Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

valérie + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • valérie + update

    foto gemaakt om m'n nieuwe (tweedehands) lens eens uit te proberen..





    update met wat meer vignettering

    Last edited by Greyhorse; 22 december 2008, 09:31.

  • #2
    Re: valérie

    Ik vind deze een van je betere van deze mooie dame
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: valérie

      mooie plaat

      Comment


      • #4
        Re: valérie

        Een zeer beperkte dof is heel mooi en heel leuk om mee te werken, maar in deze plaat vind ik het gebruik ervan eerder verkeerd.
        Het onscherpe van het lichaam brengt geen meerwaarde aan het beeld. Maar 'k begrijp maar al te goed dat je de limieten van een nieuw 'speeltje' graag eens uittest

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #5
          Re: valérie

          Me like shallow DOF's

          Mooi, de aandacht gaat naar waar 't moet: de ogen!
          CANON Inc. Made In Japan

          Comment


          • #6
            Re: valérie

            Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
            Me like shallow DOF's

            Mooi, de aandacht gaat naar waar 't moet: de ogen!
            Zo dacht ik er ook over. Maar misschien bedoelt Frederic dat de DOF meer geleidelijk moet?
            Ben wel benieuwd wat hij precies bedoelt. Vind ik wel leerzaam
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: valérie

              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Zo dacht ik er ook over. Maar misschien bedoelt Frederic dat de DOF meer geleidelijk moet?
              Ik denk het. Ik houd ook van die shallow DOF's, maar de dosage is nogal moeilijk soms; je hebt al snel het gevoel alsof het hoofd 'erop geplakt' is. Dus ofwel sneller beginnen met de onscherpte ofwel pas na de schouders. Ik weet het ook niet zo goed, is een moeilijke hé

              In ieder geval; wat vignettering zou dit effect verbeteren, ben daar wél zeker van
              My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

              Comment


              • #8
                Re: valérie

                Vind het toch een knappe plaat hoor.
                Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

                Comment


                • #9
                  Re: valérie

                  Ben zelf ook benieuwd hoe de DOF beter kan, denk dan het beeld ietske te zwaar zal overkomen met een grotere scherptediepte..
                  Maar sta open voor alle tips & suggesties.

                  Heb wat zitten spelen met verschillende crops, maar vind niet direct m'n draai..
                  85 mm is ook beetje te veel tele op een crop-camera voor deze foto heb ik ondervonden.. Stond nu al te balanceren op een stoel

                  Comment


                  • #10
                    Re: valérie + update

                    Ik vind hem best zoals hij is. Dof is meer dan ok voor mij.
                    Mooi portret

                    De extra vignettering hoeft wat mij betreft niet, geeft geen meerwaarde aan de foto.
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: valérie + update

                      Knap portret en mooie DOF! De eerste versie vind ik de beste

                      Veel plezier met je nieuwe lens!
                      www.pixation.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: valérie + update

                        Wat ik niet goed vind aan de gekozen DOF in deze plaat is eerder een combinatie van dat grote diafragma en de gekozen hoek.
                        Je kiest eigenlijk om het model haar benen, armen en romp mee te nemen in het beeld, maar dan sleur je heel dat diafragma open om dat als ware nog proberen te verdoezelen, waardoor het totaal niet echt elegant in beeld komt. Begrijp je me?
                        Had recht voor haar gezeten, fotografeer haar gezicht en hals met een wijd open diafragma en zorg zo voor een mooie flou achtergrond. Zo bekom je voor mij toch iets veel flatterender dan die DOF kiezen in combinatie met die opnamehoek.

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #13
                          Re: valérie + update

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Wat ik niet goed vind aan de gekozen DOF in deze plaat is eerder een combinatie van dat grote diafragma en de gekozen hoek.
                          Je kiest eigenlijk om het model haar benen, armen en romp mee te nemen in het beeld, maar dan sleur je heel dat diafragma open om dat als ware nog proberen te verdoezelen, waardoor het totaal niet echt elegant in beeld komt. Begrijp je me?
                          Had recht voor haar gezeten, fotografeer haar gezicht en hals met een wijd open diafragma en zorg zo voor een mooie flou achtergrond. Zo bekom je voor mij toch iets veel flatterender dan die DOF kiezen in combinatie met die opnamehoek.

                          Mvg,
                          Frederic
                          ok, bedankt voor je uitleg/tips.. zal het zeker eens proberen als ik m'n lief nog eens voor de lens krijg..

                          Comment


                          • #14
                            Re: valérie + update

                            De beperkte DOF zit m.i. juist goed en het deel achter de DOF suggereert... maar misschien is daar zoals Frederic zegt, wel te veel te zien, en bestrijkt dit vooral een te groot deel van het beeld. Ook de zithouding is een beetje raar...
                            In eerste instantie vond ik hem lekker kijken, maar toch een beetje twijfels.

                            Comment

                            Working...
                            X