Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

schuif inrichten voor fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • schuif inrichten voor fotomateriaal

    Aangezien niet al mijn materiaal in mijn rugzak past (en ik ook niet altijd alles wil meesleuren), heb ik een nieuwe kast gekocht met wat extra berging.

    Nu wil ik deze inrichten zodat alle lenzen hier vast inliggen, omsloten door een zacht schuim (beetje à la "flightcase"), heeft hier iemand ervaring mee welke materialen het meest geschikt zijn, en waar ik ze kan krijgen?

    Ben reeds in de brico gaan kijken maar hier hebben ze enkel schuim matten ("geluidsiolatie") van 2cm; en ik zou toch een diepte willen bereiken die mijn 100-400mm over de helft van de hoogte insluit als deze plat ligt...

    Alle tips zijn welkom!
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

  • #2
    Re: schuif inrichten voor fotomateriaal

    best doe je zoiets met kurk, en dan wel het prikborden kurk van 12 mm kan je heel goed versnijden en kost niet zo erg veel, is erg sterk en kan je gewoon plakken, echt goed koop is het niet maar we heel degelijk!
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #3
      Re: schuif inrichten voor fotomateriaal

      Als je echt top wil dan kun je terecht in Zele bij de firma Vrijdags (op de weg tussen Zele en Overmere), deze maken dit zelfs op maat uitgesneden volgens schuif en afmetingen/vorm wat erin komt te liggen.
      Nog een prettige kerst en een gelukkig 2009
      Dewiene
      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

      Comment


      • #4
        Re: schuif inrichten voor fotomateriaal

        Als je low budget wilt blijven, zou je eens kunnen kijken naar een sokkenladeindeling. Bijvoorbeeld bij Ikea voor € 22,=. Wellicht moet je er iets aan aanpassen, maar goed, daar is het dan ook low budget voor.

        Comment


        • #5
          Re: schuif inrichten voor fotomateriaal

          Ga eens naar een winkel waar ze caravankussens maken, die hebben vaak dik schuimmateriaal.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: schuif inrichten voor fotomateriaal

            Ik zou toch ook voor mouse kiezen, met kurk loop je het risico dat het begint te brokkelen en dat er stujes in je lenzen of je body of dergelijke terrecht komen.
            In geval van teveel geld kan je altijd eens bij Vuitton proberen.

            Comment


            • #7
              Re: schuif inrichten voor fotomateriaal

              ik zou ook es proberen bij een meubelmaker of zetelmaker om schuim voor zetels
              enzo te gebruiken
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: schuif inrichten voor fotomateriaal

                Beste Rik,

                Ik denk dat je naar zoiets op zoek bent. Klik door naar "plukschuim". Je kan ze on-line bestellen tot 8 cm dik en je "plukt" er je vormpjes uit.

                Slu !

                Tjerri

                Comment


                • #9
                  Re: schuif inrichten voor fotomateriaal

                  Hoi,

                  Een long shot mss maar zijn eierdozen (zo platen waar er 24 of 36 op kunnen) geen optie. Denk dat je lezen wel blijven liggen.

                  Wou dit eigenlijk gebruiken, maar mss kan iemand hier de nadelen van geven (pluist dit?)

                  Grtz
                  'Keep on Clicking'
                  Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

                  Comment

                  Working...
                  X