PDA

Volledige versie bekijken : Wacom tekentablet >> Aldi

Veronique
11 januari 2009, 21:28
Hoi, kwam dit toevallig tegen

Bij Aldi vanaf woensdag 14 januari
professioneel, creatief of speels tekenen, schilderen of animaties maken, tekenvlak 128 x 93 mm, snoerloze tekenstift, aan te sluiten op de USB-poort, werkt zonder batterijen, incl. omvangrijk softwarepakket, Vista Certified

3 jaar garantie
29€

http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_03/OFF02.SHTML

Groetjes
veronique

Ticor
11 januari 2009, 21:32
Iemand een idee of deze ook op een Mac werkt?
Lijkt me wel interessant om eens goedkoop kennis te maken met een tekentablet. :)

Hasseltenaar
11 januari 2009, 22:39
Lijkt me wel interessant om eens goedkoop kennis te maken met een tekentablet. :)

Ik heb er bij een eerdere reclame bij Aldi eentje gekocht en dat werkt op mijn iMac. Plug en pray, euh play.

Vergeef me als ik zou vloeken, maar is zo een tekentablet iets als een veredelde muis?

Mvg.
Robert

VerSeg
12 januari 2009, 03:52
Iemand een idee of deze ook op een Mac werkt?Ik dacht dat elke Wacom met USB ook op Mac werkte.
Kijk anders eens op www.wacom.nl. :G

Ticor
12 januari 2009, 06:21
Dank jullie wel! :G
Nu nog zien dat ik er woensdag op tijd geraak voor ze weer ribedebie zijn. :green:

Veronique
13 januari 2009, 09:52
Zo te zien is het een Bamboo lookalike ;) (zonder gummeke)
Dat is toch een vrij precies bordje

Freewillie
13 januari 2009, 09:57
tis wel een kleintje, maar ik ga het toch ook eens proberen.

david_ve
13 januari 2009, 12:52
zeker doen, veel handiger ivm lasso tool enzo!!! gaat stukken makkelijker

molotovke
13 januari 2009, 12:54
Toevallig niemand die morgej een hele bestelling wil halen voor alle BD leden? :D:D:D

EDIT: heb net door dat er bij accessoires ook een topic loopt hierover :)

Hans Swolfs
13 januari 2009, 13:01
Lijkt me wel interessant om eens goedkoop kennis te maken met een tekentablet. :)ik heb de vorige "aldi-wacom" van iemand overgekocht.

Die verkocht hem omdat hij niet 100% compatibel was met Mac... de drukgevoeligheid werkte niet. Voor deze misschien anders? Best kijken op de website van Wacom.

Het is een Wacom Volito II die nu aangeboden wordt, dacht ik.

De ideale manier om kennis te maken met een wacom ja :G

molotovke
13 januari 2009, 13:08
Ik denk (hoop) ook dat het de Volito 2 is, de afmetingen komen alleszinds al overeen en de foto ook.
Linkje naar meer uitleg: http://www.wacomshop.nl/product.html?SelectProduct=170319

Ticor
13 januari 2009, 13:22
ik heb de vorige "aldi-wacom" van iemand overgekocht.

Die verkocht hem omdat hij niet 100% compatibel was met Mac... de drukgevoeligheid werkte niet. Voor deze misschien anders? Best kijken op de website van Wacom.

Ik lees dit op het Wacom forum:
"We are sorry, Volito is a Windows-only product, we do not offer a Mac driver for it, so it will work as a mouse only on Leopard."

Jammer :(

Veronique
13 januari 2009, 14:16
Geen bamboo, dus!:green:

Volito 2...Levertijd: Dit product wordt niet meer gemaakt. :D
Prijs: € 19,89 (excl. BTW)

Hans Swolfs
13 januari 2009, 14:33
Geen bamboo, dus!:green:

Volito 2...Levertijd: Dit product wordt niet meer gemaakt. :D
Prijs: € 19,89 (excl. BTW)voor wat ie in de aldi wordt aangeboden is het nog steeds geen slechte deal hoor :G

nogmaals : ideaal om kennis te maken met een tekentablet want geloof me : het is echt wel wennen in het begin.

