Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tablet

    Ik zie deze aanbieding staan in den aldi, is er iemand die met dit modelletje werkt? Is dit de moeite, of is het echt niets waard.

    thx
    Brecht
    Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

  • #2
    Re: tablet

    Ik werk al jaren met wacom, er is geen beter tablet. Vroeger met die van Aldi, nu een iets duurdere. Ook op mijn werk waar we met 4 op 10 de wacom van Aldi gebruiken. En werk ermee in alle programmas van photoshop, word enz. Die van Aldie nu worden niet meer gemaakt: http://www.wacomshop.be/products/nl/...tabletten.html

    Comment


    • #3
      Re: tablet

      zeker doen, heb er ook een! 't zalig
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: tablet

        Ik zie nu op de site van wacom dat die ook vullingen voor de pennen gebruiken? Wat doen deze vullingen precies en hoe vaak moeten deze vervangen worden?

        mvg
        Brecht
        Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

        Comment


        • #5
          Re: tablet

          Juist die wizard op de site van Wacom eens doorlopen; dit waren mijn antwoorden :

          * U gebruikt de computer vaak.
          * U gebruikt de computer als hobbyist.
          * U wilt het WACOM tablet gaan gebruiken voor:
          o Grafische bewerkingen (o.a. Photoshop).
          * Het besturings-systeem van uw computer is Windows Vista X64.
          * U heeft een heel groot beeldscherm.

          Conclusie :

          Gezien de grootte van uw beeldscherm, of gezien de taken die u met het tablet wilt verrichten, heeft u een tablet van het A4 formaat nodig. Omdat u een hobby computer gebruiker bent heeft u wellicht ook interesse in een zeer groot tablet van het A3 formaat.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

          Comment


          • #6
            Re: tablet

            ja, 'k heb die wizard ook eens doorlopen. Bij mij gaf hij ongeveer het zelfde resultaat. Maar het is mijn moeder die hem nu gaat kopen (en ik ook een beetje gebruiken). En ze wil daar nu niet te veel geld aan geven. Als de manier van werken mij bevalt, dan koop ik mij later (als ik groot en rijk ben) waarschijnlijk een groter model voor mezelf. Om nu eens te experimenteren zal dat kleine ding moeten volstaan.

            mvg

            ps, is er iemand die weet of die dingen ook onder linux werken?
            Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

            Comment


            • #7
              Re: tablet

              Weet niet juist welk model het is dat ze verkopen in de Aldi, maar wss zal je hier wel linux-drivers vinden: The Linux Wacom Project
              Nikon D90 + 18-105 + 50mm 1.8 + 35mm 1.8 + Metz mecablitz 50 AF-1

              Comment


              • #8
                Re: tablet

                Oorspronkelijk geplaatst door JvanKnal Bekijk bericht
                Ik zie nu op de site van wacom dat die ook vullingen voor de pennen gebruiken? Wat doen deze vullingen precies en hoe vaak moeten deze vervangen worden?

                mvg
                Brecht
                Links 1,5 jaar oud en rechts 6,5 jaar
                Het lijken gewone nylon pennetjes te zijn.
                Vooral als je vaak gebruik maakt van de drukgevoeligheid dan zul je na enkele jaren een nieuw pennetje willen kopen.

                Comment


                • #9
                  Re: tablet

                  Waarvoor gebruik je die tablet eigenlijk?
                  Om met de vrije hand iets te tekenen , kan ik mij voorstellen, maar zoveel toepassingen ervoor zie ik niet, tenzij ik me vergis ?
                  Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: tablet

                    De combinatie tablet + pen is voor mij de vervanger van de muis met als extra de drukgevoeligheid en de hoge precisie.
                    Na enige gewenning (een half uurtje) werkt de pen ook veel sneller dan een muis en is de kans op RSI vrijwel nihil.

                    Comment


                    • #11
                      Re: tablet

                      is dat tablet van de Aldi niet wat klein???
                      Zo nee, dan spurt ik nog ff snel naar de winkel
                      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: tablet

                        Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                        is dat tablet van de Aldi niet wat klein???
                        Zo nee, dan spurt ik nog ff snel naar de winkel
                        Ik zou wachten met spurten tot morgen.
                        De promotie is er pas woensdag 14/01.
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #13
                          Re: tablet

                          ik denk dat de tablets van "den aldi" ideaal zijn om kennis te maken met een tekentablet.

                          ik heb mezelf de vorige generatie volito cadeau gedaan omdat ik niet direct 300 € wil uitgeven aan een, ongetwijfeld betere, Intuos of zo...
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: tablet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Ik zou wachten met spurten tot morgen.
                            De promotie is er pas woensdag 14/01.
                            OMG, ik dacht dat het al woensdag was. Balen, moet ik nog drie dagen werken
                            Maar soit, is het iets (niet te klein bedoel ik dan) voor iemand die wat photosoept en nog nooit met zoiets gewerkt heeft?
                            Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: tablet

                              Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
                              OMG, ik dacht dat het al woensdag was. Balen, moet ik nog drie dagen werken
                              Maar soit, is het iets (niet te klein bedoel ik dan) voor iemand die wat photosoept en nog nooit met zoiets gewerkt heeft?
                              voor mij persoonlijk niet (en ik denk dat deze nog net iets groter is dan diens voorganger)...

                              het is pas als je zo eentje gebruikt dat je weet hoe groot je wil gaan.
                              Voor standaardbewerkingen is die groot genoeg om te beginnen denk ik...

                              Voor direct als muis-vervanger is ie wel te klein vind ik. maar de prijs is dus ook navenant he...
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X