Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Profiteer jij van de lage pond ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Profiteer jij van de lage pond ?

    Er is geen beter moment dan nu om uit Engeland te importeren. De pond staat bijna gelijk met de euro. Op moment van schrijven staat £1 gelijk aan €1,02.

    Hebben jullie al van de lage pond geprofiteerd of zijn jullie dat nog van plan? Ik heb net een eos 450D body besteld voor 369 pond = 375€ terwijl deze hier een PAK duurder zijn. Ook lenzen etc, ongelooflijk veel beterkoop.

    Ik zou zeggen, shop wat rond en kijk naar winkels die leveren in gans europa, er zijn er genoeg te vinden en doe de koopjes van jullie leven.

    En ik zeg het maar op voorhand, want heb het al meerdere mensen horen beweren: je moet geen invoerrechten of douanekosten betalen, want dat moet niet binnen de E.U. Wie denkt dat Engeland niet bij de E.U. hoort (ook paar keer gehoord), kan maar beter terug naar de lagere school.

    edit: ook wat fotografie-boeken besteld via amazon, totaalprijs 2 boeken = 21 euro, dat is de prijs voor 1 boek van hier
    én een PS3 met 3 spellen gekocht voor 290€ tegen 400+ euro hier
    Last edited by Morre; 30 december 2008, 09:44.
    Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

  • #2
    Re: Profiteer jij van de lage pond ?

    En in welke shop heb je die dan gehaald?

    Comment


    • #3
      Re: Profiteer jij van de lage pond ?

      Hoi,

      Shop genoeg te vinden.
      Enkele:
      - jessops (http://www.jessops.com) -> groot aanbod maar geen export (wel veel winkels)
      - warehouseexpress (http://www.warehouseexpress.com) -> duurder dan jessops maar wel export (max 35£ verzending)
      - Dixons (http://www.dixonstaxfree.co.uk/) -> goedkoopste door de taxfree, je moet er dan wel een ritje op de shuttle voor maken (kost 67€ heen en terug).

      Mijn collega is dit weekend geweest, heeft een D90 kit mee, een D700 voor zen schoonvader en een Ipod nano voor mij. Alles samen meer dan 800€ goedkoper.
      Ik beklaag me wel dat ik ook geen D90 heb genomen aangezien er geruchten zijn van prijsstijgingen in 2009 (maar door verbouwingen moet ik effkens letten op de uitgaven)

      Grtz
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment


      • #4
        Re: Profiteer jij van de lage pond ?

        Zou wel willen wat materiaal kopen maar voorlopig komt er de eerste maanden niets meer in huis. Heb de laatste twee maand al genoeg gekocht, eerst met al dit materiaal leren werken
        Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

        Comment


        • #5
          Re: Profiteer jij van de lage pond ?

          Oorspronkelijk geplaatst door PapaPol Bekijk bericht
          En in welke shop heb je die dan gehaald?
          Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

          Comment


          • #6
            Re: Profiteer jij van de lage pond ?

            Wij zouden misschien in Januari een dagje Londen boeken, nu even opzoeken hoe we daar het voordeligst geraken
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

            Comment


            • #7
              Re: Profiteer jij van de lage pond ?

              Net de prijs van de Canon 100-400 IS gezien : £966, dat is nog geen 990 Euro ! Ik heb mij verdomme weer in de luren laten leggen, heb meer dan 1300 Euro betaald enkele weken terug

              Ik had maar beter moeten rondkijken, gewoon niet aan gedacht om in de UK te kijken voor deze lens ... en ik laat nog wel regelmatig automodelletjes en boeken van ginder afkomen shame on me

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Profiteer jij van de lage pond ?

                30€ heen + 30€ terug = 60€

                MAakt dus niet uit hoeveel personen in de wagen zitten.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Profiteer jij van de lage pond ?

                  Een Buske huren vol BD'ers en een weekendje Londen.

                  Amaai , die zouden daar op ene dag nogal een omzet draaien

                  Nu serieus, Iemand die wel zaken doen, kan dat nu eigenlijk wel.
                  Volgens analysten, zou zelfs in januari de pond 0,99 euro kunnen staan.

                  Zoals het leidje : GO WEST , lalalalala, GO WEST lalalalala

                  sorry voor mijn zangtalent.
                  CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                  Comment


                  • #10
                    Re: Profiteer jij van de lage pond ?

                    ik ga me iig een 100 macro kopen. 2°hands vind je die hier rond de 350 EUR, in de UK £320

                    Ofwel laat ik hem opsturen ofwel mag iemand hem meebrengen en betaal ik een deel van de kosten.
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Profiteer jij van de lage pond ?

