Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

polarisatiefilter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • polarisatiefilter

    Hey

    Aangezien k veel foto's maakt van auto's op locatie/meetings/show heb k dus ook veel last van reflecties van zon en onaangename zaken wat storend zijn.

    Op de gewone digitale sony H5 had k nie direct zo een waterdichte oplossing voor dit probleem en leek nog onhandig ook.

    Nu met de reflex camera wil k me een PF aanschaffen om er op te schroeven op men 52mm lenzen.
    Welke zijn goed? K lees b&w, nikon, ed... maar??

    Mvg
    Nikon D60 + AF-S DX VR NIKKOR 18-55 mm f/3.5-5.6G + AF-S DX VR 55-200mm f/4-5.6.

  • #2
    Re: polarisatiefilter

    FWIW Een polarisatiefilter op uw H5 was nochtans ook een oplossing ... trust me I know what I'm saying ..

    Comment


    • #3
      Re: polarisatiefilter

      Zelf heb ik (uitsluitend) filters van B&W omdat hun optische kwaliteit zeer hoog is. Besparen op glas dat je voor je (dure) objectieven plaatst is imho "not done" want je beeldkwaliteit kan/zal verminderen met een goedkoop exemplaar.
      Tiffen-filters doen het ook goed in testen maar toen ik in een winkel bij een filter nieuw uit de doos op het aluminium corrosie opmerkte heb ik mijn besluit getrokken.
      Als je voor een B&W kiest zou ik voor de MRC-versie gaan. Deze filters hebbben een harde coating die ze krasbestendiger maakt. In uw geval zou het dus deze kunnen worden: http://www.schneideroptics.com/ecomm...D=606&IID=5631
      Als je in de nabije toekomst andere objectieven wilt kopen met een grotere filtermaat kun je nu al overwegen om een maatje groter te kopen (een polarisatiefilter is namelijk één van de duurdere filters) en een verloopring.
      Succes met je aankoop!
      Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

      Comment


      • #4
        Re: polarisatiefilter

        B&W voor mij ook. Heb deze in de winkel vergeleken met die van Canon en het verschil in kwaliteit was toch merkbaar!
        Jakke
        Canon en glas
        www.jakke16.be

        Comment

        Working...
        X