Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede stoel voor in schuiltent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede stoel voor in schuiltent

    Ik heb pas een bijkomende schuiltent aangekocht (vorige was gesneuveld en stond helemaal scheef).
    Het is het type "Buteo" geworden van schuiltent.nl.
    Nu blijkt dat mijn huidige stoel net te klein is om comfortabel uit de kijkgaten te fotograferen. Aangezien er aan 4 zijden luikjes zijn is de rugleuning ook niet echt makkelijk. Een vouwstoeltje met 3 poten is dan weer wat laag.
    Bij Konijnenberg stond een hogere stoel (driepikkel), maar die leek mij wel erg hoog en daarom heb ik hem niet meegebracht.
    Heeft er iemand tips voor een geschikte stoel voor in deze schuiltent?

  • #2
    Re: Goede stoel voor in schuiltent

    mag ik weten welke schuiltent je hebt aangeschaft?

    edit: ok, buteo dus, heb weer te snel gelezen
    Last edited by Freewillie; 25 december 2008, 10:54.
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

    Comment


    • #3
      Re: Goede stoel voor in schuiltent

      Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
      I
      Het is het type "Buteo" geworden van schuiltent.nl.
      van buteo buteo, wat volgens mij een buizerd is
      je stoeltje is dus niet te klein, maar ideaal geplaatst om de buizerd (en andere vogels) te fotograferen in de vlucht
      hoe meer f**k hoe meer vreugd

      **=ol

      Comment


      • #4
        Re: Goede stoel voor in schuiltent

        Hallo,

        ik gebruik een driepikkel merk Walkstool, 45 cm hoog. Bestaat ook in 55 cm maar is voor mijn tent te hoog. Is licht, sterk en comfortabel (voor een driepikkel).

        Eric

        Comment


        • #5
          Re: Goede stoel voor in schuiltent

          Heb ook een walkstool, heel licht en compact

          Comment


          • #6
            Re: Goede stoel voor in schuiltent

            Nog een tevreden Walkstool-gebruiker. Ga dadelijk voor eentje uit de Comfort-reeks want die zijn hun naam waard! De Basic-modellen zijn namelijk niet zo aangenaam voor 's mans edele delen
            Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

            Comment


            • #7
              Re: Goede stoel voor in schuiltent

              Met driepikkeltjes heb ik toch niet zo'n goede ervaring...
              In wat drassige grond (slikken en schorren, waterkant, enz...) zit je binnen de kortste keren (zeer) diep in de modder. Een klapstoeltje met buizen biedt iets meer weerstand en verdeelt het gewicht over een groter oppervlak !
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #8
                Re: Goede stoel voor in schuiltent

                De openingen van de Buteo zitten eigenlijk een beetje te hoog om echt comfortabel te zijn. Volgens mij zou een walkstool van 60cm voldoende moeten zijn (ze zijn op voorraad bij AS Adventure..). De Comfort reeks heeft kleine schijfjes rond de poten die inzakken in de grond wat tegen zou moeten gaan.
                Andere mogelijkheid is het stoeltje dat door de nederlandse natuurfotograaf Han Bouwmeester verkocht wordt en dat in de hoogte verstelbaar is, is wel nogal prijzig.

                Comment


                • #9
                  Re: Goede stoel voor in schuiltent

                  Hier ook goede ervaringen met de Walkstool
                  Jakke
                  Canon en glas
                  www.jakke16.be

                  Comment

                  Working...
                  X