Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oppassen met Hama batterijen voor Canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oppassen met Hama batterijen voor Canon 450D

    Ik wil jullie graag waarschuwen - op de hoogte brengen van een probleem dat ik ondervond met de Hama batterij voor de Canon 450D.

    Net zoals voor mijn vorige toestellen, waar ik er steeds tevreden over was, kocht ik voor mijn nieuwe Canon 450D dus een Hama batterij (toch een kleine besparing ...).

    Zaterdag heb ik een fotoreportage van een huwelijk gemaakt, dus donderdagavond wilde ik mijn beide batterijen al opgeladen hebben. 't Was de eerste keer dat ik mijn Hama batterij had gebruikt en meteen ook de laatste, want bij het wegduwen van het klepje sprong de batterij er niet uit zoals normaal, maar bleef gewoon rotsvast in het compartiment zitten. En natuurlijk heb je op zo'n ding nergens grip...

    Blijkbaar is de Hama-versie een klein beetje te groot uitgevallen en klemt ze, waardoor de veertjes hun ding niet kunnen doen.

    Het heeft me een paniekaanval, een slapeloze nacht, en een halve werkdag waar mijn collega's me hebben proberen te helpen gekost.
    Uiteindelijk hebben we ze eruit gekregen door de teut van een stofzuiger af te plakken met ductape, daarin een klein gaatje te maken dat op de batterij paste, en zo met de vacuümkracht de batterij uit het toestel te 'zuigen'.

    Hoewel je waarschijnlijk de batterij nog zou kunnen gebruiken als je een lintje eronder door haalt bij het insteken zodat je ze eruit kan trekken, wilde ik ze toch niet meer in de buurt van mijn toestel hebben na al die stress.
    Gelukkig heeft men bij Saturn zonder problemen de batterij teruggenomen (ik had gelukkig het ticketje nog) en kon ik dus voor een kleine opleg een originele Canon-batterij in de plaats aanschaffen.
    Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
    vroeger op dit forum bekend als wAckO

  • #2
    Re: Oppassen met Hama batterijen voor Canon 450D

    klink vreemd. Normaal merk je dat toch ook bij het induwen ?
    Eind goed, al goed

    Comment


    • #3
      Re: Oppassen met Hama batterijen voor Canon 450D

      Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad (ik heb ook geen 5D), maar er zou ook een of ander merk zijn dat te vast in de EOS 5D komt te zitten, en die wil er dan ook niet meer uit.

      Ik heb zelf met de 300D/20D/40D nog nooit problemen gehad met namaak-accu's, het zijn wel dezelfde als in een 5D (in de nieuwe 5D zit een ander type dan de BP512).

      Het komt dus wel meer voor, en het is handig dat de gebruikers weten welke accu ze best niet kopen, want er zijn voldoende alternatieven die wel perfect passen.
      Last edited by Black B@ndit; 22 december 2008, 17:01.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Oppassen met Hama batterijen voor Canon 450D

        Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
        klink vreemd. Normaal merk je dat toch ook bij het induwen ?
        Eind goed, al goed
        Bij het induwen in de camera had ik niets gemerkt, maar natuurlijk zet je zelf vanzelf wel wat meer druk dan dat veertje onderin je compartiment hé.

        Achteraf gezien ging het in de batterijlader steken ook wel iets moeilijker, maar niet zo erg dat ik me er zorgen over had gemaakt.
        Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
        vroeger op dit forum bekend als wAckO

        Comment


        • #5
          Re: Oppassen met Hama batterijen voor Canon 450D

          Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
          Bij het induwen in de camera had ik niets gemerkt, maar natuurlijk zet je zelf vanzelf wel wat meer druk dan dat veertje onderin je compartiment hé.
          Ik heb hetzelfde meegemaakt een paar maanden geleden met een Canon FS100 camcorder.

          Voor reserve batterij een noname gekocht op Ebay. Ik steek die er in (en zoals de TS schrijft, je voelt inderdaad geen verschil) Totdat ik ze er uit wou halen Die floepte er inderdaad niet meer uit, zoals bij de originele Canon batterij.

          Gelukkig zitten er aan die bovenkant van de batterij wat inkepingen en kon ik die er zo met een pincet eruit peuteren.

          Het heeft trouwens niks te maken met een klein verschil in grootte, maar bij mij zijn het de contacten. De contacten van de noname batterij zijn iets groter dan die van de originele batterij.
          Ik veronderstel dus dat beneden in het compartiment van de camera; de noname te veel klemt in de contacten van het compartiment en ze er dus niet meer vanzelf uitspringt...
          550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
          http://www.photos-by-gianni.be

          Comment


          • #6
            Re: Oppassen met Hama batterijen voor Canon 450D

            Ben zelf ook van plan nog een extra batterijtje te kopen , dus deze info komt zeker van pas!
            Bedankt voor de waarschuwing heh!

            Mvg
            Canon EOS 450D (15/12/08)
            Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
            Statief : Velbon Sherpa 450R

            Comment


            • #7
              Re: Oppassen met Hama batterijen voor Canon 450D

              Uiteindelijk hebben we ze eruit gekregen door de teut van een stofzuiger af te plakken met ductape, daarin een klein gaatje te maken dat op de batterij paste, en zo met de vacuümkracht de batterij uit het toestel te 'zuigen'.
              Heb je een foto van deze actie ??
              Canon 450D | Canon 50D | Canon 10-22 mm f/3.5-4.5 USM | Canon 17-55 2.8 IS USM | Canon EF-S 18-200mm F/3.5-5.6 IS | Speedlight 430EX | Cokin Z-PRO (100mm) Filter System
              http://www.flickr.com/photos/dollias/

              Comment

              Working...
              X