Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

picassa 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • picassa 3

    goedenavond

    ik heb net een nieuwe pc gekocht
    beetje veel sneller
    maar ben veel kwijt doordat bepaalde dingen niet meer op vista draaien

    en om terug te beginnen en mijn kosten beetje te beperken gestart met picassa 3, alsook de webruimte

    heb een klein web album gemaakt

    mijn vraag is nu? hoe zien mensen die foto?

    het is al goed en wel om een webalbum te maken, maar hoe zien mensen dat ?
    snap dat niet goed , het doel
    ben niet zo goed thuis ivm webruimtes enzo
    die nieuwe webruimte heet zo:


    misschien zijn er hier mensen die dit kennen ?

    het lijkt me leuk om foto's te delen waarvoor je zelfde interesse hebt of om foto's te zien van anderen en zo te leren

    mettertijd zou ik wel elements willen kopen
    ben daar mee vertrouwd ivm fotobewerking,maar aangezien ik de oude versie nog had ben ik die nu ook kwijt

    groetjes caroline

  • #2
    Re: picassa 3

    Caroline,

    De link die je geplaatst hebt, is de algemene link van Picasa...
    http://picasaweb.google.com/ was al juist maar om specifiek jouw albums te kunnen zien, moet je jouw bijnaam er nog achterzetten (die heb je zelf gekozen bij het aanmaken van de webruimte)...
    de mijne is bv. http://picasaweb.google.com/funk.doc6

    Bij het uploaden kan je zelf nog kiezen welke albums publiek (voor iedereen zichtbaar) of prive zijn (beperkte toegang). Je hebt ook ergens een knopje "Share this" of "Invite people" (of iets soortgelijks) waarmee je mensen een mil kunt sturen met een link naar jouw site of album.

    succes verder...
    D.
    Canon 5D II + 430EX II | EF 24-105 f/4 L IS USM - EF 70-200 f/4 L IS USM - Sigma 50 f/1.4 EX DG HSM
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: picassa 3

      hallo D.

      alvast bedankt

      even nagezocht en zie nu dat ik inderdaad een url heb, nl:



      maar wat ik mij nu afvraag is
      wat doe ik daarmee?
      vind het beetje raar om zomaar mail rond te sturen zodat mensen naar mijn foto's kijken

      de rubriek " ontdekken" in picassa vind ik wel fijn ,daar tonen ze mooie foto's en kan je lekker rond toeren
      vraag is hierbij : hoe geraken mijn foto's onder die rubriek?
      dus in :


      wat ik ook wel zou fijn vinden is, om dit nieuwe webadres van mij door te sturen naar mijn dochter bijvoorbeeld, dan kan zij gemakkelijk mijn foto's zien...kan dit?

      ja, ben beetje beginner in picassa en soms zit ik gewoon vast :-) en begrijp er niets meer van

      maar alvast nog eens bedankt

      groetjes caroline

      Comment


      • #4
        Re: picassa 3

        Dit is geen vraag over fotobewerking en dus beter op zijn plaats in het algemene forum.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: picassa 3

          wat doe je daarmee?

          tja, aan vrienden en familie door geven zodat die jou foto's kunnen bekijken. :-)

          Op flickr.com heb je ook zo'n rubriek "explore". Ik veronderstel dat op picasa daarvoor hetzelfde systeem gebruikt wordt... daar komen automatisch nieuwe foto's in. je kan die niet zelf op die pagina zetten. Dus een mooie foto trekken en zorgen dat die veel wordt bekeken en dan kom je zelf op "explore"

          :-)
          Canon 5D II + 430EX II | EF 24-105 f/4 L IS USM - EF 70-200 f/4 L IS USM - Sigma 50 f/1.4 EX DG HSM
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: picassa 3

            thanks

            en groetjes

            :-)

            Comment

            Working...
            X