Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Honden - Actie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Honden - Actie

    Ondanks de redelijk trage AF van de D200, enkele actie foto's....

    Ik ben sneller dan mijn schaduw...



    Even met de vleugels (oren) wapperen...



    Wacht maar tot ik in 5e vitesse sta...


    Have Fun!
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

  • #2
    Re: SD Honden - Actie

    Ik ben sneller dan de schaduw, leuk met die schaduw,...maar ik heb mijn bedenking van trage autofocus van je D 200 . Zet daar een andere lens op en je zal zien dat het toestel perfekt is. Ik denk zelfs dat het aan de sluitertijd ligt , 1/400 sec heb je gebruikt, lijkt me net iets te lang, dus denk ik dat dit niet een probleem van autofocus, maar van sluitertijd is.
    DE GUSTIBUS ET COLORIBUS NON EST DISPUTANDUM
    D 300 met Nikkorlenzen ; 70-200 VR(2.8) ; 50(1.8); 17-55(2.8);macro 105 VR(2.8) ;TC-17
    BD0941BE website: www.fotoplezier.be

    Comment


    • #3
      Re: SD Honden - Actie

      Oorspronkelijk geplaatst door Yquem Bekijk bericht
      Zet daar een andere lens op en je zal zien dat het toestel perfekt is. Ik denk zelfs dat het aan de sluitertijd ligt , 1/400 sec heb je gebruikt, lijkt me net iets te lang, dus denk ik dat dit niet een probleem van autofocus, maar van sluitertijd is.
      Volgens mij was dit met de Nikkor 70-200 f/2.8 gedaan, een snellere lens zal je rap vinden lijkt mij.
      Sluitertijd kan misschien idd de oorzaak zijn...
      Ik heb de foto bij 1/500s getrokken, maar bij mij lag het dan echt aan de trage AF

      Zijn echter wel mooite plaatjes Kurt, al stukken beter dan de mijne
      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
      Foto-Alex

      Comment


      • #4
        Re: SD Honden - Actie

        Ik vraag me eigenlijk af waarom in een setup als foto 1 en 2 voor AF gekozen wordt... er is immers een vast element aanwezig waarop je van tevoren kan focussen. Op het juiste ogenblik afdrukken is dan wel de boodschap.


        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #5
          Re: SD Honden - Actie

          Op het juiste ogenblik afdrukken is dan wel de boodschap.
          En dat is net het probleem.
          Hoe lang vóórdat de hond springt moet je afdrukken.
          Experimenteren leerd dat bij 4 frames per seconde, en afdrukken bij het afzetten van de sprong, de slaagkans heeeeel klein is.
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment

          Working...
          X