PDA

Volledige versie bekijken : foto rubens

shantiguru
18 januari 2009, 21:10
iemand ervaring bij foto rubens wilrijk ?

op de site zie ik de canon17-55 f2.8 voor 819€ ; bij grobet kost deze lens 949€ .

tamelijk groot verschil

de body 40D bij rubens 719€ ( gratis CF 2GB en reinigingsset), bij grobet 725€

klein verschilleke

mss zijn er nog goedkopere maar ik koop liever in de winkel ipv via het web .

bij beiden kan je rechtstreeks aan die prijzen in de winkel kopen .

Nick DS
18 januari 2009, 21:15
betrouwbare winkel,
kijk ook naar winkel konijnenberg

dannyd
18 januari 2009, 21:24
volgens mij een betrouwbare zaak....werkt ook samen met studio 73
ben van plan mijn toestel daar ook te gaan kopen...eerst er nog uit geraken dewelke
;)

damien
18 januari 2009, 21:25
Rubens zelfde keten als studio73 kom er ook eveneens als konijn beiden tevreden over tot nu toe :p

pdrke
18 januari 2009, 21:28
Heb er nog geen toestel gekocht maar wel accessoires, een collega van mij een objectief. Goede service, vriendelijke mensen en goede prijzen :G

Black B@ndit
18 januari 2009, 21:35
Niet te lang wachten, want het is mogelijk dat de ene winkel de prijs al verhoogd heeft, en de andere nog niet (volgens verschillende bronnen zouden de prijzen binnenkort 10% stijgen).

Ik heb mijn 1D MKIII bij Studio73 in Turnhout gekocht, daar was die ruim 250 euro goedkoper dan bij Fotokonijnenberg (= ook in Turnhout).
De accu was defect, en ze hebben heel snel voor een nieuwe gezorgd, ik kan dus zeker niet klagen over de service:G.

Tigra-boy
18 januari 2009, 21:47
Ook enkel positieve ervaringen met Rubens in Wilrijk.
Nemen in de winkel ook de tijd om je vragen te beantwoorden en uitleg te geven :G

Jozef68
18 januari 2009, 22:01
hoi ,

idem hier , een goede en vriendelijke uitleg en ze hebben ook stock wat niet overal is.
Vergeet ook Bastiaens niet, heeft ook scherpe prijzen.

mvg Jos

shantiguru
19 januari 2009, 13:31
Niet te lang wachten, want het is mogelijk dat de ene winkel de prijs al verhoogd heeft, en de andere nog niet (volgens verschillende bronnen zouden de prijzen binnenkort 10% stijgen).

Ik heb mijn 1D MKIII bij Studio73 in Turnhout gekocht, daar was die ruim 250 euro goedkoper dan bij Fotokonijnenberg (= ook in Turnhout).
De accu was defect, en ze hebben heel snel voor een nieuwe gezorgd, ik kan dus zeker niet klagen over de service:G.

vandaag besteld bij Rubens Wilrijk :
EOS 40D : 719€
17-55 f2.8 : 819€
zonnekap EW83J : 27€
denk wel een goede prijs te hebben ; bij Grobet hanteerde ze al de nieuwe prijzen wat toch een verschil van 140€ gaf .

de 40D moest wel besteld worden ; er zijn bij Canon nog maar enkele in stock en worden niet meer geproduceerd .

D-lete
19 januari 2009, 16:48
Proficiat met je bestelling.

Zelf heb ik ook enkel positieve ervaringen met Foto Rubens.
Vriendelijke mensen en een goede service.

jpjp
19 januari 2009, 20:06
ALs het goed is mag het ook eens vermeld worden!
Ook enkel positieve ervaringen met deze mensen, niks is ze teveel om tevreden klanten te hebben en te houden:G

starengine
19 januari 2009, 20:24
Ook hier niks dan goeds over Foto Rubens, ben er ondertussen al vaste klant.

mvg

Den Tom
19 januari 2009, 21:58
Ook van mij geen klagen. Alles in mijn handtekening op uitzondering van de 24-105 komt van bij de Rubens. Vriendelijke meiskes die mij altijd op al mijn vragen antwoorden. Ik mag ook altijd uitgebreid testen voor ik koop. Maar waar ik niet tegen kan is dat zij zelf privé al een 50D hebben en ik nog met mijn 400'tje zit... :clown:

DKW
19 januari 2009, 22:03
Rubens Wilrijk = uitstekend adres !

