Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoophulp rugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoophulp rugzak

    Sinds ik beslist heb om over te gaan tot de aankoop van een statief (Manfrotto 055XDB of 715B) ben ik op zoek naar een vervangtas voor mijn SlingShot 200. Mijn oog is gevallen op 2 modellen, maar weet niet welke te kiezen.

    - LowePro Flipside 400 AW (info)
    - Dakine Mission Photo (info)

    Die Dakine heeft plaats voor een laptop, maar LowePro blijft natuurlijk wel een goede naam in de fotografie-wereld. De prijs van beide is ca 100€, dus dat is al een struikelblok minder.
    Wie kan mij helpen ?

    greetz,
    dummy
    Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

  • #2
    Re: Aankoophulp rugzak

    dakine is net als lowepro een heel degelijk product
    dus als ze in dezelfde prijsklasse vallen, kies dan wat je het beste lijkt
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

    Comment


    • #3
      Re: Aankoophulp rugzak

      Met de Dakine producten heb ik geen ervaring, met LowePro wel en enkel goede.
      Bekijk wat je nodig hebt en als de mogelijkheid om een Laptop mee te nemen in één tas noodzakelijk is dan heeft LowePro hier ook producten voor.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: Aankoophulp rugzak

        Kijk even bij de andere topics bij Accessoires, er zijn al verschillende topics over rugzakken, ook over die flipside. Misschien vind je daar wat tips!
        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

        Comment


        • #5
          Re: Aankoophulp rugzak

          De vraag is dan ben je van plan je laptop mee te nemen of heb je deze niet nodig? (je kan er natuurlijk ook andere dingen insteken, boeken, mappen of dergelijke) maar heb je dat vak al dan niet nodig?

          Bekijk ook eens de grootte van de rugzakken en vergelijk deze met wat je (vroeger) gebruikt(e) zo kan je ook al wat vergelijken qua formaat en dergelijke.

          is het aspect veiligheid belangrijk voor je? De flipside heeft de opening op de rug, van die Dakine denk ik niet (heb het toch niet duidelijk gezien op je link). Was voor mij een doorslaggevende factor (naast formaat).

          Ik heb onlangs de Naneu Pro Military Alpha L gekocht en ben ook zeer tevreden hierover.

          succes met de beslissing ;-)

          Edit: kijk ook hier eens ;-)
          Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
          Flickr here and many more to come!

          Comment


          • #6
            Re: Aankoophulp rugzak

            Oorspronkelijk geplaatst door R3dw0lF Bekijk bericht
            De vraag is dan ben je van plan je laptop mee te nemen of heb je deze niet nodig? (je kan er natuurlijk ook andere dingen insteken, boeken, mappen of dergelijke) maar heb je dat vak al dan niet nodig?
            Laptop zal wss niet zo heel vaak meegenomen worden, maar ruimte voor regenjas of wat om te eten is altijd meegenomen.
            LowePro
            Dakine

            Oorspronkelijk geplaatst door R3dw0lF Bekijk bericht
            Bekijk ook eens de grootte van de rugzakken en vergelijk deze met wat je (vroeger) gebruikt(e) zo kan je ook al wat vergelijken qua formaat en dergelijke.
            Beide zijn groter dan mijn SlingShot 200, die eigenlijk enkel groot genoeg is voor mijn body, lenzen, batterijen + lader en wat kabelkes, en verder niets, daar had ik eigenlijk al spijt van na mijn aankoop

            Oorspronkelijk geplaatst door R3dw0lF Bekijk bericht
            is het aspect veiligheid belangrijk voor je? De flipside heeft de opening op de rug, van die Dakine denk ik niet (heb het toch niet duidelijk gezien op je link). Was voor mij een doorslaggevende factor (naast formaat).
            Veiligheid vind ik wel belangrijk, daarom ook mijn aankoop van de SlingShot, apparatuur altijd dicht bij de hand en ritsen zitten bij je rug. Op dat vlak is die LowePro natuurlijk zeer goed, maar ik vrees dan een beetje voor het "sling"-effect er van, zo'n rugzak is niet zo licht, en telkens moet ie af of naar je buik gedraaid worden om aan je apparatuur te kunnen. Bij die Dakine kan de vriendin zelf ook nog eens het toestel uithalen zonder dat de rugzak af moet.
            Dakine veiligheid
            LowePro veiligheid
            Dakine handigheid
            LowePro handigheid

            Oorspronkelijk geplaatst door R3dw0lF Bekijk bericht
            Edit: kijk ook hier eens ;-)
            Dat is de aanleiding van deze post, omdat ik anders zowiezo voor de LowePro zou kiezen.

