Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

    Hallo,

    Binnenkort mijn eerste dslr, dus ook een tas. Nu zijn er kennelijk 3 soorten. Het geld groeit me niet op de rug en ik wil geen aankopen doen die ik snel weer moet vervangen.

    Dus wil ik graag weten: welk type vinden jullie het meest onmisbaar?
    (ik ga allicht starten met body + kitlens + 2/3 andere lenzen (niet zo groot))

    - Een kleine tas waar enkel je body + 1 lens in kwijtkan, zoals deze. Om bij te hebben zonder dat het stoort dus. Vanaf 30 euro.
    - Een ruimere schoudertas waar je wat extra lenzen in kunt steken, vanaf 80 euro. We hebben er thuis een staan, maar die is keihard en nogal ongemakkelijk.
    - Een rugzak, zoals de slingshot of de flipside. Die laatste lijkt me heel handig om in de stad mee rond te lopen enzo, toch al wat minder zorgen om diefstal. Minstens 100 euro...

    Ik draag heel graag een rugzak, liever dan een schoudertas (toch als het wat weegt). Dus ik zal er me binnenkort hoe dan ook eentje aanschaffen denk ik. Alleen jammer dat die zo duur zijn, beetje een extra kost waar ik niet aan gedacht had

    Bestaan er ook goedkopere (merkloze) alternatieven? Vb voor een extra tas die niet waterdicht hoeft te zijn...
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

  • #2
    Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

    al eens aan de Off Road gedacht?
    ik heb ze al 4 jaar en gebruik ze nog heel vaak als ik op fototocht ga!
    daarnaast ook een CaseLogic rugzak voor de sessies "op lokatie".

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

      Maar da's zo'n grote schoudertas! Ik krijg al rugpijn van ernaar te kijken. Nee, daar ga ik geen geld aan geven denk ik

      Ik zie dat Case Logic nog redelijk betaalbare dingen heeft ook...
      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

      Comment


      • #4
        Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
        Maar da's zo'n grote schoudertas! Ik krijg al rugpijn van ernaar te kijken. Nee, daar ga ik geen geld aan geven denk ik

        Ik zie dat Case Logic nog redelijk betaalbare dingen heeft ook...
        Dat is geen schoudertas maar een uit de kluiten gewassen heupgordel waar je ook een schouderriem aan kan bevestigen.

        Ik heb zowel een rugzak als een schoudertas, en het is geen gemakkelijke keuze. De rugzak draagt veel gemakkelijker dan de schoudertas, maar je moet hem altijd afnemen en ergens op zetten als je er iets wil uithalen. Een schoudertas daarentegen doe je open al wandelend, je hoeft zelfs niet stil te blijven staan om een lens of body te wisselen. Maar het draagt (soms) wat lastiger.
        Een slingshot vind ik dan weer maar een vis-noch-vlees-oplossing...

        Comment


        • #5
          Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

          Ik prefereer een rugzal waar meerdere lenzen in kunnen maar dan een waar ook een portable inkan. Het geheel moet dan nog toegelaten zijn om mee te nemen als handbagage op een vliegtuig. Spijtig genoeg vallen die duur uit.

          Comment


          • #6
            Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

            Kijk eens naar de LowePro Orion http://products.lowepro.com/product/Orion-AW,1987,7.htm
            Deze kan je zowel gebruiken als rugzak (twee compartimenten) als als schoudertas/heuptas. Tas is ook erg ruim bemeten
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
              Maar da's zo'n grote schoudertas! Ik krijg al rugpijn van ernaar te kijken. Nee, daar ga ik geen geld aan geven denk ik
              zo groot is die nu ook niet hoor!
              in het middencomprtiment passen één body met lens + één extra lens.
              de pouches aan de zijkant zijn naar keuze te vullen met een extra lens,
              een flesje water, hulpmiddeltjes, ...

              ik weet niet waar je ergens vertoefd, maar je mag ze hier (gent-mariakerke)
              gerust eens komen uitproberen ...

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

                ik heb zo'n klein tasje waar juist mn body + 2 lenzen in kunnen. Is handig bij het vervoer. En als ik dan meer nodig heb steek ik dat dan gewoon in mn rugzak. het kleine tasje kan ook in elke basic rugzak of valies, en is toch beschermd.
                Ik heb ook nog een grotere foto-tas, gekrgen bij aankoop van mn camera, maar eigenlijk is die veel te groot om functioneel te zijn. Ik ben maar amateurfotograaf met 2 kitlensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

                  Merci voor de tips!

