Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aantal foto's per dag voor showcase beperken

    Ik zie de laatste tijd alsmaar meer posts op showcase waar men buiten een klein verschil in bewerking of inhoud twee of drie nagenoeg exact dezelfde foto's upload. Blijkbaar zijn meerdere fotografen van mening dat wanneer je twee of drie foto's tegelijkertijd upload er altijd wel ééntje is wat beter is dan de anderen en dat je ongeacht de waarde van de andere foto's altijd wel een goeie kritiek krijgt. Dit wil volgens mij alleen maar zeggen dat degene die de foto's plaatst niet zeker is van de waarde van zijn eigen werkjes. Showcase is toch een onderdeel waar je alleen het beste werk van jezelf laat zien......of een foto waar je zelf erg uitermate fier op bent. Zou het dan niet beter zijn om de stortvloed aan foto's in Showcase te beperken.... waardoor je als fotograaf geneigd bent om wat langer na te denken over de INHOUD en COMPOSITIE van je geplaatste werk. Ik persoonlijk kan het niet bevatten dat je haast alle dagen twee of drie foto's plaatst waarop je uitermate fier bent.
    Ook de comments op deze stortvloed van foto's beginnen erg vlak en zonder inhoud te zijn....zo vlak dat je makkelijk via copy en paste elke foto kunt beoordelen zonder dat het iemand opvalt.

    Ik hoor hier graag de meningen van anderen....dus laat maar horen.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

    Dit wil volgens mij alleen maar zeggen dat degene die de foto's plaatst niet zeker is van de waarde van zijn eigen werkjes.
    akkoord, want een goeie zaak wanneer men foto's presenteert is onder andere de kunst om in de opnamen te SELECTEREN.
    Een ander belangrijk punt is dat men soms op het moment van de opname moet kunnen beslissen om de foto toch maar niet te nemen, omdat bijvoorbeeld de achtergrond zeer storend is, omdat bijvoorbeeld het onderwerp half in een slagschaduw staat enzovoorts. Dikwijls ziet men iets "leuks" en trekt men er dan maar op los. Het is geen schande om af en toe een foto NIET te nemen.
    Dit verhoogt de kwaliteit van het getoonde werk.

    Comment


    • #3
      Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

      Zou het gewoon niet gemakkelijker zijn om Foto's enkel per onderwerp te sorteren, zonder daar nog eens een onderverdeling in te maken naar Beoordeling en Showcase?

      Want het resultaat in beide topics is toch hetzelfde, ze worden al dan niet beoordeeld.

      De beste foto's kunnen dan nog altijd doorgestuurd worden naar de HOF of men voegt een optie toe zodat de geposte foto's een quotering krijgen zodat ze automatisch in een apart topic komen te staan na x-aantal dagen/per maand.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

        Zijn goeie tips vind ik. Of dit het "sluik"posten zal verminderen weet ik niet.
        Ik ben volledig mee akkoord dat je moet leren kijken en beoordelen wat volgens jou de foto is die je durft te plaatsen op showcase om niet steeds in herhaling te vallen.
        Ik zal met mijn eigen fotos eerst beginnen. Ik dacht er ook al zo een tijdje over maar nu ga ik daar echt werk van maken.

        Jullie hebben gelijk.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

          Akkoord. Misschien kan er ook, in navolging met andere sites, een beperking ingebouwd worden op het aantal posts dat kan gestart worden per week en kan er dan ook een verschil gemaakt worden tussen betalende leden en niet betalende leden. Dat is zo op de meeste sites dat ik ken, behalve op BD. Dat hoeft niet op alle forum onderdelen maar vb enkel op Showcase.

          (voor je mij afschiet, ik ben vanaf eind deze maand mijn groene bol kwijt - dergelijke aanpassing zou mij kunnen doen overwegen mijn bol te houden)

          Comment


          • #6
            Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            Dikwijls ziet men iets "leuks" en trekt men er dan maar op los.
            Toen ik lid was van mijn vorige fotoclub heb ik twee keer de jaarlijkse projectie-avond in mekaar gestoken.
            Tijdens zo'n projectie werden er X-aantal fotoreeksen van de clubleden digitaal geprojecteerd.
            Hetzelfde fenomeen deed zich keer op keer voor ... de afspraak was dat ieder lid 20 à 40 foto's aanleverde per reeks, maar ik kon er steevast op rekenen dat het er bij de meeste mensen meer dan 50, soms zelfs 100, werden.
            Nu, zo'n geprojecteerde reeks van meer dan pakweg 5 minuten over hetzelfde onderwerp wordt saai, en dan kijken de toeschouwers niet meer.
            Wanneer ik dan zelf, meestal in samenspraak met enkele andere clubleden, een selectie maakte uit een veel te grote reeks, had de fotograaf in kwestie dikwijls een lang gezicht omdat DIE of DIE bepaalde foto niet meer in zijn reeks zat.
            Ik wil gewoon maar zeggen dat veel mensen schitterende foto's maken, maar zelf niet kunnen beslissen dewelke ze beter weglaten in het belang van de sterkte van een reeks.
            Hetzelfde probleem, weliswaar kleinschaliger, doet zich op BD misschien ook voor.
            David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

