Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stelling van een afdrukcentrale

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stelling van een afdrukcentrale

    "Wij doen geen backprints meer,
    omdat er fotografen zijn die de foto's verkopen !!"
    (Oftewel, vakfotografen die er hun eigen geld / kosten bovenop zetten.)

    even veranderd:

    Als je de foto's laat afdrukken, staat er op de achterkant vd foto: nummer vd foto, datum en meestal de naam vd afdrukcentrale.
    Als een fotograaf zijn foto's afgedrukt wil hebben, en het zijn foto's voor klanten, dan wil de fotograaf geen nummer en of geen naam van de afdrukcentrale erachterop hebben.

    Dus zegt deze afdrukcentrale, Nee wij vinden het niet goed, als een fotograaf de foto's zelf nogmaals verkoopt aan zijn klanten.

    mvg
    gabriella
    Canon 300D en 350D
    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
    canon 20-35 usm

  • #2
    Hoi gabriella,
    Misschien een domme vraag, maar wat zijn backprints?
    Greets
    Silver

    http://www.silver.web-log.nl

    Comment


    • #3
      Als je een foto digitaal laat afdrukken staat er meestal op,
      Naam/nummer van het bestand, datum, en naam vd afdrukcentrale.
      mvg
      gabriella
      Canon 300D en 350D
      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
      canon 20-35 usm

      Comment


      • #4
        Ah nu ben ik mee .....
        't is al wat laat he...
        Bedankt...
        Greets
        Silver

        http://www.silver.web-log.nl

        Comment


        • #5
          Ik begrijp heel de topic niet.... heeeelpp...

          Comment


          • #6
            Originally posted by gabriella
            "Wij doen geen backprints meer,
            omdat er fotografen zijn die de foto's verkopen !!"
            (Oftewel, vakfotografen die er hun eigen geld / kosten bovenop zetten.)

            even veranderd:

            Als je de foto's laat afdrukken, staat er op de achterkant vd foto: nummer vd foto, datum en meestal de naam vd afdrukcentrale.
            Als een fotograaf zijn foto's afgedrukt wil hebben, en het zijn foto's voor klanten, dan wil de fotograaf geen nummer en of geen naam van de afdrukcentrale erachterop hebben.

            Dus zegt deze afdrukcentrale, Nee wij vinden het niet goed, als een fotograaf de foto's zelf nogmaals verkoopt aan zijn klanten.


            Welk dom labo is dat nu weer?
            Als je niet eens meer je foto's mag verkopen als ze bij hen zijn afgedrukt...
            Als je bent vakfotograaf kunnen ze toch ook niet verwachten dat elke vak fotograaf een frontier of iets dergelijks gaat kopen. of willen ze nu eenmaal concurentie?

            Comment


            • #7
              act ik heb het even veranderd boven, zag dat ik wel erg onduidelijk had getypt


              mvg
              gabriella
              Canon 300D en 350D
              canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
              canon 20-35 usm

              Comment


              • #8
                Originally posted by gabriella
                act ik heb het even veranderd boven, zag dat ik wel erg onduidelijk had getypt
                Eerlijk gezegd begrijp ik er helemaal niets van. Als ik de stelling goed lees is het verschil tussen foto's van een fotograaf en de afdrukcentrale dat er bij de laatste backprints aanwezig zijn. Als ze die weghalen kan niemand dus meer zien van wie de prints zijn en zijn ze voor een fotograaf nog gemakkelijker te verkopen als zijnde door hem/haar zelf afgedrukt. Toch
                Groeten, Eric

                Nikon Coolpix 8800
                Fuji S602 Zoom

                Comment


                • #9
                  Originally posted by gabriella
                  "Wij doen geen backprints meer,
                  omdat er fotografen zijn die de foto's verkopen !!"
                  (Oftewel, vakfotografen die er hun eigen geld / kosten bovenop zetten.)
                  even veranderd:
                  Als je de foto's laat afdrukken, staat er op de achterkant vd foto: nummer vd foto, datum en meestal de naam vd afdrukcentrale.
                  Als een fotograaf zijn foto's afgedrukt wil hebben, en het zijn foto's voor klanten, dan wil de fotograaf geen nummer en of geen naam van de afdrukcentrale erachterop hebben.

