10:45.

        Comment


        • #5
          Re: onozelaar

          Zeer correct afgehandeld. Misschien voor de mod's: een andere titel van dit draadje, meer beschrijvend van het verschijnsel.

          Hier is nog wat literatuur voor de late avonden:

          419Eater.com is a website dedicated to the fight against 419 and Internet scams. Read about the exploits of our anti scam Scam Baiters who fight the good fight by taking on the scammers, wasting their time and saving victims from further losses. Join our forums to read more adventures in scambaitingi, 419 Eater. Anti Scammer letters pages, forum, anti-scammer hints and tips.


          -M-
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: onozelaar

            Er zijn ook nog wel eerlijke mensen in Nigeria.

            Dat gezegd zijnd, ik kan me heel goed voorstellen dat je geen risico wilt lopen dus hier niet op ingaan lijkt me een juiste keuze. Maar dan zou ik deze persoon niet rechtstreeks beschuldigd hebben maar iets geschreven als "gezien de reputatie van je land is het mijn voorkeur niet naar Nigeria te verzenden".

            Comment


            • #7
              Re: onozelaar

              blijkbaar ben ik te goed gelovig ik heb inderdaad geen ervaring met shipments naar nigeria of handel via internet.

              Wat je kan voorstellen is dat je hem zelf wil brengen en er een mooie vakantie aan koppelen

              Comment


              • #8
                Re: onozelaar

                In Nigeria loopt er nu een draadje op één of ander forum over zaken doen met Belgen....

                Comment


                • #9
                  Re: onozelaar

                  lol,
                  Ik ben ook een ferfente motorliefhebber
                  in op een ander forum hebben we een ferm de zot gehouden met die mannen

                  echt niet normaal hoor , twas echt lachen




                  @ leonidas
                  er zitten ongetwijfeld overal ook eerlijke mensen , maar het rook véél te vies hoor
                  ben er 99,9% zeker van dat dit een oplichter was .

                  Comment


                  • #10
                    Re: onozelaar

                    Heb je dat Engels opzettelijk gedaan?

                    Verder vraag ik me af: wat kan zo iemand eigenlijk doen als je hem gewoon je rekeningnr geeft? Je kan toch niet anders als je wil verkopen?

                    Bij mijn weten vragen Nigerian scams altijd om je een percentage opvoorhand te storten, en nadien krijg je zogezegd duizenden dollars ofzo. Maar als jij moet wachten op zijn geld kan er toch weinig misgaan? Zolang je dat ding niet opstuurt zonder zijn geld te hebben...
                    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: onozelaar

                      Wat is eigenlijk een ozelaar?
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: onozelaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                        ..

                        Verder vraag ik me af: wat kan zo iemand eigenlijk doen als je hem gewoon je rekeningnr geeft? Je kan toch niet anders als je wil verkopen?

                        Bij mijn weten vragen Nigerian scams altijd om je een percentage opvoorhand te storten, en nadien krijg je zogezegd duizenden dollars ofzo. Maar als jij moet wachten op zijn geld kan er toch weinig misgaan? Zolang je dat ding niet opstuurt zonder zijn geld te hebben...
                        Goed lezen hé

                        Oorspronkelijk geplaatst door molotovke Bekijk bericht
                        Ik heb al meerdere gelijkaardige verhalen gehoord.

                        Het komt er uiteindelijk op neer dat je geld op je rekening krijgt, waarna je alles verstuurt. Enkele dagen later blijkt de storting op een louche manier gebeurd te zijn en heeft de bank helemaal geen geld ontvangen, waarna het geld weer van je rekening verdwijnt.

                        Resultaat: camera weg, geen geld.

                        Ik denk dat je er dus goed aan gedaan hebt.
                        Zeker het feit dat hij er meer voor wil geven en dat je naar Nigeria moet verzenden waren duidelijke hints die je goed begrepen hebt.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: onozelaar

                          Ow okeetjes Da's al vervelender natuurlijk...
                          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: onozelaar

                            Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                            Ik ben ook een ferfente motorliefhebber in op een ander forum hebben we een ferm de zot gehouden met die mannen
                            http://www.2fast4u.be/forums/showthread.php?t=21303
                            Die hebben ze inderdaad laten afzien ... denk dat die er nog niet goed van is.
                            Maar je hebt daar precies wel een schoondere nickname.
                            Last edited by VerSeg; 19 januari 2009, 23:21.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: onozelaar

                              Oorspronkelijk geplaatst door johny Bekijk bericht
                              Hahahaha, die dacht ook met de eerste de beste onozelaar te maken te hebben .
                              't Is wel onnozelaar met 2 nn.....
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X