                  Ben voor deze gegaan, de Lowepro Rezo 140 AW, 55 euro:


                  Lijkt me prima als begin, een niet te grote tas waar 1 extra lens in kan. Mettertijd zal ik wel zien waar mijn verdere behoeftes liggen

                  Idd Lisaatje, heb deze ook genomen omdat ik 'm eigenlijk ook gewoon in een andere rugzak kan steken!
                  Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

                    Ik ben voor deze gegaan: SlingShot 200 AW en ben er zeer tevreden over. Je draagt hem op de rug maar kan toch zeer gemakkelijk (en snel) aan je toestel.
                    Je hebt hem ook wat kleiner of nog groter (ook met plaats voor een laptop)
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                    Comment


                    • #11
                      Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

                      als rugzak kan je ook eens kijken naar de Military Alpha (eventueel L versie, hangt van je lichaamsgrootte af).
                      Die staat nu op Cameranu.nl voor maar 40€, volgens mij een typefout op de site. Profiteer er maar van!
                      Ik heb mijn Military Alpha L versie vandaag toegestuurd gekregen en het is en een degelijk en comfortabel ding. Wel een groot waar véél in kan. Voor die prijs kan je zeker niet klagen op andere sites staat ie voor meer dan 100€!
                      De Military Alpha

                      De Military Alpha L
                      Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
                      Flickr here and many more to come!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

                        Oorspronkelijk geplaatst door R3dw0lF Bekijk bericht
                        als rugzak kan je ook eens kijken naar de Military Alpha (eventueel L versie, hangt van je lichaamsgrootte af).
                        Die staat nu op Cameranu.nl voor maar 40€, volgens mij een typefout op de site. Profiteer er maar van!
                        Ik heb mijn Military Alpha L versie vandaag toegestuurd gekregen en het is en een degelijk en comfortabel ding. Wel een groot waar véél in kan. Voor die prijs kan je zeker niet klagen op andere sites staat ie voor meer dan 100€!
                        De Military Alpha

                        De Military Alpha L
                        http://www.cameranu.nl/artikel/9359/...a_L_Zwart.html
                        De Alpha is idd geen gekke tas voor het geld, al ben ik zelf kortgeleden overgestapt op een Kata 3n1-30. Daar past meer in

                        Overigens is de prijs op Cameranu.nl geen foutje hoor. Naneu Pro tassen zijn gewoon een zeer voordelig alternatief voor merken als Lowepro, Kata enz. Cameranu.nl is zelfs de importeur van dit merk (alleen werken onder het merk NaneuPro.nl. Vergelijk het postadres van cameranu.nl en van NaneuPro.nl maar eens ) Winkels zoals Fotokonijnenberg vragen alleen een belachelijk hoge prijs voor dit merk tassen.

                        Wat trouwens wel bizar is, is dat Cameranu.nl de Naneu Pro tassen goedkoper verkoopt dan NaneuPro.nl... terwijl dit dus feitelijk hetzelfde bedrijf is.
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

                          Ik ben aan het rondkijken voor een rugzak, en de Lowepro Flipside 200 of de Kata 3N1 20 lijken me het interessantste...
                          Kosten respectievelijk 75 en 100 euro bij Studio73.

                          Ik vind ze heel aantrekkelijk omdat ze zo slank zijn, een 'zak' als die Alpha van hierboven heb ik liever niet. Die Kata is iets groter en heeft meer mogelijkheden, maar kost ook 25 euro meer. De Lowepro lijkt me wel heel goed omdat de rits aan je rug zit.

                          Moeilijk
                          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

                            @MarkeL
                            Ah nee da wist ik niet, bedankt voor de info :P
                            Nog meer dan in de Alpha L, gij draagt altijd al je fotomateriaal mee zeker?

                            @Jook
                            das kwestie van persoonlijke voorkeur zeker? Kben zelf redelijk groot en breed gebouwd dus kzie mezelf niet met zo'n fijn rugzakje rondlopen. Tzou maar raar overkomen en wss ook niet altijd even comfortabel zijn. De Alpha L had ook ongeveer dezelfde afmetingen als men rugzak die ik gebruik voor school, dus kwist dat ik op dat vlak wel goed zat. Ge kunt misschien ook es naar de exacte afmetingen kijken en vergelijken met andere rugzakken die je graag draagt/droeg?
                            Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
                            Flickr here and many more to come!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Rugzak/schoudertas/minischoudertas: prioriteit?

                              Heeft er hier iemand ervaring met de "Lowepro Off Trial 2"?
                              http://http://www.lowepro.be/product/4983/lowepro_off_trail_2_black.html
                              Of een andersoortig grote heuptas? (Waar dus wel een DSLR met 70-200 f/2.8 erop moet inkunnen!!).

                              Ik vraag me af of dit een ganse dag draagbaar is zo'n grote heuptas.
                              Maar misschien dat de schouderriem hier veel bij helpt om het gewicht wat te verdelen?

                              Zelf heb ik een Slingshot 300 en ik begin dat ding echt beu te geraken.
                              Het draagt ook helemaal niet gemakkelijk met die ene riem. En het oogt in feite ook heel lelijk om iemand met dit model te zien rondzeulen.
                              In mijn ogen is het zelfs een spuuglelijk ding.
                              En daar bovenop werkt het slingsysteem, om snel aan je spullen te kunnen, ook nog eens heel ongemakkelijk. Want als je de zak op je buik slingt dan hangt hij eigenlijk veel te hoog om gemakkelijk aan je spullen te kunnen.

                              Daarom dat een tas die op heuphoogte hangt me stukken gemakkelijker lijkt om "on the road" lenzen in en uit te halen en te wisselen. Alleen heb ik dus mijn twijfels over de draagbaarheid van zoiets.

                              Een combinatie heup-schouder-tas lijkt me dus misschien wel ideaal.
                              Valt er zoiets aan te bevelen?
                              Last edited by D-lete; 8 januari 2009, 16:57.

                              Comment

                              Working...
                              X