Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

challenge 01/2009

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • challenge 01/2009

    challenge van deze maand is onderweg maar als je ziet wat er al binnen is van inzendingen zijn het bijna allemaal winterse onderweg beelden(17 op22) terwijl er ook de keuze was van winterbeelden in de enquête.natuurlijk op dit moment is het erg winters maar toch, was dan de keuze voor de winterbeelden niet beter geweest want er zullen nog vele volgen.heb zelf ook reeds toffe winterbeelden.
    met het thema winterbeelden had de challenge opengestaan voor veel meer deelnemers die nu wellicht terugschrikken van het onderwerp van deze maand.we zullen zien wat het verder wordt hé.
    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

  • #2
    Re: challenge 01/2009

    Ja, maar voor hetzelfde geld is/was januari 2009 een natte regenmaand met positieve temperaturen. Probeer dan maar eens een echt winterbeeld vast te leggen... dan had je misschien toch niet veel deelnemers ...
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #3
      Re: challenge 01/2009

      Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
      Ja, maar voor hetzelfde geld is/was januari 2009 een natte regenmaand met positieve temperaturen. Probeer dan maar eens een echt winterbeeld vast te leggen... dan had je misschien toch niet veel deelnemers ...
      inderdaad,
      maar het is niet voor niets een challenge(uitdaging)dan was het je beste fantasie naar boven halen voor winterbeelden en creatief zijn, ook voor mij hoor
      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

      Comment


      • #4
        Re: challenge 01/2009

        @ to lilybie,

        Ook in de winterse beelden kan men onderweg zijn.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Re: challenge 01/2009

          Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
          @ to lilybie,

          Ook in de winterse beelden kan men onderweg zijn.

          yep dat is waar spooky
          der zitten echt mooie tussen
          maar onderweg kan nog zo veeeeeel meer zijn
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: challenge 01/2009

            Ook daar heb je gelijk in lilybie
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #7
              Re: challenge 01/2009

              Het zijn allemaal koele kleuren

              mvg duindistel

              Comment


              • #8
                Re: challenge 01/2009

                Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                challenge van deze maand is onderweg maar als je ziet wat er al binnen is van inzendingen zijn het bijna allemaal winterse onderweg beelden(17 op22) terwijl er ook de keuze was van winterbeelden in de enquête.natuurlijk op dit moment is het erg winters maar toch, was dan de keuze voor de winterbeelden niet beter geweest want er zullen nog vele volgen.heb zelf ook reeds toffe winterbeelden.
                met het thema winterbeelden had de challenge opengestaan voor veel meer deelnemers die nu wellicht terugschrikken van het onderwerp van deze maand.we zullen zien wat het verder wordt hé.
                Tenzij je een studio foto maakt ( maar dat lijkt me niet zo evident bij deze opdracht ) kunnen er op dit moment bijna niet anders dan winterse beelden ingezonden worden. Het blijft maar vriezen. Overal waar je buiten komt ziet het wit.

                Je kan natuurlijk ook een foto binnen nemen van de luchthaven of een metro ( oeps , hinten verklapt ) , maar we mogen LesC ook eens tevreden stellen met heel wat natuur foto's hé

                Grtz Tigo
                To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: challenge 01/2009

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
                  maar we mogen LesC ook eens tevreden stellen met heel wat natuur foto's hé

                  Grtz Tigo

                  Dankje, Tigo, het hoeven inderdaad niet altijd studio-opnames te zijn. Wat mij persoonlijk aan deze maand stoort is dat ik weinig echte "onderweg" foto's gezien heb, tot nu toe welteverstaan. En neen: een rustiek kapelletje in de sneeuw is NIET onderweg, en ook niet meer dan 2000 jaar!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: challenge 01/2009

                    Toch véél genietbare winterse sfeerfoto's op deze challenge . . .
                    Ben nog aan het nadenken om juist géén wintersfeertje van "onderweg" weer te geven . . . moeilijk !!! Maar komt er hoor . . .
                    zero

                    Comment


                    • #11
                      Re: challenge 01/2009

                      Oorspronkelijk geplaatst door rooman Bekijk bericht
                      Toch véél genietbare winterse sfeerfoto's op deze challenge . . .
                      Ben nog aan het nadenken om juist géén wintersfeertje van "onderweg" weer te geven . . . moeilijk !!! Maar komt er hoor . . .
                      Het mijne ook

                      Comment


                      • #12
                        Re: challenge 01/2009

                        Als er niet een aantal foto's spontaan door hun makers vervangen worden, ga ik me deze maand beperken tot één commentaar, bij die welbepaalde foto's, nl. NIET onderweg.
                        Sorry, maar te veel staan daar maar te staan.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: challenge 01/2009

                          Hallo,

                          Bij het beoordelen van dit thema krijgt men van mij een extra punt of punten als het voldoet aan de uitleg die in de Van Dale staat.

                          Zelf heb ik ook voor dit onderwerp gekozen omdat ik dacht; "Het zal maar herfst worden in januari"

                          mvg
                          Marc
                          Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
                          M.v.g. Marc

                          Comment


                          • #14
                            Re: challenge 01/2009

                            Ik ben ondertussen terug 'onderweg' om eindelijk weer eens actief deel te nemen aan de Challenge.. Ik bleef deze uiteraard wel actief volgen (en niet altijd met blijdschap).
                            Ik moet ook deze maand terug merken dat er velen zijn die in elke foto wel een 'onderweg' terug vinden.

                            Ik had pech .. Mijn initiele idee '(Z)onder weg' met een opname onder een brug is immers al door iemand anders uitgevoerd .. en ik moet toegeven .. .Dienen Typ had een pracht van een idee
                            .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                            ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                            Comment


                            • #15
                              Re: challenge 01/2009

                              Da's 't nadeel van te lang wachten eh, ook ik had het idee van een foto onder een brug of voetstappen in de sneeuw bvb, ma k was blijkbaar te laat
                              Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

                              Comment

                              Working...
                              X