Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OT, Linux, Jakke??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OT, Linux, Jakke??

    Ik hoor er zo dikwijls over vertellen, eigenlijk zou ik er eens de voor en nadelen over willen horen.
    Wie helpt mij??


  • #2
    Ja Rudy, dat is een zeer brede vraag natuurlijk. Ik denk dat de voor- en nadelen op persoonlijk basis moet bekijken.
    Ik ben beroepsmatig nogal bezig met web en application servers en java en dan heb je natuurlijk niets dan voordelen met dergelijk systeem (maar dan wordt de uitleg vrij technisch).
    Zoek je veel games te spelen, vergeet het dan maar, dat is het grootste nadeel.
    Enkele voordelen: gratis voor iedereen, je hebt de broncode van elk programma (kan er dus zelf wijzigingen in aanbrengen), virussen (wat is een virus???) zijn er niet, alle dingen die je onder andere Operating systemen hebt (tekstverwerking, mail, web, compilers) heb je ook (en dikwijls beter), enorme vrijheid van keuze (er is geen 'vaste' browser, mailprogramma, e.d. je hebt een enorme keuze).
    Moeilijke vraag dus, je kan er best zelf eens mee spelen om te weten wat het nu eigenlijk is.

    Comment


    • #3

      Ja Rudy, dat is een zeer brede vraag natuurlijk.
      Heel brede vraag, mijn eindverhandeling gaat daarover (maar dan in bedrijfsleven)

      Linux begint langzaam aan een professioneel karakter te krijgen. Rudy, je moet er zeker eens mee spelen, Mandrake is een aanrader voor beginnende linux'ers

      Gallery: http://www.fotogallerij.be

      Comment


      • #4
        voordelen:
        -keuze te over aan programmas (gratis maar ook betalend als je dat echt wil).
        -je hebt geen virussen (er bestaan er wel enkele. vijf als ik me niet vergis. maar die zijn nog nooit in het wild gezien)
        -je bent eigenaar van je bestanden (ongelooflijk maar de bestanden op een WinXP-PC zijn eigendom van Microsoft! lees de EULA maar eens na)
        -geen crashes
        -je leert veel bij

        nadelen:
        -bepaalde software is er (nog) niet voor linux. over het algemeen zijn er wel alternatieven.
        de grootste hiaat zit in het gamen maar ook daar wordt aan gewerkt.

        advies:
        installeer linux naast een bestaand ander besturingssysteem voor die bepaalde programmas.
        als linux distro raad ik Mandrake ( http://www.linux-mandrake.com ) aan. ze hebben net versie 8.2 uit en die is echt goed. Mandrake heeft bovendien een zeer goede gebruikersgemeenschap ( http://www.mandrakeuser.org ) wat de twee andere groten (SuSE en RedHat) niet hebben.

        Groeten

        Jeroen

        www.vildaphoto.net

        Comment


        • #5
          hoop ook ooit van die microsoft-monopolie af te geraken, alleen de moment moet nog komen.

          1 opmerking:
          -je bent eigenaar van je bestanden (ongelooflijk maar de bestanden op een WinXP-PC zijn eigendom van Microsoft! lees de EULA maar eens na)

          alles wat ik produceer, en dan bedoel ik ook echt alles, is van mij en van niemand anders. daar hoeft geen copyright voor aangevraagd te worden of niks. ik heb het bedacht en ik heb het gemaakt, tenzij iemand anders kan bewijzen dat hij/zij het heeft gemaakt.
          post die passage van de eula(voor leken: end user license agreement) eens.

          die kan daar dan wel instaan, rechtsgeldig is ze niet.

          ToM.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Die passage ben ik toch ook nog nergens tegen gekomen. Heb je hier meer gegevens over Jeroen??? Ik schrijf software, volgens jou is dan alles wat ik schrijf eigenaar van MS => No way!


            hoop ook ooit van die microsoft-monopolie af te geraken, alleen de moment moet nog komen.

            1 opmerking:
            -je bent eigenaar van je bestanden (ongelooflijk maar de bestanden op een WinXP-PC zijn eigendom van Microsoft! lees de EULA maar eens na)

            alles wat ik produceer, en dan bedoel ik ook echt alles, is van mij en van niemand anders. daar hoeft geen copyright voor aangevraagd te worden of niks. ik heb het bedacht en ik heb het gemaakt, tenzij iemand anders kan bewijzen dat hij/zij het heeft gemaakt.
            post die passage van de eula(voor leken: end user license agreement) eens.

            die kan daar dan wel instaan, rechtsgeldig is ze niet.

            ToM.
            Gallery: http://www.fotogallerij.be

            Comment


            • #7
              ik ben dat al een paar keer tegengekomen op een aantal nieuwssites.

              maar nu natuurlijk niet meer.

              misschien sloeg het hier op:

              "You acknowledge and agree that Microsoft may automatically check the version of the Product and/or its components that you are utilizing and may provide upgrades or fixes to the Product that will be automatically downloaded to your Workstation Computer."

              This passage says, in essence, that Microsoft has the right to examine your computer's hard drive and download software onto your computer automatically, without your knowledge or explicit consent.


              www.vildaphoto.net

              Comment


              • #8
                Dit gaat over het downloaden NAAR jou computer, niet naar MS! Het zegt helemaal niks over wie eigenaar is van je bestanden. MS blijft eigenaar over de bestanden die door MS zelf zijn geleverd. Je koopt geen product, je koopt een gebruiksrecht (licentie). Bestanden die je zelf maakt zijn echter jou eigendom.


                "You acknowledge and agree that Microsoft may automatically check the version of the Product and/or its components that you are utilizing and may provide upgrades or fixes to the Product that will be automatically downloaded to your Workstation Computer."

                This passage says, in essence, that Microsoft has the right to examine your computer's hard drive and download software onto your computer automatically, without your knowledge or explicit consent.



                Gallery: http://www.fotogallerij.be

                Comment


                • #9
                  da's al iets gans anders hé.

                  alhoewel ik het toch niet zo tof vind dat ik zoiets moet acknowlegden.

                  ToM.
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    Tot nu toe is MS daar vrij eerlijk in geweest, ze vragen voor ze iets mogen checken (zie bijvoorbeeld Windows update) en dit wordt gedaan zonder iets terug te sturen naar MS.


                    da's al iets gans anders hé.

                    alhoewel ik het toch niet zo tof vind dat ik zoiets moet acknowlegden.

                    ToM.
                    Gallery: http://www.fotogallerij.be

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb net een goed artikel met pro en contra gevonden.

                      http://www.linuxorbit.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&re q=viewarticle&artid=525

                      www.vildaphoto.net

                      Comment

                      Working...
                      X