Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photostudio of iets anders????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • photostudio of iets anders????

    Hallo

    Ik zit met een probleemke. Je ziet dat veel langs de vitrine's van photografen. De lange foto's waar de hele familie opstaat. De achtergrond zacht wit en iedereen juist belicht. Toch zijn het allemaal verschillende foto's. BV kinderen samen. Dan nokel en tante broer en zus, ...

    Nu zou ik voor de huwelijksverjaardag van mijn schoongrootouders zo'n foto willen maken. Maar kan ik zoiets bv zelf maken.

    bv: naar de stoffenwinkel gaan en wit doek gaan halen dat groot genoeg is en langs de zijkanten 2 bouwlampen plaatsen van 500w ofzo??

    OF

    Moet ik een studiokit kopen? En zoja welke dan? Ik wil natuurlijk dat alle foto's identiek belicht zijn. Dus camera op M plaatsen en ik zal werken met de tamron 17-50 f2.8 en ook eens met de 80-200 f2.8 maar deze voor de close ups.

    Wie helpt mij. Ik wil ook niet veel geld daaraan uitgeven.

    Groeten Davy
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

  • #2
    Re: photostudio of iets anders????

    Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
    De lange foto's waar de hele familie opstaat. De achtergrond zacht wit en iedereen juist belicht.
    dat ga je nooit met bouwlampen kunnen bereiken... je kleuren krijg je nooit goed...

    Als 't gewoon om 't resultaat gaat, ga dan vlug naar een fotograaf, maar als 't om het plezier gaat, doe dan dit:
    je hebt al een SB800... ga wat zoeken in dit forum of op www.strobist.com

    kijk wat je er mee kan doen, koop eventueel een tweede flits bij, een paar parapluutjes en statieven en een nieuwe wereld zal opengaan...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: photostudio of iets anders????

      je kan altijd kijken om een studio te huren kost wel iets.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: photostudio of iets anders????

        Zoek een mooi gebouw met een brede trap en zet ze daar op.

        Comment


        • #5
          Re: photostudio of iets anders????

          Davy,

          Ik zou een studio huren. Kost je minder dan enkele bouwlampen of een studioset zelf bekostigen.

          Want een stofke in de stoffenwinkel gaat niet breed genoeg zijn + waar ga je het ophangen? Koop je low budget strobes, dan kost je achtergrondsysteem al snel evenveel...

          Even googelen of "verhuur fotostudio" zal wel wat hits opleveren.

          Ik huur regelmatig eentje in Duffel: fotostudio-verhuur.be
          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

          Comment


          • #6
            Re: photostudio of iets anders????

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            dat ga je nooit met bouwlampen kunnen bereiken... je kleuren krijg je nooit goed......
            Is dat zo? Ik heb buitengewoon fraaie resultaten gezien met gebruik van bouwlampen.

            Comment


            • #7
              Re: photostudio of iets anders????

              Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
              Is dat zo? Ik heb buitengewoon fraaie resultaten gezien met gebruik van bouwlampen.
              ongetwijfeld... maar als je dit wilt:

              De achtergrond zacht wit en iedereen juist belicht.
              dat wordt een hele opgave! Bouwlampen zijn relatief goedkoop maar de warmteontwikkeling is niet prettig. Is ook lastig om te gebruiken in combinatie met softboxen ed. Bovendien bestrijkt het licht niet het volledige spectrum. Voor zwartwit is dat niet erg maar kleurfotografie vergt zeker digitale correctie.

              bouwlampen zijn al dikwijls besproken op BD... gewoon eens zoeken op het forum...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: photostudio of iets anders????

                Hallo

                Bedankt voor de reacties.

                Ik heb eens gekeken en wat denken jullie van dit?



