Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schoudersparende rugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • schoudersparende rugzak

    Er zijn al veel topics over rugzakken geweest.
    Graag wil ik raad over comfortabele draagbaarheid.Wat mee gaat:Canon 40d+canon 10-22 + 70-200mm +50 f1.4 en statief.Dat is vrij beperkt.

    Nu heb ik nek- en schouderproblemen.Ik bezit de Tamrac velocity.Daar zit het probleem: door de voortdurende druk op 1 schouderspier is het vrij vlug onhoudbaar van de pijn.Handig vind ik hem wel.

    Een middenformaat rugzak met veel aandacht voor een comfortabel harnas en straps, daar ben ik naar op zoek..Iets wat je nauwelijks voelt zou een zegen zijn.

    Graag had ik tips van 50 plussers (toen ik jong was voelde ik ook niks aan schouders of nek )
    Last edited by vonkske; 13 januari 2009, 18:55. Reden: onduidelijke titel

  • #2
    Re: comfortabele rugzak

    Wat van zeer groot belang is voor het draagconfort bij een rugzak dat is de heupriem.
    De grotere rugzakken zijn voorzien op een hoger gewicht en hebben meestal een heel goede, de kleinere modellen heben dikwijls wel een riem die enkel dient om de tas stabiel tegen het lichaam te houden.
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

    Comment


    • #3
      Re: comfortabele rugzak

      Ik moet Raf gelijk geven. Ik bezit 2 Lowe Pro rugzakken: de middenformaat Lowe ProComputrekker en de grote Lowe Pro PhotoTrekker AW.
      Het valt mij steevast op hoe comfortabel die grote rugzak op de schouders en de rug rust. De riemen zijn zo nauwkeurig instelbaar dat je bij aankoop rap een uurtje moet uittrekken om de rugzak te 'finetunen'. Eenmaal goed is het werkelijk een plezier om te dragen.
      Ondanks de omvang van de grootste voel je nauwelijks dat je een rugzak om de schouders hangen hebt. Bij de kleinere voelt dat toch iets minder comfortabeler aan (heeft trouwens ook een heupriem, maar minder efficient).
      Lowe Pro voert trouwens heel veel onderzoek naar het draagcomfort van zijn rugzakken.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: comfortabele rugzak

        Een goede rugzak draag je op je middel, niet op je schouders. Ik heb hetzelfde probleem bij mijn kleinere Lowepro: ondanks de prima heupriem en alle instelmogelijkheden, is de rugzak wat klein zodat je toch nog veel gewicht op de schouderriemen krijgt. Na een dagje zeulen voel je dat goed in nek- en schouderspieren. Bij mijn grotere (hogere) Samsonite heb ik dit niet, ondanks het feit dat deze meestal zwaarder beladen is. Denk dus dat naast de goede heupriem ook de hoogte niet onbelangrijk is als je er langere tijd mee onderweg bent.
        Last edited by Dingsken; 13 januari 2009, 20:02.
        Mvg,
        Eric
        Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

        Comment

        Working...
        X