Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

No offence but ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • No offence but ...

    ... ik vind de laatste tijd de response tijd van de server tergend traag. Voornamelijk het verwerken van requests. Dat was enkele maanden geleden héél anders. Ik ondervind met regelmaat dat het 15 tot 30 seconden wachten is vooraleer ik een pagina krijg die terug opbouwt.

    Zeker geen steen naar de BD crew, aub niet verkeerd bedoeld, enkel een constatering die ik wil afchecken met anderen ...

    Ik neem aan dat Sven er zich terdege bewust van is ?

  • #2
    Ik moet hier Phille jammer genoeg bijtreden

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      heb het ook soms, 't hangt ook niet af van een bepaald uur of zo, soms gaat het gewoon snel en alles laad vlotjes maar dan plots gaat het enorm traag, zeker bij het geven van een reply.
      Of soms ook het aanklikken van een bepaald topic kan soms heel lang duren
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        Oppassen, vrienden, onderscheid maken tussen de BD-infrastructuur en onze sites waar onze foto's op gehost zijn. Het viel mij vanavond op dat precies alle foto's op pandora voor vertragingen zorgden in de posts.
        Ik ging ff naar "mijn" badmintonsite, ook op pandora, en stelde vast dat het meer dan 5 min. duurde vooraleer mijn homepage geladen was.
        Ligt het dus steeds aan BD als het trager gaat?
        http://pieterbie.skynetblogs.be

        Comment


        • #5
          Vandaag, Ale nu op 't ogenblik gaat het hier weer razendsnel hoor.
          Maar je hebt gelijk, gisteren en de afgelopen week ging 't idd wel ietsje trager...
          Gelukkig is dit nu niet meer 't geval.
          Maar ja, waaraan ligt 't???

          Comment


          • #6
            Ligt het dus steeds aan BD als het trager gaat?
            er is inderdaad een verschil en vandaag lijkt er wel een probleem met die pandora servers (phille weet jij van iets meer ).
            Maar niet altijd ligt het aan de servers waarop de foto's geplaatst zijn, om bv een reply te sturen heb je die foto niet nodig, ook om alle topics te zien heb je die foto's niet nodig enz...
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              er was inderdaad ook een probleem met de telenetservers vandaag. waarschijnlijk weer geslashdot of zo

              Comment


              • #8
                Gewoon van het ene forum naar het andere overschakelen geeft soms al een "pauze" van 30 seconden.
                Heeft dus weinig van doen met foto's op Pandora-sites vrees ik.

                Ik kan ook niet zeggen dat het aantal bezoekers een invloed heeft.

                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Hallo Phille,

                  Momenteel zijn er 116 mensen online en alles loopt heel vlotjes hier ...
                  Er zijn echter momenten dat het wat trager gaat.
                  Meestal (maar niet altijd) is dit als er afbeelding in de message verwerkt zit - en die dus van een externe server dient opgehaald te worden. Als die dat wat "langzamer" is - of druk bezet zoals Pbase, dan kan het even duren.
                  Het forum staat ook op een "non dedicated" server - we delen hem dus met anderen.
                  Als die "anderen" dan toevallig een traffiekpiek hebben - of er wordt aan de server "gewerkt", dan kan het forum ook wat trager zijn natuurlijk.
                  En neen, voor een dedicated server hebben we de middelen niet .

                  Er zijn dus momenten dat je soms wat moet wachten , maar door de band genomen loopt dit forum vlot - zelfs met meer dan 100 mensen tegelijk online ...

                  BTW, onderaan elke pagina kan je zien hoe lang het geduurd heeft om die pagina te genereren. Kan je dadelijk zien waar de vertraging zit.

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Gezellig zoveel volk...
                    en geef toe als in 't café 100 mensen staan gaat de bediening ook ietsje trager...

                    Comment


                    • #11
                      bij mij gaat het soms ook erg traag, soms duurt het ook tientallen seconden. maar dat is niet alleen hier hoor, soms heb ik dat op alle sites, omdat bij mij telenet ook niet altijd even snel meer is als vroeger, regelmatig zit ik zelfs een paar minuten zonder verbinding, en even later werkt alles ineens weer normaal.

                      Comment


                      • #12
                        Ter info

                        Heb vandaag, tijdens de kantooruren , weinig last ondervonden.

                        Deze avond na 17u was de respons trager dan gewoonlijk.

                        Op dit ogenblik gaat het weer wat vlotter ...

                        Toch vind ik in het algemeen dat de responstijd vrij vlot is.

                        Een tevreden BD'er
                        http://www.ruve.be

                        Comment


                        • #13
                          Ik kan er ook mee leven hoor

                          Maar misschien was het euvel met een kleine technische ingreep te verhelpen.

                          Tja, waar is de tijd met een 3.6k modemke op één of andere BBS?
                          We zijn een beetje verwend met Telenet aan 850kbs.



                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            raar, bij mij vlot het niet nu: onderaan de pagina staat

                            "This page was generated in 37.78 seconds."

                            en op andere sites gaat alles wel vlot.
                            ik snap er niks van.

                            Comment


                            • #15
                              en geef toe als in 't café 100 mensen staan gaat de bediening ook ietsje trager....
                              Ik moet Mic daarin gelijk geven, en laten we er ook iets positiefs uithalen, de wereld wordt al zo opgejaagd. Enkele jaren geleden zaten we met z'n allen te wachten tot er verbinding was, nu willen we alsmaar vlugger en sneller.....

                              Groetjes, JantjeB.
                              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                              Comment

                              Working...
                              X