                  Dus zegt deze afdrukcentrale, Nee wij vinden het niet goed, als een fotograaf de foto's zelf nogmaals verkoopt aan zijn klanten.

                  Waar bemoeit die afdrukcentrale zich eigenlijk mee? Als fotograaf vraag je toch wat je nodig denkt te hebben en als dat geen backprint is dan kan die afdrukcentrale dat wel of niet doen... maar ze hoeven toch de regels niet te maken en/of te bepalen wat de fotograaf met die foto's wilt doen... hun job is drukken en niet meer...

                  of zie ik dat nu helemaal verkeerd
                  eMJeke
                  website

                  Comment


                  • #10
                    zo denk ik dus ook.
                    De afdruk centrale verliest toch niks om? als mijn buurman geen backprint wil hebben..

                    En hij moet zelf weten als hij er 1 euro per foto op verdiend, tenslotte levert hij toch alleen maar meer opdrachten op voor deze afdrukcentrale.

                    Ik breng gelukkig alleen daar mijn prive foto's, dus dan maakt het me niks uit.

                    Toevallig dat ik een discussie opving tussen een fotograaf en de baas vd afdrukcentrale.

                    Ben ik blij met cityfoto en Elka


                    mvg
                    gabriella
                    Canon 300D en 350D
                    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                    canon 20-35 usm

                    Comment


                    • #11
                      Eerlijk gezegd begrijp ik er helemaal niets van. Als ik de stelling goed lees is het verschil tussen foto's van een fotograaf en de afdrukcentrale dat er bij de laatste backprints aanwezig zijn. Als ze die weghalen kan niemand dus meer zien van wie de prints zijn en zijn ze voor een fotograaf nog gemakkelijker te verkopen als zijnde door hem/haar zelf afgedrukt. Toch
                      Ik denk dat dutcheric gelijk heeft.
                      Er is helemaal geen probleem. Het is in ieders voordeel, het is nu zelfs makkelijker om de foto's te verkopen zonder dat de klant ziet welke commissie je neemt op de foto. En het is in het voordeel van de afdrukcentrale want nu komen die klanten liever bij hun.

                      Of is er één of andere reden waarom je per se die informatie op de achterkant nodig hebt ?
                      ToM.___ //Fuji s602.
                      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                      It goes to 11 you know? 1 louder.

                      Comment


                      • #12


                        Als een fotograaf zijn foto's afgedrukt wil hebben, en het zijn foto's voor klanten, dan wil de fotograaf geen nummer en of geen naam van de afdrukcentrale erachterop hebben.

                        Dus zegt deze afdrukcentrale, Nee wij vinden het niet goed, als een fotograaf de foto's zelf nogmaals verkoopt aan zijn klanten.
                        over de prijs van een foto die ik aan een klant verkoop hebben de heren van de afdrukcentrale geen eisen te stellen. vb een trouwreportage. als ik daar een hele dag werk aan heb, wordt die prijs in de foto's meegerekend natuurlijk. wat het labo daar van denkt heeft geen enkel belang, dat doet zelfs totaal niet ter zake.



                        Toevallig dat ik een discussie opving tussen een fotograaf en de baas vd afdrukcentrale.
                        ik zou er zelfs geen discussie over maken. als ik geen backprints wil en ze doen daar moeilijk over, dan zeg ik tegen die baas: dada jongen, gij achterlijke idioot, ge zijt een klant kwijt. en dan zet ik daar geen voet meer binnen. tenzij er een nieuwe baas komt die weet waar hij mee bezig is.

                        een nummer achteraan de foto kan nuttig zijn, als je later vb nog foto's wil bijbestellen, om de originelen dan terug te vinden. maar reclame voor de afdrukcentrale wil ik niet. dan ga ik nog liever naar een kleinschalig maar professioneel labo, waar de prijs misschien wat hoger is, maar de kwaliteit en de service ook.

                        Comment

                        Working...
                        X