Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

strobist aankoop, hulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • strobist aankoop, hulp gevraagd

    Beste forumleden,

    momenteel heb ik een 580ex van Canon, en zou er graag een tweede flits bij hebben om dan via de Cactus tiggers de flitsen af de camera te plaatsen.

    Deze set kwam ik tegen.
    Iemand hier enige ervaring mee?
    Valt dit te combineren met m'n huidige 580 als ik dan een extra statief, houder en ontvanger erbij neem?
    Wat raden jullie me aan voor op de tweede flits dan te plaatsen?
    Een softbox, een tweede paraplu in doorschijn of iets anders?
    Alvast bedankt voor de info.

    Mvg,
    Ward
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

  • #2
    Re: strobist aankoop, hulp gevraagd

    Ik ben ook al een tijdje naar zoiets op zoek, maar schrik terug om het in Hongkong te kopen. Verzendingskosten zijn fameus, en vergeet niet dat er nog importdinges en btw bijkomt...

    Ik heb zelf een Nikon SB-600, ik wou deze set kopen met nog een extra witte plu.

    Comment


    • #3
      Re: strobist aankoop, hulp gevraagd

      Heb zelf al verschillende keren besteld bij gadgetinfinity, wel steeds kleine (en goedkope) pakjes waardoor ik gespaard ben gebleven van invoerrechten. Een statief en paraplu is wel een ander paar mouwen.

      ‘k zou enkel de triggers (en eventueel de Vivitarflits – als je geen 2ehands nikon SB-flits zou vinden) aankopen en de statieven en plu’s (beiden vanaf 20 €) in de lokale fotohandel.

      Comment


      • #4
        Re: strobist aankoop, hulp gevraagd

        Vanaf hoeveel euro zit je met de invoerrechten en de verhoging van BTW en dergelijke?

        Mvg
        Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

        Comment


        • #5
          Re: strobist aankoop, hulp gevraagd

          heb daar ook al besteld, als ik mij niet vergis zetten ze het op het pakje "gift", dan moet je geen invoerrechten betalen
          Fuji XPRO1

          Comment


          • #6
            Re: strobist aankoop, hulp gevraagd

            Sinds kort mag je in Nederland € 175 vrij invoeren, het heeft wellicht zin om de Belgische belastingdienst te bellen om daar naar te informeren.

            Comment


            • #7
              Re: strobist aankoop, hulp gevraagd

              Is er iemand die zo'n setje heeft ?
              Ik denk er namelijk ook sterk over na om zo'n set te kopen.
              Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
              een hoop sunbounce & strobist stuff

              Comment


              • #8
                Re: strobist aankoop, hulp gevraagd

                Hier vindt je zeer betaalbare statieven:


                En deze plu's geven een mooi resultaat en zijn ook betaalbaar !


                De triggers kan je ook via konijnenberg bestellen maar die kosten daar wel zo'n 50 euro per setje.

                Comment

                Working...
                X