Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bevroren zeepbellen - iemand al geprobeerd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bevroren zeepbellen - iemand al geprobeerd?

    'k kwam net een blogpost tegen met wel een interessant experiment, bij deze koude zouden zeepbellen bevriezen voor ze barsten, heeft iemand dit ooit al geprobeerd op de gevoelige plaat vast te leggen?



    Beschouw deze thread als een uitdaging
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

  • #2
    Re: bevroren zeepbellen - iemand al geprobeerd?

    hee da lijkt me tof! fantastisch om zien!
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: bevroren zeepbellen - iemand al geprobeerd?

      'k zie wel net het verontrustende vermelding dat deze bij -23 graden celcius genomen zijn, misschien best je zeepsop eerst buiten laten afkoelen om ervoor te zorgen dat deze nog de kans krijgen om te bevriezen voor ze de grond raken.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: bevroren zeepbellen - iemand al geprobeerd?

        -23! geen probleem! bij ons op't werk -25° à -30°C in de vriezers!
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: bevroren zeepbellen - iemand al geprobeerd?

          Vet cool dit. Maar helaas ondoenlijk zonder deze temperaturen vrees ik
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: bevroren zeepbellen - iemand al geprobeerd?

            Freezing

            Soap bubbles blown into air that is below a temperature of −15 °C (5 °F) will freeze when they touch a surface. The air inside will gradually diffuse out, causing the bubble to crumple under its own weight.

            At temperatures below about −25 °C (−13 °F), bubbles will freeze in the air and may shatter when hitting the ground. When, at this low temperature, a bubble is blown with warm breath, the bubble will freeze to an almost perfect sphere at first, but when the warm air cools and thus is reduced in volume there will be a partial collapse of the bubble. A bubble, blown successfully at this low temperature, will always be rather small in size: it will freeze quickly and continuing to blow will shatter the bubble.
            't mag nog wat kouder worden!!
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: bevroren zeepbellen - iemand al geprobeerd?

              Net even getest, -12,7°C is niet koud genoeg om zeepbellen te laten bevriezen voor ze de grond raken.

              Misschien wel als je op een ladder gaat staan??
              (Ik doe die test niet).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: bevroren zeepbellen - iemand al geprobeerd?

                Met zeepbellen zijn nog andere leuke dingen uit te proberen zoals blazen met aardgas en aansteken terwijl ze opstijgen.

                PaulM

                Comment

                Working...
                X