Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mannen met plannen: fotostudio met PC scherm/HDTV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mannen met plannen: fotostudio met PC scherm/HDTV

    Beste

    Voorgeschiedenis

    Het is zo ver: eindelijk met een paar vrienden een beetje geld opzij gezet om een kleine fotostudio te zetten. Geen topmateriaal, maar goed een studio dus.

    Graag wil ik nu een scherm kopen waar ik via pc mijn foto's onmiddelijk op kan projecteren zodat ik onmiddelijk cadrage, expressie en licht/kleur kan controleren.

    Budget is niet eindeloos dus dacht ik eerst een HDTV daarvoor te gebruiken zodat ik niet én een HDTV moest aanschaffen én een goede PC monitor.
    Nu ben ik eerder in de richting aan het gaan van een grote PCmonitor (Dell UltraSharp 2709w) die ik dan ook gebruik om TV te kijken via PCkaart of HD digibox.
    Zo denk ik dichter bij het scherm te kunnen werken dan met een HDTV en ook betere kleur en voornl betere zwart waarden te krijgen.

    Concreet

    - Heeft iemand ervaring/een idee over een dergelijke set-up?

    - Wat is de beste/goedkoopste manier om je scherm te kalibreren? zonder kalibreren heeft die set up anders geen nut denk ik.

    - beetje off-topic, maar weet iemand of je een HD digibox probleemloos kan aansluiten op de HDMI van je PC monitor (cf.Dell UltraSharp 2709w)?

    Jullie mening zou me enorm helpen, want ik wordt onderhand zot van al dat afwegen wat het beste zou zijn...

  • #2
    Re: mannen met plannen: fotostudio met PC scherm/HDTV

    Een van de vragen is al beantwoord door Rob van Qsix. De Dell 2709 zou moeten werken met de HD tuner van Telenet. De Dell wordt het dus zo goed als zeker!

    Blijft over: kalibratie van het scherm, iemand tips over wat ik het best koop of doe?

    Algemene feedback over de set-up ook welkom uiteraard!

    Comment

    Working...
    X