Lennert
13 januari 2009, 14:49
Nu geupgrade, maar heb ook leren werken met dat dingske uit den aldi :G
Ik photoshop niet meer zonder ;)

Veronique
13 januari 2009, 15:28
Nu geupgrade,

Ik ook!! ;)
Ik werk nu met: 2 x Cintiq's 21UX en 1xIntuos3 A4 SE USB (for mobile)

Deze aanbieding is idd ideaal om te starten :)

D_Reamzzz
13 januari 2009, 19:52
same here. Ben echt content van 'dat goedkoop prul van den Aldi' ;)

voor dieje prijs echt waar voor uw geld.

Sam Jae
14 januari 2009, 08:58
net gehaald, werkt niet vlekkeloos op mac (Leopard). Gedownloade driver wordt voortijdig afgebroken. Er zou een softwarehack zijn, echter nog niet geprobeerd.

Hans Swolfs
14 januari 2009, 09:04
net gehaald, werkt niet vlekkeloos op mac (Leopard). Gedownloade driver wordt voortijdig afgebroken. Er zou een softwarehack zijn, echter nog niet geprobeerd.zoals reeds eerder aangehaald werkt deze alleen als "muis" op Mac...

Freewillie
14 januari 2009, 09:21
Is het of een muis of een tablet of kan je makkelijk switchen tussen tablet en muis?

molotovke
14 januari 2009, 09:24
Mijn mama is in opdracht van mij naar de Aldi... ben benieuwd wat ze meebrengt :D

Hans Swolfs
14 januari 2009, 09:28
Is het of een muis of een tablet of kan je makkelijk switchen tussen tablet en muis?je kan dat bij die van mij instellen via het "configuratieschermpje"... als ie als tablet is ingesteld, werkt die wel als muis maar als je hem als muis instelt heb je enkele specifiekere instellingen nog (nog niet bekeken eerlijk gezegd).

Mijn mama is in opdracht van mij naar de Aldi... ben benieuwd wat ze meebrengt :Deen krat "Golden Power" ;) :clown: :D

molotovke
14 januari 2009, 10:32
Mama is braaf geweest en heeft mij een... jawel... Wacom Volito 2 meegebracht. Wat een verrassing! :D:D:D

Meteen es testen, ik ben benieuwd.

Freewillie
14 januari 2009, 10:57
je kan dat bij die van mij instellen via het "configuratieschermpje"... als ie als tablet is ingesteld, werkt die wel als muis maar als je hem als muis instelt heb je enkele specifiekere instellingen nog (nog niet bekeken eerlijk gezegd).

een krat "Golden Power" ;) :clown: :D

hm, vraag is beetje verwarrend gesteld.
ik bedoelde of ik mijn huidige muis nog kan gebruiken samen met het tablet.
Maar ik zal het straks wel zien wanneer ik het test.
merci alvast voor de reply.

Gert

Freewillie
14 januari 2009, 10:58
een krat "Golden Power" ;) :clown: :D

jalap, ik wist dat ik nog iets vergeten was :)

molotovke
14 januari 2009, 11:02
Muis kan zonder problemen samen gebruikt worden met tablet.
Alleen als ge met uw ene hand uw muis bedient en tegelijk met uw andere het tablet, dan gaat het mis :D. Maar dat lijkt me maar normaaal. :)

Hans Swolfs
14 januari 2009, 12:16
hm, vraag is beetje verwarrend gesteld.
ik bedoelde of ik mijn huidige muis nog kan gebruiken samen met het tablet. ja da's mogelijk ;)

d_oracle
14 januari 2009, 15:58
dit kwam gelegen... was nog met een wacom artpad II aan't werken, serieel... en vermits de nieuwe computers dikwijls geen seriële aansluiting meer hebben...