                      Ik ga 13/1 naar London met de Eurostar, nog net aan een goedkoop ticket geraakt, maar ben maar een paar uurtjes daar ter plaatse.
                      Indien deelname in kosten treinticket ben ik bereid iets mee te brengen vanuit London.
                      Enige voorwaarde is wel dat je aankoopt op www.jessops.com, zoals ik al zei heb ik niet veel tijd dus ik wil alles in dezelfde winkel regelen als waar ik mijn speelgoed koop.
                      Tommy
                      My homepage : www.digitalviolence.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Profiteer jij van de lage pond ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                        Ik ga 13/1 naar London met de Eurostar, nog net aan een goedkoop ticket geraakt
                        Alle gekheid op een stokje, maar ik vraag me nu het volgende af. Als je met de Eurostar naar London wilt, betaal je dan je ticket een stuk goedkoper als je die in GB zou kopen...? Of passen ze beide prijzen aan elkaar aan? Weet iemand dat?

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: Profiteer jij van de lage pond ?

                          Ik overweeg sterk om bij warehouse express een nikon D90 kit aan te schaffen, maar heb toch eerst nog een aantal vraagjes aangezien ik niet zo ervaren ben met webshoppen:
                          • Is betalen met creditcard, aangezien dat dat de enige mogelijkheid is, veilig als het via internet gebeurt?
                          • Hoe zit het met garantie? Als er iets aan scheelt, moet ik hem dan opsturen naar de UK?
                          • Is die warehouse express een betrouwbare shop als het aankomt op service, levertijden etc.?
                          • Als bij de voorraad status van een item wordt aangegeven 'last few' of 'out of stock', heb je dan de garantie dat als je het nu bestelt dat je ook effectief de prijs betaalt die nu op die site vermeld staat? (Ivm de geruchten van prijsstijgingen)

                          Het prijsverschil is werkelijk gigantisch, en dat is dan ook de reden waarom ik dit overweeg/
                          ||Blog||

                          Comment


                          • #14
                            Re: Profiteer jij van de lage pond ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door DCA Bekijk bericht
                            Ik overweeg sterk om bij warehouse express een nikon D90 kit aan te schaffen, maar heb toch eerst nog een aantal vraagjes aangezien ik niet zo ervaren ben met webshoppen:
                            • Is betalen met creditcard, aangezien dat dat de enige mogelijkheid is, veilig als het via internet gebeurt?
                            • Hoe zit het met garantie? Als er iets aan scheelt, moet ik hem dan opsturen naar de UK?
                            • Is die warehouse express een betrouwbare shop als het aankomt op service, levertijden etc.?
                            • Als bij de voorraad status van een item wordt aangegeven 'last few' of 'out of stock', heb je dan de garantie dat als je het nu bestelt dat je ook effectief de prijs betaalt die nu op die site vermeld staat? (Ivm de geruchten van prijsstijgingen)

                            Het prijsverschil is werkelijk gigantisch, en dat is dan ook de reden waarom ik dit overweeg/
                            Ik heb net bij warehouse express de Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM besteld, kost me 1640 Euro (+£35 verzending) terwijl deze bij studio73 aan 2249 Euro staat en bij Konijn zelfs 2388 !

                            Gewoon effe bellen en je kan via overschrijving werken, let wel dat je dan in ponden moet overschrijven, dus komen er kosten bij (bij mijn bank zo'n 8 Euro) maar dan hoef je niet via Visa te werken.

                            Op dergelijke lenzen is een Europese garantie (ik dacht zelfs op L-lenzen wereldwijd, maar daar ben ik niet zeker van) dus als er iets scheelt breng ik hem gewoon bij ETB binnen.

                            Als je nu besteld moeten ze hem aan die prijs leveren volgens mij, zelfs als ie niet op voorraad is (kan je dit niet in hun faq's vinden ?)

                            Ik schat volgende week mijn pakje te ontvangen, de lens was in stock gelukkig, ben dus in blijde verwachting

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Profiteer jij van de lage pond ?

                              Kzou eerst wa reviews lezen:
                              Read 199 customer reviews of the Wex Photographic www.wexphotographic.com & compare with other Online Camera Shops at Review Centre

                              Comment

                              Working...
                              X