            Comment


            • #7
              Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

              Je kan deze bemerking id maken.Dat de kwaliteit van de foto's in showcase regelmatig zakt is een feit dat steeds terug komt.
              Wat soms ook raar is, dat is dat een bepaalde foto van TSx 500maal bekeken wordt en 30 reacties krijgt terwijl een bijna gelijke foto maar van TSy maar 100 maal bekeken wordt en maar 5 reacties krijgt.

              Het beperken van het aantal showcase foto's zou een optie kunnen zijn om de kwaliteit op te krikken. En het zou misschien het hoge niveau dat hier dikwijls gehaald wordt nog beter in de verf zetten. Daarbij krijg je dan automatisch een verschuiving naar beoordeling waar automatisch meer echt beoordeeld gaat worden.
              Wat betreft de hof daaraan verandert niets gezien deze geselecteerd wordt uit alle foto's.
              Vriendelijke groeten,Raf

              www.rafvandenbogaert.be

              Comment


              • #8
                Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                Ik ben al een tijdje voorstander voor het samenvoegen van fotobeoordeling en showcase.
                In fotobeoordeling wordt er bijna niet gepost wegens geen of weinig commentaar.
                Het zal dit worden of strenger modereren op showcase

                Hans
                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                Comment


                • #9
                  Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                  Showcase mag mijns insziens ook beperkt worden tot 1 foto per topic.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                    Wat ik persoonlijk ook kan smaken zijn de algemene fotoverzamel threads die je soms op ander forum's tegen komt. Zo moet je als je maar één foto hebt geen nieuwe thread te starten.
                    Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Akkoord. Misschien kan er ook, in navolging met andere sites, een beperking ingebouwd worden op het aantal posts dat kan gestart worden per week en kan er dan ook een verschil gemaakt worden tussen betalende leden en niet betalende leden. Dat is zo op de meeste sites dat ik ken, behalve op BD. Dat hoeft niet op alle forum onderdelen maar vb enkel op Showcase.

                      (voor je mij afschiet, ik ben vanaf eind deze maand mijn groene bol kwijt - dergelijke aanpassing zou mij kunnen doen overwegen mijn bol te houden)
                      dat is niet eens zo'n slecht idee, die beperking voor niet betalende leden in showcase

                      als je je lidgeld niet vernieuwt Hans dan verlies je ook je album hier op het forum en mag je er ook geen aanmaken ....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                        Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                        dat is niet eens zo'n slecht idee, die beperking voor niet betalende leden in showcase
                        vind ik ook

                        en het idee van 1 foto per topic lijkt mij niet zo super. dan komen er gewoon meer topics waardoor het weer verwarrend wordt hé.
                        als ik bvb 3 goeie foto's heb van een onderwerp, dan laat ik die liefst alledrie zien, en dan liever in 1 topic, dan in 3 verschillende topics...
                        Last edited by Matthias; 8 januari 2009, 16:57. Reden: dt foutje :p
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                          [MOD OFF]

                          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Akkoord. Misschien kan er ook, in navolging met andere sites, een beperking ingebouwd worden op het aantal posts dat kan gestart worden per week en kan er dan ook een verschil gemaakt worden tussen betalende leden en niet betalende leden. Dat is zo op de meeste sites dat ik ken, behalve op BD. Dat hoeft niet op alle forum onderdelen maar vb enkel op Showcase.

                          (voor je mij afschiet, ik ben vanaf eind deze maand mijn groene bol kwijt - dergelijke aanpassing zou mij kunnen doen overwegen mijn bol te houden)
                          Ga ik volledig mee akkoord.

                          vb.:
                          2 topics/week voor niet-betalende leden.
                          4 topics/week voor betalende leden.

                          Zo wordt de stortvloed aan topics in de fotohoek beperkt en krijgt elk topic meer aandacht.
                          Hetgeen iedereen ten goede zal komen.
                          Last edited by Ticor; 8 januari 2009, 17:10.
                          Mvg Tim

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                            Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                            als je je lidgeld niet vernieuwt Hans dan verlies je ook je album hier op het forum en mag je er ook geen aanmaken ....
                            OT : ben ik mij van bewust Linda, maar ik heb mijn PBase Album, ik heb een Photo.net album, ik heb een flickr album en tevens nog eigen webruimte dat ik nu niet eens gebruik....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              [MOD OFF]
                              vb.:
                              2 topics/week voor niet-betalende leden.
                              4 topics/week voor betalende leden.
                              Mag ik mijn niet gebruikte topics dan verkopen?

                              Comment

                              Working...
                              X