Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online versturen naar fotowinkels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online versturen naar fotowinkels

    Hallo,

    wellicht is dit topic al aan bod gekomen maar ik kan het zo niet direkt vinden. Ik heb ondertussen al enkele duizenden digitale foto's en het wordt tijd dat ik de goede op papier laat afdrukken. Ik dacht aan Extrafilm of Colruyt maar het lijkt mij nogal een hoop werk om online een hoop foto's van 4 MB te versturen. Voor 50 foto's is dat al iets van zeer lange adem, zelfs met breedband. Hoe gebeurd dit meestal dan? Verkleinen? En zoja, hoe groot moeten ze nog zijn om een foto van 10X15 af te drukken? En bestaan er programma's die dit in batch doen?

    grt, Meade.

  • #2
    Re: Online versturen naar fotowinkels

    Als ik omreken:
    1inch=2.54 cm
    Om af te drukken aan 300dpi: (300/2.54)*15cm=1771.65 pixels langste zijde en 1181.10 pixels kortste zijde.

    De BD-sizer kan dit in batch voor mekaar krijgen: http://forum.belgiumdigital.com/f21/...eta-80220.html

    Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien kan je gewoon de foto's op cd'tje (dvd) zetten, en dan opsturen om af te laten drukken? Dan heb je geen mogelijks kwaliteitsverlies.

    Comment


    • #3
      Re: Online versturen naar fotowinkels

      Ik ben ooit een heleboel 10x15cm foto's laten afdrukken van 600x900 pixels, en die zagen er nog heel goed uit.

      Als je ze naar 1000x1500 pixels verkleint, dan zal dat zeker voldoende zijn. Zorg er wel voor dat er niet teveel compressie wordt toegepast bij het resizen, wat dan gaat de kwaliteit van de foto's wel zichtbaar verminderen.

      Ik weet niet welk fotobewerkingsprogramma je gebruikt, maar met bijvoorbeeld Photoshop Elements kan je foto's "in batch" verwerken, zo verklein je een hele map foto's zonder dat je ze een voor een moet openen.
      Last edited by Black B@ndit; 23 december 2008, 20:51.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Online versturen naar fotowinkels

        Als je foto's laat afdrukken bij Pixum bijvoorbeeld kan je eerst een stukje software installeren waarmee je de foto's op je HD selecteert.
        Dat programma verkleint dan de foto's naargelang de aangeduide afdrukgrootte en verstuurt ze automatisch.
        Reken voor een pakje van 100 foto's toch op een groot halfuur uploaden hoor.
        www.bigducksix.be

        Comment


        • #5
          Re: Online versturen naar fotowinkels

          Hallo allen, bedankt voor de tips. Pixum lijkt mij dus wel het gemakkelijkste te zijn als dit via hun site kan. Is Pixum ook kwalitatief goed voor het afdrukken en verzenden van de foto's?

          grt,Meade

          Comment


          • #6
            Re: Online versturen naar fotowinkels

            Oorspronkelijk geplaatst door Meade Bekijk bericht
            Is Pixum ook kwalitatief goed voor het afdrukken en verzenden van de foto's?
            Je mag gerust zijn, Pixum komt zeer goed uit de tests.
            Snelle levering ook.
            www.bigducksix.be

            Comment


            • #7
              Re: Online versturen naar fotowinkels

              Oorspronkelijk geplaatst door BigDuckSix Bekijk bericht
              Je mag gerust zijn, Pixum komt zeer goed uit de tests.
              Snelle levering ook.
              Dank jullie allen voor de reacties.

              grt, Meade

              Comment


              • #8
                Re: Online versturen naar fotowinkels

                Ook www.foto.com leveren ze uitstekende kwaliteit voor slechts 0.08€ per foto van 10x15. Verkleinen gebeurd automatisch.
                Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

                Comment

                Working...
                X