't werkt goed, ook op vista 64, d'r liggen d'r trouwens nog een hele berg in de aldi in Herent...

Veronique
14 januari 2009, 16:20
dit kwam gelegen... was nog met een wacom artpad II aan't werken, serieel... en vermits de nieuwe computers dikwijls geen seriële aansluiting meer hebben...

't werkt goed, ook op vista 64, d'r liggen d'r trouwens nog een hele berg in de aldi in Herent...

Is het vrij precies, of zus en zo?

Jook
14 januari 2009, 16:21
Heerlijk dingetje!

In de Aldi in Gent (Voskenslaan) had ik wel al de voorlaatste, om 15u. Niet te lang wachten dus...

armani
14 januari 2009, 16:48
Ook ééntje gaan halen :D

d_oracle
14 januari 2009, 16:50
Is het vrij precies, of zus en zo?

vrij goed eigenlijk... voor wat ik doe... selectie van een persoon of object, of eventueel wat bijtekenen/kleuren (haar, gras, huid)... pentool, brush, erase, burn en dodge...

alvast veel beter dan de muis, net eens als test wat rechte lijntjes gecloond en dat gaat goed...

Veronique
14 januari 2009, 18:08
vrij goed eigenlijk... voor wat ik doe... selectie van een persoon of object, of eventueel wat bijtekenen/kleuren (haar, gras, huid)... pentool, brush, erase, burn en dodge...

alvast veel beter dan de muis, net eens als test wat rechte lijntjes gecloond en dat gaat goed...

Schrijven & traceren > met pencil (fijn) is een goede test ;)

d_oracle
14 januari 2009, 19:54
Schrijven & traceren > met pencil (fijn) is een goede test ;)

dat lukt goed, alleen het aanzetten van de lijn kan beter... ik vermoed dat de stiften bij de duurdere modellen daar nauwkeuriger in zijn...

Veronique
14 januari 2009, 20:39
dat lukt goed, alleen het aanzetten van de lijn kan beter... ik vermoed dat de stiften bij de duurdere modellen daar nauwkeuriger in zijn...

Ik ga er morgen ook eentje halen, mss .... voor de Lol :)

Glenn-onderwaterfoto
15 januari 2009, 10:16
toch eigenlijk ongeloofelijk dat Wacom dit tablet niet compatibel maakt met Mac. Zeker als je weet dat de meerderheid van de grafische mensen op Mac werken!

Er zou inderdaad een hack-driver zijn, maar heb daar nog niet direct iets bruikbaar over gevonden.

Anyway, 'k ga me er toch nog eentje halen (als ze er nog zijn). Al is het gewoon maar om de magnetic lasso tool handiger te kunnen doen tov met de gewone muis. Ook het stempelen zal sneller gaan denk ik. Enfin, de test meer dan waard zou ik zeggen.

Als ik echter nog iets vind over die hack-driver, laat ik het hier weten.

Glenn-onderwaterfoto
15 januari 2009, 10:45
Net de Wacom Bamboo ontdekt (http://www.wacomshop.nl/product/nl/1_bamboo-one-silver-nederlands.html). Lijkt me een waardig alternatief voor een goeie 10 euro meer heb je de Wacom Bamboo One en die werkt 100% op Mac. Dus mét drukgevoeligheid en zonder te moeten beginnen foefelen met hack-drivers, preference-bestanden aanpassen, enzo (zoals in dit topic beschreven, je krijgt er een punthoofd van: http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=3&topic=13808&start=0).

Ga me er straks zo eentje kopen! Problem solved :-)

Tigra-boy
15 januari 2009, 11:06
Net de Wacom Bamboo ontdekt (http://www.wacomshop.nl/product/nl/1_bamboo-one-silver-nederlands.html). Lijkt me een waardig alternatief voor een goeie 10 euro meer heb je de Wacom Bamboo One en die werkt 100% op Mac. Dus mét drukgevoeligheid en zonder te moeten beginnen foefelen met hack-drivers, preference-bestanden aanpassen, enzo (zoals in dit topic beschreven, je krijgt er een punthoofd van: http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=3&topic=13808&start=0).

