Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jonge everzwijntjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jonge everzwijntjes

    Hey

    Ik ga nu al een jaar of 5 minimum 1 weekend per maand naar het Eifelgebied voor een weekendje. Ik zie er altijd wel buizerds of torenvalken, reeën of moeflons, maar ik had nog nooit een everzwijn gezien. Ook al was ik er zeker van dat ze er zaten, je ziet namelijk goed waar ze een veld hebben omgeploegd aan de kant van het bos of waar ze altijd lopen in het bos.

    Dit weekend was ik weer in Duitsland, weer veel in de bossen gewandeld, zowel overdag als bij schemer, maar weer geen zwijn te zien.

    Tot m'n vader plots toen we naar huis reden 2 jonge everzwijntjes appels zag eten aan de rand van het bos....

    De foto's zijn gemaakt met m'n Duindistel (aka 55-250mm).
    Geld voor een 500mm heb ik niet, maar 500mm had vandaag wel goed van pas gekomen...

    Hier enkele foto's, 250mm + sterke crop.





    Hier vonden ze blijkbaar dat ik een beetje te dicht kwam en gingen ze lopen met een appel in hun mond.


    Dit zijn mischien geen prachtfoto's, maar ik vond het wel een prachtervaring om deze mooie dieren eindelijk eens in het wild te kunnen zien..
    Last edited by KevinC1991; 30 december 2008, 00:30.
    Groetjes

    CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

  • #2
    Re: Jonge everzwijntjes

    Mooie waarneming
    Als die appels maar niet van de jagers waren

    Johan

    Comment


    • #3
      Re: Jonge everzwijntjes

      Hey, thnx voor de reactie.

      Nee, de appels waren niet van jagers, ze lagen onder een appelboom aan de rand van het bos.

      Dieper in het bos hebben we wel al plaatsen gevonden waar de everzwijnen of herten regelmatig gevoederd worden met van die speciale witte likstenen (of hoe het ook noemt), maïs en zelfs oude koffiekoeken.
      Groetjes

      CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

      Comment

      Working...
      X