Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A700 en HVL-F58AM flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A700 en HVL-F58AM flitser

    Hallo

    Heeft er iemand hier ervaring mee?

    Heb deze flitser net aangeschaft maar als ik die op men camera zet, krijg ik niet meer licht!?
    Heb al zowel automatisch altijd flitsen aangezet en ook al eens wireless, maar niets helpt.

    Iemand een idee wat ik zou fout kunnen doen?

    Litte

  • #2
    Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

    tov de pop-up? Misschien heb je in die situatie niet meer licht nodig. Voor in een woonkamer zijn opzetflitser bij direct gebruik vaak veel te sterk, maar als je indirect gaat werken, heb je soms wel die ekstra power nodig.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

      Heb ook de HVL-F58AM, weliswaar met een A350 en deze flitst als ik de camera op A of M zet. Als ik de camera op A zet dan staat de flits op "invulflits" en de sluitertijd blijft dan gefixeerd op 1/60. De flits gaat dan elke keer af als het oranje lampje opgeladen is. Op de stand M zet ik mijn sluitertijd vast op 1/125 en de flits op manueel en stel dan de sterkte van het flitsen in met behulp v/h schermpje.
      Last edited by Defenderke; 12 januari 2009, 16:06.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

        Dank je voor de hulp.
        Mijn flash gaat ook wel elke keer af, maar als ik de iso op auto heb staan, dan gaat die binnen (met toch nog wat verlichting) steevast naar iso 1000 en 1600!? En het is dan nog geen superheldere foto.

        Litte

        Comment


        • #5
          Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

          Kan je de iso niet beperken ? Bij mijn A350 gaat de iso in auto niet hoger dan 400. Ik zou de iso toch niet overlaten aan de auto-functie van je camera als je toch moet bijflitsen. Zet je iso eens vast op 200 en laat hem daar lekker vastroesten Nu gaat je camera eerst de iso verhogen en pas daarna bijflitsen. Lijkt me toch niet zo goed om kwaliteit te behalen.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

          Comment


          • #6
            Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

            Al;s de binnenverlichting constant is, dan niks geen auto-iso of auto gebruiken, iso op bv 400, camera op M, sluitertijd op bv 1/30 of een 1/60 en het diafragma zodanig dat er iets is onderbelicht, flits op TTL en foto maken en nu een beetje gaan variëren met het diafragma en de flitscompensatie om een goede balans te krijgen tussen flits en omgevingslicht.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

              Heb daarjuist de combinatie A700 met HVL-F58M getest op ISO AUTO.
              In A-mode van f4 tot f22 gaat de ISO waarde altijd naar 800 (In de living met enkel een schemerlamp).
              Had er nog geen probleem mee want dit was de eerste keer dat ik een AUTO mode gebruikte.

              Comment


              • #8
                Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

                Je kan inderdaard installen dat de iso niet hoger gaat dan 800, en dan gaat ie ook zoiezo naar 800.
                Het probleem is, vind ik, dat de foto's nogal donker blijven. Dus bijna hetzelfde resultaat dan als ik zonder enige flits zou de foto maken?

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

                  Oorspronkelijk geplaatst door Litte Bekijk bericht
                  Het probleem is, vind ik, dat de foto's nogal donker blijven. Dus bijna hetzelfde resultaat dan als ik zonder enige flits zou de foto maken?
                  Als ik zo een beetje teruglees wil je eigenlijk meer (flits)-licht, m.a.w. een beter belichte foto binnen.

                  Ik zou zeggen probeer eens het volgende : Zet je iso op 400 en je camera op A en f 4 - 5.6
                  Zet je flits op Manueel en varieer de kracht tussen 1/1 en 1/32. Je zou nu toch foto's moeten hebben in de range van volledig wit tot bijna zwart Als je foto's nog steeds te donker zijn kan ik alleen maar bedenken dat je onderwerp buiten bereik van de flits ligt.

                  .
                  α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                  Flickr____No place to be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

                    Waarom zou je auto iso gebruiken bij flitsen? Alleen maar omdat kan lijkt mij de meest logische reden, niet omdat het nuttig is.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

                      Ben je zeker dat de flitscompensatie op nul staat ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Als de binnenverlichting constant is, dan niks geen auto-iso of auto gebruiken, iso op bv 400, camera op M, sluitertijd op bv 1/30 of een 1/60 en het diafragma zodanig dat er iets is onderbelicht, flits op TTL en foto maken en nu een beetje gaan variëren met het diafragma en de flitscompensatie om een goede balans te krijgen tussen flits en omgevingslicht.
                        Inderdaad, of iso 200, en evt. toch auto-belichting in a-mode (ipv m-mode) met f-waarde zodanig gekozen dat je de gewenste scherptediepte bekomt, direct of indirect flitsen volgens de omstandigheden, en dan flitscompensatie aanpassen +0.5/+1.0/-1.0 ...

                        Met een flitser met richtgetal 58 zou je in je woonkamer toch echt wel alles goed belicht moeten krijgen, of je moet al een serieuze feestzaal als woonkamer hebben .

                        Succes.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

                          hoe is jullie ervaring verder met die HVL-F58AM flitser , las her en der dat het voetje nogal gamel zat op de a700 , ervaren jullie dit ook ?
                          Sony DSLR A700 |Sigma 12-24mm |Sigma 105mm |Sigma 70-210|Sigma 150-500mm | Lowpro Computrekker |HVL-F58M MIJN TIJDELIJKE PORTFOLIO
                          Focus

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

                            Oorspronkelijk geplaatst door stresskiller Bekijk bericht
                            hoe is jullie ervaring verder met die HVL-F58AM flitser , las her en der dat het voetje nogal gamel zat op de a700 , ervaren jullie dit ook ?
                            Dat is ook zo met mijn HVL-F42AM en A200. Vaak is het zo erg dat als ik mijn camera beweeg ik geen contact meer heb. Ik heb'm wel hoofdzakelijk gekocht om off-camera te werken, maar goeie reclame voor Sony is het niet .
                            about.me/stijnv

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A700 en HVL-F58AM flitser

                              Dan ben ik blij dat ik mijn twee F56's nog heb...
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X