Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pocket Wizard en Canon 580ex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pocket Wizard en Canon 580ex

    Hallo,

    Heeft er iemand ervaring met het gebruik van een Pocket Wizard samen met de Canon 580ex.
    Ik wil deze namelijk samen gebruiken, echter kom ik er niet uit via welke kabeltjes ik kan gaan werken. Deze van de Pocket past niet op de flits en omgekeerd. Ook dacht ik al aan een flitsschoen, dit lukt ook niet.
    Welk een hulpmiddel bestaat er, waarschijnlijk zal ik zelf iets in elkaar moeten gaan steken. Alleen zie ik het niet goed wat.
    Kan er me iemand hierbij helpen.

    Mvg Jasmine
    Update12/05/10
    BLOG
    Leica M9/Fuji X 100s/phone

  • #2
    Re: Pocket Wizard en Canon 580ex

    vermoedelijk zou zo eentje wel moeten werken... 580EX schuif je op dat schoentje en daar kan je een PC-sync kabel op aansluiten.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Pocket Wizard en Canon 580ex

      Hallo,

      Hier kan je een kabeltje vinden voor de EX II. Ik weet niet of het past om de EX vermits ik niet weet welke poorten hier allemaal aan zijn. Ik hoop dat je er iets mee bent.

      grtz,

      Jakke
      Canon en glas
      www.jakke16.be

      Comment


      • #4
        Re: Pocket Wizard en Canon 580ex

        Hey,

        Thx voor jullie reactie, ik probeer het uit.

        Mvg Jasmine
        Update12/05/10
        BLOG
        Leica M9/Fuji X 100s/phone

        Comment


        • #5
          Re: Pocket Wizard en Canon 580ex

          Die flits zal wel een PC-sync aansluiting hebben, dus gewoon PC naar een mini jack.
          Zo geen hotshoe adapterkopen, dat is niet echt practisch.

          Maar normaal gezien als je een setje koop, dus 2 PW's zit er zo'n kabeltje bij.
          Goedkoopste is zelf een oude flitskabel aan de ene kant afknippen, en een mini jack aan solderen ( verkrijgbaar in elke doe-het-zelf-electronica zaak ).

          Of je koopt zo eentje zoals in de link van "JG16"

          mvg,
          Gravity Sucks ....

          Comment


          • #6
            Re: Pocket Wizard en Canon 580ex

            ter info : de 580EX I heeft GEEN PC-sync aansluiting (ik heb de flits ook) en daarom dat ik dat schoentje dus voorstelde. Zo iets is de enige manier om een sync-kabel aan te sluiten op de 580EX I.

            Als je de 580EX II hebt, zwijg ik over dat schoentje
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Pocket Wizard en Canon 580ex

              Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
              ter info : de 580EX I heeft GEEN PC-sync aansluiting (ik heb de flits ook) en daarom dat ik dat schoentje dus voorstelde. Zo iets is de enige manier om een sync-kabel aan te sluiten op de 580EX I.

              Als je de 580EX II hebt, zwijg ik over dat schoentje
              Het klopt ik heb het kabeltje van de Pocket Wizard (afzonderlijk aangekocht, want deze zit niet bij het setje) en deze kan ik nergens aansluiten op de 580EX I.

              Mvg Jasmine
              Update12/05/10
              BLOG
              Leica M9/Fuji X 100s/phone

              Comment


              • #8
                Re: Pocket Wizard en Canon 580ex

                je hebt zo'n hama flitsschoentje nodig (opletten want er bestaan 2 soorten in), dat kabeltje afknippen en die van de pocket wizard eraan solderen

                ik ben nu net aan het overschakelen naar 580EX II's (van 540EZ's)

                als je van in de buurt bent wil ik wel een gewoon kabeltje van pocketwizard omruilen tegen een met zo'n schoentje & gesoldeerd want die kan ik namelijk niet meer gebruiken
                Fuji XPRO1

                Comment


                • #9
                  Re: Pocket Wizard en Canon 580ex

                  Het beste is zoals Frank zegt.

                  Ik heb de mijne gehaald bij Studio73 (of Foto Rubens):

                  http://www.studio73.be/5396/studio73...dapter_W_Cable

                  Dit zijn flitsschoentjes van KAISER met draadje aan én onderaan schroefdraad erin om ze op de spigot van uw statief te monteren.

                  Aan deze hot-shoe zit een kabeltje met een PC-stekkertje, dit knip je eraf en je soldeert er een mini-jack (3.5mm) aan. Die mini-jack-kabeltjes kan je gewoon bij de computerwinkel vinden. Dat is een audio-kabeltje mini-jack 3.5mm naar mini-jack 3.5mm; dat je nadien in 2 stukken knipt. Na het solderen isoleer je de boel mooi met een krimpkousje.

                  Zo heb je een oerdegelijke hot-shoe die zonder overgangs-stekkers en toestanden rechtstreeks in de Pocket Wizard kan EN een statiefbevestiging heeft!
                  CANON Inc. Made In Japan

                  Comment

                  Working...
                  X