Ga me er straks zo eentje kopen! Problem solved :-)

Prijsverschil zal wel iets groter zijn, die 40,70 € is excl. BTW. Prijs zal dus eerder tegen de 50 € liggen + eventuele verzendkosten.
Maar op zich heb je wel gelijk dat je beter een toestel koopt dat ook MAC op degelijke wijze ondersteund.

Zelf heb ik als PC gebruiker het ALDI-modelletje gekocht om te zien of dit iets voor mij is...ter kennismaking zeg maar...

steven007
15 januari 2009, 11:22
Waarom niet de gewone Bamboo? Je heb dan express keys waar je veel gebruikte sneltoetsen in kwijt kan en een gummetje(handig bij Photoshop)

MarkEL
15 januari 2009, 11:51
Als je toch wat anders koopt als de Volito2 van de Aldi, dan zou ik je ook de gewone Bamboo adviseren. Da's de opvolger van de Graphire4. Die gebruik ik op mijn werk i.p.v. muis en is een heel fijne tablet. Het grote voordeel van de Graphire4 vind ik de scroll knop op de tablet. Da's één knop die ik thuis op m'n Volito2 altijd ontzettend miste. (toen ik hem nog gebruikte, dus toen ik nog een windows pc had)

De gewone Bamboo of de Bamboo fun heeft niet de scroll knop die de Graphire4 had maar volgens mij wel toch iets vergelijkbaars (de Touch ring) en dat maakt wat mij betreft zo'n tablet véél prettiger in gebruik. De Bamboo (fun) zal dan ook het eerstvolgende tablet worden die ik ga kopen. Ik twijfel alleen nog steeds tussen small of medium.... Medium lijkt me wel prettiger maar is een stuk duurder en de armslag wordt dan wel vrij groot, in ieder geval in 'pen modus'. (en ik gebruik m'n tablet toch meestal in 'muis modus')

Digitalclickx
15 januari 2009, 22:11
Ook aangeschaft. Is toch wel wennen de eerste keer.

spacemanbow
16 januari 2009, 15:22
ik heb de vorige "aldi-wacom" van iemand overgekocht.

In Photoshop kan je instellen of een bepaalde parameter van een penseel via druk wordt aangepast of niet. Ik heb nog voorgehad dat op PC dit standaard was uitgeschakeld...
Misschien is dat de reden waarom het palet werkt maar als niet drukgevoelig overkomt?

Tutorial voor PS op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=vy_8k4Buwng&feature=channel
Tutorial voor PS Elements op Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=ghMvJ1VL79E

MarkEL
16 januari 2009, 15:55
In Photoshop kan je instellen of een bepaalde parameter van een penseel via druk wordt aangepast of niet. Ik heb nog voorgehad dat op PC dit standaard was uitgeschakeld...
Misschien is dat de reden waarom het palet werkt maar als niet drukgevoelig overkomt?

nope... Voor de Volito2 zijn gewoon géén Mac drivers beschikbaar. Hij werkt wel als je hem inplugt, alleen wordt deze uitsluitend als muis herkend... Gebruiken in 'pen modus' met drukgevoeligheid etc werkt dus niet op een Mac.

Freewillie
16 januari 2009, 15:59
Ook aangeschaft. Is toch wel wennen de eerste keer.
yep, das waar.
De reactiesnelheid is ook niet zo hoog.
Of zal dat aan mijn systeem liggen?

Krispol
25 februari 2009, 12:14
yep, das waar.
De reactiesnelheid is ook niet zo hoog.
Of zal dat aan mijn systeem liggen?

Bij mij ook serieus wennen.

De reactiesnelheid is toch snel, er zit niks van vertraging op.