Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

    Hallo,

    Ik ben reeds lang geïnteresseerd in fotografie en dat is met de komst van de digitale fotografie nog toegenomen. Van kindsaf maakte ik al foto's met een reflex (Olympus OM-1) en ondertussen werk ik met een D700 en een paar lenzen.

    Ik heb echter zeer weinig vrije tijd en op die manier is het voor mij niet mogelijk om een klassieke cursus te volgen. Inschrijven in een fotoclub is een optie maar ik vrees zelden aanwezig te kunnen zijn en nog minder echt opdrachten te kunnen uitvoeren. Ook geraak ik 's avonds nergens tijdig.

    Enkel af en toe in het weekend en in de vakanties kan ik mij uitleven in de fotografie.
    Overigens lees ik er ook graag over.

    Toch zou ik me graag bijscholen. Onlangs zag ik in Chasseur d'images een paar workshops. Het ging vaak om een cursus van enkele dagen bij een professionele fotograaf. Hij neemt de persoon/personen dan mee op stap en belicht meerdere aspecten van de fotografie. Ik denk erover me in zo iets in te schrijven. Voor zoiets kan ik dan een paar dagen in aansluiting vrijaf nemen.

    Ik vroeg me af of er geen dergelijke initiatieven in België zijn (ik woon in Leuven) en of jullie er geen goede kunnen aanraden. Aanraders in binnen- en buitenland zijn welkom. Ook als iemand kennis heeft van professionals of andere mensen met grote expertise die mits vergoeding het zien zitten om mij bij te scholen (als een soort privéles) is deze info zeer welkom.

    Ik heb vroeger veel gezeild en ook daar had ik het gevoel dat ik veel sneller veel goede zaken zou leren moest ik de kans gehad hebben om van een echte topzeiler de kneepjes te leren. Zo is het denk ik ook met fotografie. De inspiratie en creativiteit moet vanuit jezelf komen, maar voor de techniek kan naast boeken lezen ook een gepersonaliseerde mentor helpen.

    Ik hoop echt op leuke voorstellen.

    Alvast bedankt.

    Peter

  • #2
    Re: Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

    In google eens "squeeze the lime" intikken ...

    Maar snel lezen want deze post van mij zal hier niet lang staan vrees ik
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

      Interessant Fotofolio, zulke zaken zoek ik.

      Comment


      • #4
        Re: Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

        Kijk ook eens bij :
        imagerie

        Pol Leemans is/was beroepsfotograaf en gepassioneerd, maar heeft legio leservaring ook.

        Comment


        • #5
          Re: Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

          of hier:


          't is een Nederlander dus de taalbarrière is al wat kleiner

          G
          fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
          Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

          Comment


          • #6
            Re: Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

            Zeer interessant allemaal. Laat maar komen!

            Comment


            • #7
              Re: Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

              Indien jullie al echt eens met iemand meegegaan zijn, zou het ook interessant zijn jullie persoonlijke ervaring hiermee te kennen.

              Comment


              • #8
                Re: Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

                gecombineerd met vakantie
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

                  Ik kan je van harte de workshops 'Urban Portrait Shooting' van Damien Lovegrove aanraden. (www.lovegroveconsulting.com). Max. vier deelnemers, en door de lage pond redelijk betaalbaar. Je moet wel in Bristol zien te geraken. Wil je eerst eens zien welk genre fotografie het om gaat, kan ik je zijn training DVD's aanraden: Flash on Location en Natural Light on Location :-)

                  En Squeeze the Lime werd hier al vermeld :-)
                  Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                  Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                  GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

                    FotoForce.net organiseert buiten Online fotocursussen ook af en toe praktijkdagen. De eerstvolgende die georganiseerd wordt vindt plaats op de Kalmthoutse Heide. Dag is inclusief lunch, fotografie in de praktijk door middel van opdrachten, diner, afhankelijk van de locatie aansluitend avondshoot en nabespreking van de foto's via internet in de volgende w(e)ek(en) door de docent en medecursisten.

                    Gr. X.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

                      Heb beslist. Het wordt een workshop in the Provence met de fotograaf die mijn favoriete boeken schreef over fotografie (oa Understanding Exposure): Bryan Peterson.
                      Als er nog iemand zin zou krijgen. Hier vind je info: http://www.bryanfpetersonphotoworksh.../provence.html.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Workshops/enkele volle dagen cursus in binnen-of buitenland?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        ...

                        Maar snel lezen want deze post van mij zal hier niet lang staan vrees ik
                        Reglement beter lezen
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment

                        Working...
                        X