Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photobucket.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photobucket.

    Photobucket

    Ik ben bezig al mij digitale foto's ophet net te zetten.
    Men weet maar nooit, een computer crash en geen back up, cd.s die het laten afweten.

    Ik ben nu doende met Photobucket, wie heeft hier ervaring mede?
    Ik heb het gevoel dat deze niet zo gebruiksvriendelijk is...

    Weet iemand evt. betere site's?

  • #2
    Re: Photobucket.

    Deze vraag hoort beter thuis in het algemene forum waar je denkelijk meer reacties krijgt dan in 'Fotobewerking'.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: Photobucket.

      Een back-up maken bij photobucket ? Nja, ik vind photobucket wel gebruiksvriendelijk. Ik gebruik het gratis gedeelte om mijn foto's te uploaden naar 't internet.
      Uiteindelijk kan je maar foto's uploaden tot 1Mb groot in het gratis gedeelte, 5Mb groot in het betalende deel (40 dollar per jaar), slechts 1 Gb in het gratis deel, 10 Gb in het betalende deel. Ik vind dat niet bijster veel voor 40 dollar. Aan 10Gb aan foto's, als je echt een back-up wil, zal je snel te kort komen.
      Een backup maak je m.i. nog steeds best op een externe harddisk, die je op een andere plaats bewaart. Zekerheid en 't internet gaan m.i. niet echt samen.
      Ik gebruik ook nog Picasa (1Gb gratis), via google, om foto's te delen met groepen mensen, evenals "Nikon mypicturetown" (2Gb gratis).

      Comment


      • #4
        Re: Photobucket.

        ik gebruik ook een ext. harddisk, ze kosten niet zo heel veel en je kan er lekker veel op kwijt, ik heb voor de mijne van 400Gb iets van 100 euro betaald geloof ik, en hij was na 1 week al zijn prijs waard, daar ik een giga pc/crash meemaakte! had net al mijn foto´s op de ext. schijf gezet!! Fotootjes stonden lekker veilig...Ik gebruik zelf ook photobucket om te uploaden, enige nadeel vind ik dat de kwaliteit wat achteruit gaat.. groetjes!

        Comment


        • #5
          Re: Photobucket.

          Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
          ik gebruik ook een ext. harddisk, ze kosten niet zo heel veel en je kan er lekker veel op kwijt, ik heb voor de mijne van 400Gb iets van 100 euro betaald geloof ik, en hij was na 1 week al zijn prijs waard, daar ik een giga pc/crash meemaakte! had net al mijn foto´s op de ext. schijf gezet!! Fotootjes stonden lekker veilig...Ik gebruik zelf ook photobucket om te uploaden, enige nadeel vind ik dat de kwaliteit wat achteruit gaat.. groetjes!
          Sjinouck ik wil niets zeggen he maar een harde schijf bestaat die niet uit bewegende draaiende delen? Tis nogal riskant vind ik of je zou een dubbele backup moeten hebben nie? Ik heb maar 1 backup en dat is op DVD. Dat is de enigge controleerbare garantie. En als je ergens een webhost hebt dan kun je ze daar nog beter op kwijt. Of je hebt een raid mirror systeem wat eigenlijk de betere oplossing is.. Maar dat is iedereen zijn gedachte he? Je hebt wel geluk gehad man...
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Photobucket.

            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Sjinouck ik wil niets zeggen he maar een harde schijf bestaat die niet uit bewegende draaiende delen? Tis nogal riskant vind ik of je zou een dubbele backup moeten hebben nie? Ik heb maar 1 backup en dat is op DVD. Dat is de enigge controleerbare garantie. En als je ergens een webhost hebt dan kun je ze daar nog beter op kwijt. Of je hebt een raid mirror systeem wat eigenlijk de betere oplossing is.. Maar dat is iedereen zijn gedachte he? Je hebt wel geluk gehad man...
            Een CD - DVD is helemaal niet veilig, tenzij je ze om de 2 jaar terug overschrijft op een andere, ongeacht of je nu gold, platina of wat dan ook gebruikt...
            Een lid van onze fotoclub, die best onderlegd is met software en computers, had dus ook zijn backup op CD's, die nog iets veiliger zijn dan DVD's, staan. Na vijf jaar ging hij terug naar zijn foto's kijken... Hij kreeg een heel pak foto's niet meer geopend. CD's en DVD's zijn riskant. Meestal loopt het al fout bij het schrijven.
            Heb daar ook eens een speaker over gehoord, over het bewaren van analoge en digitale beelden, die dit bevestigde. Een harddisk is veiliger. Het veiligste medium momenteel is het flash-geheugen. Jammer dat het voor stockage nog net niet betaalbaar is, hoewel... 't is goedkoper dan photobucket (Zie hier).
            Was net de site van Transcend aan 't overlopen, en kwam "deze" tegen... 64Gb flash-geheugen. Dat geeft al wat mogelijkheden. 't Is nog een beetje te duur, maar 't lijkt toch de goeie richting uit te gaan .
            Last edited by FestinaLente; 28 december 2008, 12:14.