LamboCars
20 januari 2009, 08:02
Ik begrijp echt niet waarom mensen nog bij Grobet kopen ? Ik ben er al enkele keren geweest, altijd zijn ze duurder dan andere winkels. Ik heb vorig jaar in augustus een hele set Think Tank materiaal besteld bij hun, heeft maanden geduurd voordat een deel binnen was, uiteindelijk begin oktober naar Antwerpen gereden en op de man af gaan vragen hoe het nu zat met mijn bestelling ... ze zouden het pas in maart dit jaar binnenkrijgen :mad: ... mooi alles ginder gelaten, mij zien ze daar niet meer terug.

Ik heb de hele set toen op aanraden van Think Tank zelf bij Adorama gekocht, was nog goedkoper ook, zelfs met de duanekosten en alles inbegrepen.

Verder heb ik zeer goede ervaringen met Studio73 in Geel, welke zoals jullie al weten tot dezelfde keten behoren als Rubens, het enige wat me vorige week een beetje tegenviel was het feit dat ze geen bestellingen via email of telefoon meer aanvaarden. Ik ben er vaste klant en heb er al vele duizenden euro's achtergelaten de laatste 18 maanden ... en nu willen ze vooruitbetaling op een bestelling van 200 Euro terwijl ik altijd alles ophaal in de winkel zelf, en dan ook ter plaatse betaald heb in het verleden.

Ben ik toch een beetje van geschrokken eerlijk gezegd, maar verder niets dan positieve ervaringen.

Mark

fotostudio spotlight
20 januari 2009, 11:48
ook heel tevreden over rubens/studio 73 vind ik persoonlijk een betere zaak dan konijn..
die willen omzet halen en kennen hun waren niet zo goed als bij studio 73 waar ik iedere keer meer dan een behoorlijke uitleg kreeg.
Daar dit voor mij een grote trip is de laatste keer bij a&c in mariakerke geweest en de prijzen van stiudio73 getoond, hadden ook een deal aan nog betere prijs ondanks de prijs op de site, en is dichter bij huis. Vind daar een nog betere uitleg en zo gigantisch niet alhoewel die ondertussen uitbreiden...

Leopard
20 januari 2009, 19:00
Idem hier: goede service van Rubens en geniet mijn voorkeur boven Konijnenberg.

dg
20 januari 2009, 19:12
- In maart 2008 Sony A100 body gekocht bij Rubens. (toestel nu 10 maanden in gebruik)
- Sinds enkele weken slecht werkend knopje AF/MF.
- Tussen kerst en Nieuwjaar knopje kwijtgespeeld, losgekomen uit body.
- Rubens gecontacteerd voor herstelling onder garantie, reactie: "Ga maar naar Studio73 Mol, is dichterbij voor u, maakt niet uit voor ons".
- Prima, ik vorige zaterdag naar Mol, daar aangekomen kreeg ik te horen: "Dat wordt niet onder garantie hersteld mijnheer, en een reparatie, even kijken, zal ongeveer 270 Euro kosten".

shantiguru
20 januari 2009, 19:20
- In maart 2008 Sony A100 body gekocht bij Rubens. (toestel nu 10 maanden in gebruik)
- Sinds enkele weken slecht werkend knopje AF/MF.
- Tussen kerst en Nieuwjaar knopje kwijtgespeeld, losgekomen uit body.
- Rubens gecontacteerd voor herstelling onder garantie, reactie: "Ga maar naar Studio73 Mol, is dichterbij voor u, maakt niet uit voor ons".
- Prima, ik vorige zaterdag naar Mol, daar aangekomen kreeg ik te horen: "Dat wordt niet onder garantie hersteld mijnheer, en een reparatie, even kijken, zal ongeveer 270 Euro kosten".

ga toch maar eens naar wilrijk en neem al die positieve reacties mee ; ik denk wel dat ze daar niet anders kunnen dan de reparatie onder garantie uitvoeren .
dit is een klein zaakje en hun goede naam zullen ze hiervoor niet op het spel zetten !

Franciskine
20 januari 2009, 19:32
Verplaatst naar geschikter forum

SeaSquid
20 januari 2009, 19:43
Euhm waar ik recent - puur toevallig - op gebotst ben... kijk eens (http://www.immoweb.be/nl/Buy.Estate.cfm?IdBien=1442531&xgallery=&xpage=1#onglet)

FotoRubens gaat verhuizen ofzo?

Ticor
20 januari 2009, 19:53
Euhm waar ik recent - puur toevallig - op gebotst ben... kijk eens (http://www.immoweb.be/nl/Buy.Estate.cfm?IdBien=1442531&xgallery=&xpage=1#onglet)

FotoRubens gaat verhuizen ofzo?

Nee nee, dit was de winkel in Antwerpen aan de Amerikalei en die is al gesloten sinds 1 februari 2008 (klik (http://forum.belgiumdigital.com/f6/sluiting-foto-rubens-antwerpen-196928.html)).