            (Voorlopige) conclusie:
            Dakine
            LowePro (+naambekendheid)

            De "onhandigheid" van de LowePro weegt niet op tegen de onveiligheid van de Dakine, dus wss zal het toch wel de LowePro worden

            alvast bedankt voor de reacties
            Last edited by dummy; 12 januari 2009, 15:51. Reden: conclusie bijgevoegd
            Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

            Comment


            • #7
              Re: Aankoophulp rugzak

              Die dakine is ook heel stevig hoor, de "photoblock" zelf heeft een sluiting en dan ook nog eens een sluiting van de buitenzijde.

              Qua veiligheid zal dat zeker geen probleem zijn.

              De sluiting van de dakine is voor alle duidelijkheid ook op de rug. Nu ben ik natuurlijk zwaar promotie aan het doen voor wat ik zelf verkoop, maar dakine geeft ook levenslange garantie en de kwaliteit van dakine packs is echt supergoed! Dakine heeft een solide reputatie in Amerika, maar helaas in Europa niet zo gekend.
              Last edited by sibet; 12 januari 2009, 16:27.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoophulp rugzak

                Dus de Dakine kan ook open vanop de rugzijde?

                Indien dat zo is, dan zou mijn voorkeur toch weer uitgaan naar de Dakine (is minder bekend als fotomerk, dus kan wel voordelen hebben qua veiligheid).
                Die uitneembare "binnenzak" ziet er mij ook een handige toevoeging uit.

                Hmm het wordt terug moeilijk

                @Sibet: zou het mogelijk zijn om nog wat meer foto's te posten of te PM'en??
                Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoophulp rugzak

                  Geen probleem, kan ook altijd handig zijn voor anderen:





                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoophulp rugzak

                    Kan die ook open vanop de rugzijde (of was dat een verkeerde post, aangezien je die ge-edit hebt)??
                    Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoophulp rugzak

                      Ja opening op de rugzijde.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoophulp rugzak

                        Oorspronkelijk geplaatst door sibet Bekijk bericht
                        ...maar dakine geeft ook levenslange garantie en de kwaliteit van dakine packs is echt supergoed! Dakine heeft een solide reputatie in Amerika, maar helaas in Europa niet zo gekend.
                        Op de site van Dakine staat dit (ingekort)
                        A1: NORTH AMERICA - LIMITED LIFETIME WARRANTY | DAKINE offers a Limited Lifetime Warranty against manufacturing defects.
                        A2: REST OF WORLD (R.O.W) Two, (2), YEAR LIMITED WARRANTY | DAKINE offers a Two, (2), Year Limited Warranty, from the time of initial purchase, against manufacturing defects.
                        bron

                        blijkbaar is die levenslange garantie enkel geldig in Amerika :s
                        Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoophulp rugzak

                          ...maar dakine geeft ook levenslange garantie en de kwaliteit van dakine packs is echt supergoed! Dakine heeft een solide reputatie in Amerika, maar helaas in Europa niet zo gekend.
                          dakine heeft een betere reputatie dan je denkt bij de schoolgaande jeugd komt dit merk zeer vaak voor


                          wat moet er allemaal van materiaal in die rugzak kunnen?

                          want de flipside 400 is best wel groot

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoophulp rugzak

                            Oorspronkelijk geplaatst door tonyt Bekijk bericht
                            wat moet er allemaal van materiaal in die rugzak kunnen?

                            want de flipside 400 is best wel groot
                            Alles uit mijn sig + extra batterij, geheugenkaartjes, lader, kabelkes, statief (Manfrotto 055XDB of 715B). En dan natuurlijk ook nog wat om te eten/drinken, regenjasje (of 2, als de vriendin mee is )

                            Die Dakine kan wss ook wel als gewone rugzak gebruikt worden, die LowePro weet ik nie.
                            Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoophulp rugzak

                              ik heb de lowepro in mijn bezit en daar kan veel in (in mijn ogen toch )

                              nu bij mij steekt dit er allemaal in

                              eos 400D +batterygrip en de 17-40 mm erop.
                              50mm markII
                              tamron 28-75
                              mijn beanbag
                              135mm f2.8 van pentacon
                              50mm van pentacon
                              430EX II flitser
                              en mijn praktica met een 28mm opgedraaid

                              ik heb moeite moeten doen om die zak vol te krijgen



                              fotokwaliteit nu even niet naar kijken is met mijn compactje getrokken.

                              regenjas geraakt zeker in de rugzak

                              Comment

                              Working...
                              X