            Comment


            • #7
              Re: Photobucket.

              mijn harddisk staat ook alleen maar aan als ik mappen ernaar wegschrijf, of als ik in mijn archief wil kijken, voor de rest staat ie niet in verbinding met de pc als ie niet aanstaat, in het begin heb ik nog wel es wat op cd-rom gebrand, maar al gauw bleek dit toch niet mijn favo bezigheid te zijn, de kwaliteit gaat idd achteruit,(na een tijdje) een cd-rom heeft geen eeuwige houdbaarheidsdatum, en als je een beetje veel geschoten hebt, zit zo'n cd-rom al gauw vol, 700 Mb tov een 4Gb-kaartje vanuit mijn toestelletje.. Dan moet ik er al een 2e cd-rom bij gaan branden, en ik hou mijn fotomappen liever bij elkaar (en op datum)..Bij ieder mechanisch apparaat kan wat misgaan natuurlijk, eigenlijk zijn de oude negatieven, mits goed bewaard nog het beste, maar die tijd is voor mij (helaas ) voorbij..Ik vind het ook veel makkelijker om even in mijn ext. harddisk te kijken, ipv iedere keer weer een cd-rommeke in mijn pc te moeten stoppen.. Groetjess!!

              Comment


              • #8
                Re: Photobucket.

                Thx. voor de info.

                Beter op meerdere paarden wedden dus.

                Heb mij daarjuist ingeschreven op de site van Nikon.

                2 GB gratis.

                Wie hier ervaring mee heeft, alle info is welkom.

                Comment


                • #9
                  Re: Photobucket.

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Een CD - DVD is helemaal niet veilig, tenzij je ze om de 2 jaar terug overschrijft op een andere, ongeacht of je nu gold, platina of wat dan ook gebruikt...
                  Een lid van onze fotoclub, die best onderlegd is met software en computers, had dus ook zijn backup op CD's, die nog iets veiliger zijn dan DVD's, staan. Na vijf jaar ging hij terug naar zijn foto's kijken... Hij kreeg een heel pak foto's niet meer geopend. CD's en DVD's zijn riskant. Meestal loopt het al fout bij het schrijven.
                  Heb daar ook eens een speaker over gehoord, over het bewaren van analoge en digitale beelden, die dit bevestigde. Een harddisk is veiliger. Het veiligste medium momenteel is het flash-geheugen. Jammer dat het voor stockage nog net niet betaalbaar is, hoewel... 't is goedkoper dan photobucket (Zie hier).
                  Was net de site van Transcend aan 't overlopen, en kwam "deze" tegen... 64Gb flash-geheugen. Dat geeft al wat mogelijkheden. 't Is nog een beetje te duur, maar 't lijkt toch de goeie richting uit te gaan .
                  Festina. Geloof me gerust dat je een cd beter kunt gebruiken als backup dan eender wel draaiend mechanisme..Ik steek mijn hand niet in het vuur om een flash memory te vertrouwen en zeker geen harde schijven. Of waarom denk je dat ik hier op het werk mijn data allemaal op de server in mirroring opsla? Das niet om zonst hoor..Dat je fotos op een DVD achteraf niet meer kunt lezen heeft te maken met de schrijf snelheid waarmee dit is gebeurd. Ik neem aan als je een DVD nu schrijft tegen een DVD die je 5 jaar geleden schreef, dat je dan inderdaad een probleem krijgt om de bestanden te lezen op een ouder toestel. En er zijn inderdaad verschillende soorten CD,s en DVD,s maar geen enkele data gaat zomaar van die schijven vanzelf af want als er je dat iemand heeft verteld is dat een fabeltje. Ik sla gewoon al mijn fotos op een DVD en om te bewerken op HARDISK met een regelmatige backup.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photobucket.

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    snip... En er zijn inderdaad verschillende soorten CD,s en DVD,s maar geen enkele data gaat zomaar van die schijven vanzelf af want als er je dat iemand heeft verteld is dat een fabeltje. Ik sla gewoon al mijn fotos op een DVD en om te bewerken op HARDISK met een regelmatige backup.
                    Je zou je beter eens terdege informeren over de fotochemie van de gevoelige laag in CD's en DVD's ipv hier evangelie te komen verkondigen .. 't zou wel eens kunnen dat je plots zeer zwaar in zak en as komt te zitten ...

                    Comment

                    Working...
                    X