Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • statief

    allereerst, sorry dat er weeral een statief-topic geopend word, je vindt inderdaad hopen informatie over statieven hier op het forum, maar ik raak wat dolgedraaid door al die informatie.

    Ik zoek een redelijk goedkoop statief (100-150euro), mag evt iets meer zijn als het echt hét statief is. Zal het voornamelijk gebruiken bij low key foto's, of foto's met weinig licht. Heb een olympus E510 met kitlenzen- niet al té zwaar dus, en heb liefst een statief waar je je camera in alle standen kunt zetten. (of is dat nu al standaard?)

    Misschien enkele merken die jullie crappy of super vinden, dat ik al wat meer gerichter kan zoeken?


    dit lijkt mij wel iets, maar is wel redelijk goedkoop...

    thanx!

  • #2
    Re: statief

    Manfrotto 190XPROB Pro Statief Zwart + Manfrotto 484RC2 Mini Ball Head met Snelkoppeling Tesamen 180 € en ge zult heel lang content zijn.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: statief

      Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
      Manfrotto 190XPROB Pro Statief Zwart + Manfrotto 484RC2 Mini Ball Head met Snelkoppeling Tesamen 180 € en ge zult heel lang content zijn.
      Die combinatie of een andere uit de 190 serie van manfrotto met balhoofd of drieweg kop voldoet zeker als je geen zware lenzen gebruikt. Dit is zeker en vast een perfecte aankoop, voor minder zou ik niet gaan.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: statief

        Binnen budget een Manfrotto 055XDB met kop 804RC2. Prima statief. Niet de lichtste dus je zult moeten sjouwen.

        Comment


        • #5
          Re: statief

          Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
          Manfrotto 190XPROB Pro Statief Zwart + Manfrotto 484RC2 Mini Ball Head met Snelkoppeling Tesamen 180 € en ge zult heel lang content zijn.
          Is dit ook geschikt voor een 450D met 18 - 200 lens?
          (eventueel ook met de flits erop?)
          Canon Powershot G1 X Mark II

          Comment


          • #6
            Re: statief

            Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
            Binnen budget een Manfrotto 055XDB met kop 804RC2. Prima statief. Niet de lichtste dus je zult moeten sjouwen.

            http://www.kamera-express.nl/index.p...t&product=1610
            Voor zijn prijs lijkt me dit geen slechte optie, het is en blijft een Manfrotto ... twijfel eigenlijk wel een beetje aan die kop, met echt zware lenzen zal het niet zo stabiel blijven vrees ik, maar zowel de TS als de vraag met een 18-200 (zelfs met flits) zullen met deze combi een schitterend statief binnenhalen.

            Johan
            Disegno-S
            Specialized in Automotive photography ...

            Comment


            • #7
              Re: statief

              804 is niet aan te raden als het stabiel moet zijn en ik spreek uit ervaring.

              Ik heb zelf de 055xprob tezamen met de 486rc2
              Dat is een stabiele opstelling als je niet naar 400mm F2.8 gaat ofzo.

              055xprob 159€
              486rc2 62,50€
              Kameraexpress.

              Das een combi waar je lang plezier van gaat beleven.

              De 190xprob vond ik zelf te dun en wiebelig.

              Greetz rich
              Last edited by DrJeckyll; 25 december 2008, 10:49. Reden: sgreivfaud
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment


              • #8
                Re: statief

                Ik heb totaal geen problemen met de 804, mijn grootste lens is de 70-300VR.

                Comment


                • #9
                  Re: statief

                  Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                  Ik heb totaal geen problemen met de 804, mijn grootste lens is de 70-300VR.
                  Zet hem maar eens op 300mm.
                  Dan door je zoeker blijfen kijken tijdens de foto.
                  Als de spiegel terugklapt zie je duidelijk de trilling.
                  Of anders een licht tikje op het uiteinde van je lens en kijk hoelang het duurt voor het beeld weer helemaal stil staat.

                  Als je normale sluitertijden gebruikt van bijv 1/300e sec heb je hier weinig last van maar zodra je bij de seconden komt is dit funest.

                  Ik heb na dit probleem met mijn kop nog 3 versies getest en hadden er allemaal last van.

                  Met de 486rc2 nergens last van.

                  Greetz rich
                  D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                  Comment


                  • #10
                    Re: statief

                    Als je een balhoofd zoekt, zal het best een goede zijn. Maar aangezien ik vrij veel pano's en portretstand schiet, is een balhoofd niet handig voor mij. Die zou ik dan ook niet zomaar aanraden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: statief

                      bedankt voor jullie reacties! ik heb al wat meer zicht op de wondere wereld van statieven
                      Ik zal waarschijnlijk het manfrotto X190PROB statief 486 (compact) balhoofd kopen. (nog eens uitkijken naar promoties misschien, zit geen haast achter)

                      Comment


                      • #12
                        Re: statief

                        Op DPZ staat een goede balhoofdkop te koop voor weinig. Hoef je alleen nog een statief...

                        Comment


                        • #13
                          Re: statief

                          nog een klein vraagje, een 2wegskop, kun je dat ook in een andere richting gebruiken dan enkel horizontaal of verticaal? (ik bedoel dan iets schuiner of iets rechter)

                          Comment


                          • #14
                            Re: statief

                            Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                            Als je een balhoofd zoekt, zal het best een goede zijn. Maar aangezien ik vrij veel pano's en portretstand schiet, is een balhoofd niet handig voor mij. Die zou ik dan ook niet zomaar aanraden.
                            Wat raad je dan wel aan oftewel wat gebruik jij dan zelf???
                            SITE: http://www.xraypictures.be
                            FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                            Comment

                            Working...
                            X