Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotopresentatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotopresentatie

    hallo,

    ik zoek een goed (en eventueel gratis programma) om een soort van dia-show te maken met mijn foto's, met muziek erin verwerkt enz (mp3's) en eventueel filmpjes. Is er een goed programma hiervoor ? Wat gebruiken jullie zoal ?

    bedankt voor de info,

    Smurfie
    Fuji S602z

  • #2
    Ik gebruik daarvoor Flip Album 5
    Zie volgende sidehttp://www.broco.nl/ebook/flipalbum/...flip_suite.htm,daar kan je ook een proefversie downloaden
    Groetjes
    SIBO

    Comment


    • #3
      gaat dat met muziek en tijden instellen van hoe lang de foto's zichtbaar blijven enzo ?
      Fuji S602z

      Comment


      • #4
        Een heel goed programma ervoor is "Ulead DVD PictureShow2".

        Je kunt bvb vanaf een bepaalde foto een ander muzieknummer laten spelen, de overgang tussen foto's bepalen, muziek fade-in/-out,...
        Dit alles heel simpel en heel gebruiksvriendlijk.
        Panoramix

        Comment


        • #5
          Originally posted by Panoramix
          Een heel goed programma ervoor is "Ulead DVD PictureShow2".

          Je kunt bvb vanaf een bepaalde foto een ander muzieknummer laten spelen, de overgang tussen foto's bepalen, muziek fade-in/-out,...
          Dit alles heel simpel en heel gebruiksvriendlijk.

          Dit is inderdaad één van de betere programma's indien verwacht wordt dat deze slide-show op TV afgespeeld wordt met een gewone DVD-speler.
          Werk je rechtstreeks via een DVD-R(w) of DVD+R(w) vergeet dan niet om een patch af te halen op de site van Ulead of je kan de eerste DVD die je zelf brandt meteen weggooien door de ongelooflijke flikker van het beeld.
          De patch rekent af met dit probleem.

          Voor slideshows die enkel op PC moeten getoont worden, zijn er betere oplossingen die de hoge resolutie van digitale foto's niet moeten terugbrengen naar televisiewaarden.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Je moet zeker XATshow eens proberen. (zoek met google, de eerste is hem).
            Je kan hiermee een show/presentatie maken, muziek bijvoegen enz.
            Je hebt de mogelijkheid om er een screensaver van te maken of op VCD of DVD te zetten (zonder overgangen, dit om de kwaliteit te bewaren).
            Er is een probeerversie te downloaden waar je al heer ver mee kan geraken.

            Comment


            • #7
              Zoals reeds eerder vermeld is Ulead DVD PictureShow 2 een conviviaal en efficient programma. Zelf heb ik dit reeds enkele malen gebruikt met succes.

              Ook proberen waard is Proshow Gold http://www.photodex.com/products/proshow/

              Je kan er zelfopstartende Cd-Roms, EXE, VCD, SVCD, XVCD enz mee maken. Je beschikt over 170 overgangseffecten en uiteraard kan je er sounds aan koppelen. Eerstdaags ga ik dit eens uittesten.

              FlipAlbum is mij wat tegengevallen. Maar dat is dan ook een persoonlijke ervaring.
              http://www.ruve.be

              Comment


              • #8
                Originally posted by r_caius
                Zoals reeds eerder vermeld is Ulead DVD PictureShow 2 een conviviaal en efficient programma. Zelf heb ik dit reeds enkele malen gebruikt met succes.

                Ook proberen waard is Proshow Gold http://www.photodex.com/products/proshow/

                Je kan er zelfopstartende Cd-Roms, EXE, VCD, SVCD, XVCD enz mee maken. Je beschikt over 170 overgangseffecten en uiteraard kan je er sounds aan koppelen. Eerstdaags ga ik dit eens uittesten.

                FlipAlbum is mij wat tegengevallen. Maar dat is dan ook een persoonlijke ervaring.

                Ziet er idd héél gebruiksvriendelijk en interessant uit!
                Iemand een tip waar ik een goed video-programma kan vinden??
                Sam greetzzzzzzz U
                -------------------------------------------
                Never apologize for showing feeling.
                When you do so, you apologize for the truth.
                -------------------------------------------
                Canon Stuff

                Comment


                • #9
                  Een mpeg2 decoder kan je vinden op http://www.elecard.com/download/
                  Je vindt er een codec waarna je na installatie mpeg-2 films kan afspelen in Windows Media Player (WMP), of je kan er de player downloaden. Mpeg-1 films kan je normaal al afspelen in WMP.

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb ook al vanalles getest maar op voorwaarde dat je de shows alleen gebruikt op PC vind ik Powerpoint de beste. De foto's behouden ten volle hun kwaliteit, de mogelijkheden qua toevoegen van geschreven commentaar en tittels zijn enorm en het toevoegen van MP3's is geen probleem. Die MP3's zijn echt wel nodig om de showbestanden binnen de perken te houden. Verder kan je bovenop de achtergrondmuziek ook nog bij elke dia appart geluid toevoegen.
                    Voor mij dus Powerpoint, maar dat zal wel persoonlijk zijn zeker.
                    fredje.

                    Comment


                    • #11
                      Voor mij ook PowerPoint. Aangezien bijna iedereen dat toch standaard heeft... Zelfs filmpjes invoegen is geen probleem.

                      Comment


                      • #12
                        Hey,

                        Al die programma's lijken mij best ok, het enige probleem is dat ze allemaal op pc draaien en niet op mac... Is er niemand die zo'n programma kent dat ook op Mac draait?

                        Txs!
                        Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                        http://www.timdebacker.be

                        Comment

                        Working...
                        X