MDF
20 januari 2009, 20:53
Heel goede ervaring met Studio73.

Ik bestel via de webshop en ga zelf afhalen in de winkel in Geel. Altijd alles goed geregeld en snelle leveringstermijn. Vriendelijk personeel ! :G

Control-Z
20 januari 2009, 21:52
Vriendelijke meiskes
voor die meisjes, daarvoor gaan we naar Rubens ;)

perman
20 januari 2009, 23:01
voor die meisjes, daarvoor gaan we naar Rubens ;)

Ge zoudt voor minder, bijzonder die grote! man man, vriendelijk ding, de kleine trouwens ook.
Alleen maar goede ervaringen van Rubens Wilrijk

muis
20 januari 2009, 23:15
Ik begrijp echt niet waarom mensen nog bij Grobet kopen
Mark

Heb zelf effe rondgekeken naar de prijzen voor men nieuw lensje, was goeikoopste daar.

Zonder lachen was de winkel te klein voor de klanten die er waren op de zaterdag dat ik er was. Vrij goeie uitleg gehad (ook al wist ik al wat ik wilde) ondanks al die drukte.
Eerste ervaring was dus vrij positief.

SeaSquid
21 januari 2009, 09:11
Nee nee, dit was de winkel in Antwerpen aan de Amerikalei en die is al gesloten sinds 1 februari 2008 (klik (http://forum.belgiumdigital.com/f6/sluiting-foto-rubens-antwerpen-196928.html)).

Ah ok, dat verklaart alles natuurlijk :G

dg
13 februari 2009, 16:14
Opnieuw even reageren, na dit bericht (http://forum.belgiumdigital.com/2128537-post18.html) van mezelf in deze topic.

Mijn A100 is vandaag "onder garantie hersteld" terug aangekomen bij mijn plaatselijke fotowinkel (http://www.fotomabo.be)-fotograaf.

Dit zijn, wat mij betreft, zeer slechte punten voor Rubens/Studio73.

T.Trapper
13 februari 2009, 18:20
Tja, mijn D300 is bijna 2 maanden weggeweest voor reparatie onder garantie. Ik ben goed op de hoogte gehouden door Studio 73. Dat 't zo lang duurde kan de fotozaak ook niet helpen. Procirep stuurt bijna alle herstellingen naar Frankrijk door. Het ding is in prima staat terug gekomen, ook de sensor opnieuw even proper als toen ie nieuw was. Geen eurocent gekost.

Algemeen vind ik de service bij Studio 73 persoonlijker als bij Konijn, maar op beide plaatsen zijn ze technisch prima op de hoogte en geven :G service.

Hasseltenaar
13 februari 2009, 18:40
Tja, mijn D300 is bijna 2 maanden weggeweest voor reparatie onder garantie. Ik ben goed op de hoogte gehouden door Studio 73. Dat 't zo lang duurde kan de fotozaak ook niet helpen. Procirep stuurt bijna alle herstellingen naar Frankrijk door. Het ding is in prima staat terug gekomen, ook de sensor opnieuw even proper als toen ie nieuw was. Geen eurocent gekost.

Algemeen vind ik de service bij Studio 73 persoonlijker als bij Konijn, maar op beide plaatsen zijn ze technisch prima op de hoogte en geven :G service.

Alhoewel dit niet de schuld is van de verkoper, 3 maanden is toch wel echt lang. Hierdoor verlies je 12,5 procent van je garantie periode. Ik vind dat ze in dit geval de garantie periode wel mochten verlengen, maar dat zal wel wishfull thinking zijn.

Mvg.
Robert

kpas
16 februari 2009, 07:50
Studio73 - Rubens is een van mijn trouwe leveranciers.

Ze kopen hun materiaal bijna uitsluitend in België / europa wat niet kan gezegd worden van konijn....

Sommige leveranciers zijn het niet eens met de scherpe prijzen van Studio73 - Rubens. Nikon doet bv. erg vervelend en weigerde verleden jaar om op hun Mini-Photokina aanwezig te zijn.
Bestellingen / herstellingen bij Nikon BE loopt niet altijd even vlot, maar word wel goed opgevolgd door het personeel en ik ben steeds op de hoogte gebracht van verwachte levertermijnen en wijzigingen :G
Als ik iets bij Servix bestel (invoerder) is die bv. duurder dan Studio73.

Neem maar gerust aan dat de prijzenslag tussen de verschillende on-line shops import bedrijven als Konijn etc… heel hard gespeeld wordt. Sommige gevestigde waarden als bv Grobet (word ook door de Antwerpse fotoscholen en academies gepromoot) denken te zullen overleven op hun naam en service/advies. Maar de service / advies verlenende ketens als Studio73 zou wel eens roet ik het eten kunnen strooien…