Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB900 op statief zetten/welke onderdelen zijn nodig?/

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon SB900 op statief zetten/welke onderdelen zijn nodig?/

    Ik wil mijn Speedlite flitser op een Manfrotto statief zetten met een paraplu om op afstand van de camera te kunnen gebruiken.
    Welke onderdelen heb ik nodig om de flitser en de paraplu op de statief te klemmen.
    Op vond ik een naam van de kop "dual axis swivel head "", maar vind niets van terug op internet. heeft iemand een suggestie ?
    alvast bedankt. Kati

  • #2
    Re: Nikon SB900 op statief zetten/welke onderdelen zijn nodig?/

    Ben er net ook mee bezig.
    Ik dacht aan hetvolgende:

    1 x nikon SB-900
    1 x Manfrotto 052B Compact Stand of Manfrotto 001B Nano Stand
    1 x Manfrotto 026 Lite-Tite: hier komt paraplu aan en ook de flitser met behulp van de flits schoen.
    1 x Manfrotto 143S Flits Schoen
    1 x paraplu

    Info gevonden via strobist.com en kan bv gekocht worden bij konijnenberg.be

    Comment


    • #3
      Re: Nikon SB900 op statief zetten/welke onderdelen zijn nodig?/

      Oorspronkelijk geplaatst door zubaceye Bekijk bericht
      Ben er net ook mee bezig.
      Ik dacht aan hetvolgende:

      1 x nikon SB-900
      1 x Manfrotto 052B Compact Stand of Manfrotto 001B Nano Stand
      1 x Manfrotto 026 Lite-Tite: hier komt paraplu aan en ook de flitser met behulp van de flits schoen.
      1 x Manfrotto 143S Flits Schoen
      1 x paraplu

      Info gevonden via strobist.com en kan bv gekocht worden bij konijnenberg.be
      Da's een dure oplossing.DIT is wel goedkoper.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon SB900 op statief zetten/welke onderdelen zijn nodig?/

        deze heb je nodig: link past een flash op, paraplu in en d'r is een adapter bij voor op een statief te zetten...

        en alles voor pakweg 15€
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon SB900 op statief zetten/welke onderdelen zijn nodig?/

          op E-bay kun je koopjes doen
          Wil je liever naar de winkel dan kun je naast je statieven de manfrotto lite-tite en hotshoe vervangen door dit
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Nikon SB900 op statief zetten/welke onderdelen zijn nodig?/

            Opgelet! Niet alle hot of cold shoe adapters die werken voor bv. een SB800, passen ook voor een SB900: de 'voet' van de 900 is wat dikker, en past niet in sommige adapters. Sommige merken hebben de hunne al aangepast, andere nog niet. Nog andere hebben een systeem dat voor beide flitsen werkt.
            Best even checken voor je bestelt of koopt of het wel degelijk met de 900 gaat. Kwestie van het te kunnen terugbrengen als men je iets vertelt dat niet klopt!
            Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
            Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
            GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon SB900 op statief zetten/welke onderdelen zijn nodig?/

              Ik werk wel eens met 2x SB-600 los van de camera (aangestuurt door mijn ingebouwde flash).
              Daarvoor gebruik ik op 1 flash de lumiquest softbox en zet de flash gewoon op statief (zit normaal een schoentje bijgeleverd).
              De andere flash gebruik ik met deze schoen met bijhorende paraplu:
              Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links
              Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
              Foto-Alex

              Comment


              • #8
                Re: Nikon SB900 op statief zetten/welke onderdelen zijn nodig?/

                Inderdaad: oppassen met de Manfrotto 143S want sommige flitsers passen er niet op! Ik heb hetzelfde probleem met een Nikon SB800...
                www.135mm.be
                @135mm_leuven
                info@135mm.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon SB900 op statief zetten/welke onderdelen zijn nodig?/

                  Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                  Inderdaad: oppassen met de Manfrotto 143S want sommige flitsers passen er niet op! Ik heb hetzelfde probleem met een Nikon SB800...
                  Ik zal het hopelijk binnen een paar dagen kunnen zeggen want ik heb deze besteld (voor sb800/sb900)
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment

                  Working...
                  X