Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Posterformaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Posterformaat

    Zoals je ziet ben ik er nog steeds niet 100% uit wat ik nu best kan doen. Ik zit nog te twijfelen tussen het volgende

    50x70 Megaplot Inktjet hier in Antwerpen (52€, veel he?) en daar kan ik best de foto op ware grootte binnen brengen op cd.

    of 50x70 Professional Silver Halide Photo Prints bij www.pro.colormailer.com (16,5 pond + 1,5 verzending = 1030BEF)

    Maar het geld buiten beschouwing gelaten, voor wat zouden jullie kiezen en waarom? Is het een beter dan het andere??
    Het moet dus dienen om in een fotokader tegen de muur te hangen.

    ps: Heeft iemand bij colormailer al eens iets geprobeerd op die formaten groter dan 1 meter? (bv: Semi Matte Paper 225 g/m2 , 117x170cm, 89 GBP. www.pro.colormailer.com/prices.html)
    Nikon D90 + Canon Powershot G3

  • #2
    Hallo, nu lijkt me 52 euro voor en 50-70 echt veel hoor, daar zou je normaal een afdruk van een Durst lambda moeten voor hebben op dat formaat. DE kwaliteit van een de Lambda printers staat bovenaan het lijstje, ik heb er een een 30 X 45 laten maken en die moest toen 995 frank kosten maar was subliem van kwaliteit. Deze afdruk werdt gemaakt door Profilab in Kontich. Ik heb in het verleden ook eens een A0 laten maken van een digitaal bestand van de D30 en ik heb dat toen rond de 2000 frank betaald. Een A0 is echter wel 84 X 118 cm , de afdruk werd gemaakt door studio Brison in Mortsel, en hangt nog steeds in mijn studio onbeschermt en tot op heden onverkleurt. In het Antwerpse zijn er verschillende firma's die voor een digitale afdruk op groot formaat kunnen zorgen. Raadpleeg de gouden gids.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Momenteel heb ik enkel de prijslijst van Color Copy 2000 op de Mechelsesteenweg in Antwerpen.

      Er staan keiveel verschillende afdrukmogelijkheden in, en die ze me hebben aangerade is natuurlijk ... de duurste . Ik zal je nog enkele prijzen geven van hetzelfde machine (merk/type staat er niet bij)

      Papier
      fotopapier gewoon papier
      tot 215gr 90-100gr

      60x42 = 46€ 9€
      50x70 = 52€ 11€
      60x84 = 58€ 13,5€
      70x100 = 71€ 18€
      84x119 = 82€ 23€

      Misschien is het genoeg om voor het lichter papier te gaan, maar dan heb je wel geen fotopapier meer?
      Nikon D90 + Canon Powershot G3

      Comment


      • #4
        Hallo Again, ik ken colorcopy 2000 zeer goed en ik weet dat ze bijzonder goede kwaliteit leveren. De afdruk die ik liet maken op A0 was ook op niet al te dik papier, je kan het zowat vergelijken met het papier van een affiche. In fotoafdruk zijn aan te bevelen in het Antwerpse: Profilab in Kontich, Studio Pelegrie in Berchem, Fotowerken Claes op Antwerpen luchtbal.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Hello Digipics

          ik heb net gebeld naar Color..2000, en ze willen gerust op beide machines een proefdrukje doen. Ik kan het 's middags binnen doen, en na mijn werk gaan halen.

          Heb jij eigenlijk al ervaring met Fotowerken Claes? Want ik werk op de Noorderlaan, dus de luchtbal is uiteraard kortbij. Heb net gekeken en een website is in aanmaak.
          Nikon D90 + Canon Powershot G3

          Comment


          • #6
            Brieje, heb al verschillende zaken laten afmaken bij Claes in de Argentinielaan. Zij zijn zeker niet de goedkoopste maar erg flexibel en erg goed in afdrukkwaliteit, puur professioneel. Meestal laat ik mijn uitvergrotingen daar maken zeker als ze goed moeten zijn. Volgens mij aan te raden, succes.
            Luc "iKKe"
            http://www.jip.be/luc

            Comment


            • #7
              Merci mannen, als er iemand nog (andere) voorstellen heeft laat ze dan maar komen.
              Nikon D90 + Canon Powershot G3

              Comment

              Working...
              X