                De set bestaat uit:
                3 x SS150F
                3 x Statief 240cm
                2 x Softbox 50x70
                2 x Doek (zwart en wit) 2 x 3 m.
                1 x Achtergrond support B807
                1 x Radiowave RF604D
                1 x SSA-CS Conische snoot
                1 x SSA-CF kleurenfilterset

                Ik zou eventueel de 2dehands markt in de gaten houden en zoiets aanschaffen.
                nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                Comment


                • #9
                  Re: photostudio of iets anders????

                  Hou die € 400 in je zakken en huur een studio. Je zal beter en goedkoper af zijn.
                  Als je toch een flitsinstallatie wil kopen, spaar dan iets langer door en koop iets beter.

                  Just my 2 cts.
                  BD0808BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: photostudio of iets anders????

                    Sorry maar huren is echt weggesmeten geld.

                    Ik kom op 70 euro om een studio te huren. Als ik dit al een paar keer huur kom ik ook al rap aan 300 euro. En wat heb ik dan? Niets.

                    Heb al een beetje zitten lezen maar ik zal er mij toch eens moeten in verdiepen.

                    Wat is er mis met die set?
                    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                    Comment


                    • #11
                      Re: photostudio of iets anders????

                      Dat klopt maar ...

                      - heb je de ruimte voor een studio te bouwen ?
                      - heb je de verreiste plafondhoogte
                      - je investering stopt echt niet bij dat setje.

                      Als je toch wil investeren in een studio, geef dan wat meer centen uit en koop iets degelijk.
                      BD0808BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: photostudio of iets anders????

                        Als je low budget wilt en toch leuke reultaten kijk een hier. Lees en kijk de video (klik ook de linkjes aan).

                        Daarnaast wat ik op het eerste oog aan de set kan opmerken dat 150 Watt wellicht wat "weinig" licht is. Iets zwaarder heeft de voorkeur, geloof ik.
                        Ben zelf ook een beginner... maar buiten dat je een investering doet in apparatuur, doe je dat ook in je fotografie plezier. Leuk om uit te zoeken en nieuwe dingen te leren en als het gelukt is heb je ook nog eens kennis en de apparatuur om verder te experimenteren itt huur.

                        Dus ik zou zeggen niet huren!!! maar investeren in jezelf en je hobby

                        Kijk ook eens hier, lees goede ervaringen er over.

                        Succes!
                        | Mijn nieuwe website met foto's |

                        Comment


                        • #13
                          Re: photostudio of iets anders????

                          Als je een beetje rondkijkt: http://www.fotostudio-verhuur.be/

                          Kost je 12.5 Euro/uur....

                          En je hebt heel wat beter materiaal dan die set van 400 Euro.
                          I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: photostudio of iets anders????

                            Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                            Als je een beetje rondkijkt: http://www.fotostudio-verhuur.be/

                            Kost je 12.5 Euro/uur....

                            En je hebt heel wat beter materiaal dan die set van 400 Euro.
                            na 32 uur heb je je materiaal wel gratis
                            --
                            Play Drakensang - a free online mmorpg

                            Comment


                            • #15
                              Re: photostudio of iets anders????

                              Ik zou toch aanraden om eerst eens een fotostudio te huren waar de eigenaar op dat ogenblik ook aanwezig is (zo zijn er wel een paar). Je krijgt er nuttige tips die hun geld zeker waard zijn.
                              Ook leer je het materiaal sneller kennen én je kan professioneel materiaal gebruiken.

                              In de set die je aanhaalt is geen flitsmeter inbegrepen. In het digitale tijdperk is dit niet persé vandoen (histogram lezen...), maar als je alles netjes wil uitlichten, dan moet je het ook uitmeten...
                              En voor een doek van 2x3 meter kan je misschien met veel moeite 4 personen plaatsen!
                              Miskijk je op de foto van de advertentie ook niet op het formaat van de softboxen, die zijn voor 50x70 niét in verhouding tot de afgebeelde achtergrond.



                              G
                              Last edited by geertvandenbroeck; 29 december 2008, 16:55.
                              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                              Comment

                              Working...
                              X