Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos flitsen met de D50 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadloos flitsen met de D50 ?

    Zou mijn SB 800 flitser draadloos willen aansturen, maar met 'n D50 is dat niet mogelijk blijkbaar. Met een SU 800 master zou dat allicht wel lukken (?), maar dat is bepaald niet de goedkoopste oplossing. Zijn er andere, goedkopere mogelijkheden ? Dank vooraf, Misti.

  • #2
    Re: draadloos flitsen met de D50 ?

    Goedkope cactus triggers, maar dan ben je wel het CLS kwijt en moet je op M flitsen ook op de flits of een 2de hands SB800 of 600 op de kop tikken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: draadloos flitsen met de D50 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Goedkope cactus triggers, maar dan ben je wel het CLS kwijt en moet je op M flitsen ook op de flits of een 2de hands SB800 of 600 op de kop tikken.
      De SB600 kan niet als master dienen meen ik te weten.
      Dus dan moet je de SB800 als master (op je camera) gebruiken en de (zwakkere) SB600 als slave op afstand gebruiken.

      Ik zou eerlijk gezegd een 2dehands SB-800 op de kop proberen te tikken, je zult maar iets meer kwijt zijn dan voor de SU-800 maar je hebt er ineens een 2de flitser bij...
      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
      Foto-Alex

      Comment


      • #4
        Re: draadloos flitsen met de D50 ?

        Heb nog een Vivitar liggen - uit de jaren '80. Zou die nog als slave kunnen dienen - met een receivertje er onder, of zo ?

        Comment


        • #5
          Re: draadloos flitsen met de D50 ?

          Uitkijken met de triggerspanning van die vivitar.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment

          Working...
          X