Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FOTOWEDSTRIJD: Koeheide Digitaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FOTOWEDSTRIJD: Koeheide Digitaal

    Beste vrienden

    Natuurpunt Koeheide organiseert een fotowedstrijd met als thema het natuurreservaat de Koeheide en omgeving. De Koeheide is een prachtig stuk natuur op de Brabantse steilrand dat zich uitstrekt op de gemeentes Bertem, Herent en Leuven. Het een mozaïek van mooie landschapselementen zoals holle wegen, graften, sleedoornkanten, struwelen met oeroude Spaanse aken, veld en heischrale graslanden. Ook biedt het op verschillende plaatsen wijdse vergezichten op het Hageland en het Dijleland. Het gebied herbergt een schat aan fauna en flora.
    De Koeheide is een uitstekende plek voor de natuurminnende wandelaar en fotograaf.


    Wedstrijdreglement:

    Foto's worden gemaakt in de periode augustus-september-oktober 2003 op de Koeheide en omgeving in Bertem, Herent en Leuven. De Koeheide is een 200 hectaren groot gebied dat ligt ten noorden van de Tervuursesteenweg in Bertem en begrensd wordt door de Tervuursesteenweg, de weg Bertem-Veltem, Bertembos en het Leuvens veld.
    U kan uiteraard op eigen houtje het gebied intrekken of eerst inschrijven en dan krijgt u een gedetailleerdere plaatsbeschrijving met eventuele wandelroute.
    koeheide@ako.be

    Iedere geldige inzending bestaat uit een set van 5 foto's waarvan minstens 3 landschapsfoto's, andere foto's kunnen specifieke fauna en flora van het gebied voorstellen.
    Iedere deelnemer mag maximaal 2 sets indienen.

    Foto's worden met gegevens van de maker in een formaat 800 x 600 pixels gemaild op volgend adres:
    koeheide@ako.be
    Uiterste inzenddatum is 31 oktober 2003

    Alle bewerkingen zoals inscannen van analoge foto's en dia's, kaders, bewerkingen
    in Photoshop,... zijn toegelaten.

    Foto's blijven eigendom van de auteurs.
    Natuurpunt Koeheide mag alle inzendingen gebruiken voor nationale of regionale publicatie en mag alle ingezonden foto's vrij gebruiken op de Koeheidewebsite die in het najaar 2003 van start zal gaan.

    Een jury van 5 mensen nauw betroken bij de Koeheide zal 2 winnaars aanduiden.
    1. de beste set van 5 foto's
    2. de beste individuele foto

    Over de wijze en criteria van jurering, alsook de beslissing van de jury wordt geen correspondentie gevoerd.

    Een selectie van de inzendingen en de winnende foto's zullen voorgesteld worden op de Koeheidedag van 22 november 2003 in Bertem.
    Ook zullen dan de prijzen in de vorm van waardevolle boekenpakketten verbonden aan deze wedstrijd uitgereikt worden.

    Een routbeschrijving naar de Koeheide vind je op
    http://www.ako.be/koeheide/khwaar.htm

    Groeten
    Eddy




  • #2
    Interessant, Eddy. Daar ga ik me zeker eens aan wagen! Bedankt voor de info.

    Comment


    • #3
      Tof, ga ik ook eens proberen.
      En het is nog naast de deur ook
      Thks voor de info Eddy

      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de info. Wij wandelen heel graag en dan nog mooie foto's kunnen maken dat is super.
        Groetjes
        vicky
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Al een paar dagen geleden heb ik een mailtje gestuurd naar de "koeheide"... is dat dan niet toegekomen?
          eMJeke
          website

          Comment


          • #6
            Beste Jo, Vicky, Pieter Jelle en eMJeke,
            geweldig dat jullie deelnemen aan de Koeheidewedstrijd.
            Er zijn op dit ogenblijk reeds 15 mensen ingeschreven.

            Een routebeschrijving naar en mogelijk wandelplan op de Koeheide vinden jullie hier.
            http://www.ako.be/koeheide/khwaar.htm

            Succes en ik kijk uit naar jullie inzendingen.

            Met vriendelijke groeten
            Eddy Macquoy

            Comment


            • #7
              Hallo Eddy, daar ga ik me ook eens aan wagen, de week van de 15e zal ik onverwachts opduiken op de Koeheide

              Comment


              • #8
                Originally posted by mila
                Hallo Eddy, daar ga ik me ook eens aan wagen, de week van de 15e zal ik onverwachts opduiken op de Koeheide
                heel leuk mila
                ik zal op mijn hoede zijn...
                Groeten
                Eddy

                Comment


                • #9
                  Efkes terug een stoempke geven
                  Eddy, 800x600 ???
                  Dat is 3:4 verhouding maar ik werk in 2:3 verhouding.
                  Moet ik dan croppen of mag het ook 800x533 zijn?
                  Want je schrijft bv niet max. of zo......
                  Nog een vraagje, hoe zit het met panorama's? Mag da
                  "Alive and Kicking"

                  http://www.pbase.com/tinnew

                  Comment


                  • #10
                    Beste Tinne
                    nadat je vandaag naar ik horen zeggen heb een hele klas van 24 kinderen op de Koeheide van de hongersdood gered hebt, mag er veel denk ik...
                    nee nee serieus: 800x 533 is geen probleem. Panorama's daarentegen vallen (misschien helaas) buiten de wedstrijd.
                    Groeten
                    Eddy

                    Comment


                    • #11
                      Was graag gedaan hoor
                      Ik hoop dat het jullie gesmaakt heeft
                      Ok, dan zal ik eens aan mijn fotokes beginnen
                      Spijtig van de pano
                      "Alive and Kicking"

                      http://www.pbase.com/tinnew

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tinne

                        Spijtig van de pano
                        die kan nog altijd op BD he Tinne

                        Comment

                        Working...
                        X