Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Annelys shoot

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Annelys shoot

    Delete maar !
    Last edited by Foantje; 21 december 2008, 12:23.
    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: Annelys shoot

    Vind ze niet scherp genoeg. De scherpte lijkt me net achter je model te liggen.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Annelys shoot

      Als ik heel eerlijk mag zijn ziet het er mij allemaal vrij goedkoop uit...
      Gewoon wat plaatjes met gewoon een meisje op gewoon een locatie. Het valt duidelijk op dat er over niks echt nagedacht is, een tip die ik je x-aantal topics geleden nochtans aanraadde... 't heeft blijkbaar niet geholpen
      Zelf zou ik als model niet graag op internet verschijnen in foto's zoals de eerste en de tweede. De derde lijkt me nog de betere van de drie.
      Ik mis algemene scherpte, creativiteit en vooral een concept. Dus nogmaals, ga je locatie op voorhand verkennen, bedenk wat er mee aan te vangen is, bekijk hoe de lichtinvallen er zijn en waar het mooiste licht te vinden is in je locatie, maak desnoods wat snaps van de meest interessante delen van je locatie die je dan thuis kunt invullen met poses, gepaste kledij...enz
      Zo kan je gestructureerd aan je shoot beginnen. Het vraagt inderdaad misschien een pak meer werk, maar je zal voor jezelf de keuze moeten maken: ga je voor kwaliteit, of blijf je maar wat aanmodderen met dit soort werk, want locatiefotografie met modellen is méér dan zomaar wat plaatjes trekken op een locatie waar toevallig je model inbeeld staat!

      Mvg,
      Frederic

      Comment


      • #4
        Re: Annelys shoot

        Ik ben het met mijn voorgangers eens
        Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

        Comment


        • #5
          Re: Annelys shoot

          Wat is voor U de meerwaarde van de lokatie voor het model ?
          Buiten het technische van onvoldoende scherpte vind in ook dat de krappe ruimte in combinatie met de houding van het model in de eerste foto iets gedrongen heeft wat me doet denken aan een conferance van Toon Hermans " Wie heeft er iets tegen mooie benen, ik ken geen man die iets heeft tegen mooie benen, ik zag overlaatst nog een paar mooie benen in "De korte poot" in Den haag "

          bij de tweede foto is de belichting niet echt wat het zou moeten zijn, het gebruik van kleur maakt de foto indien mogelijk zelfs nog banaler.

          En de derde foto van het model op een rudimentair bed kan me ook niet echt bekoren door het banale, de omgeving is gewoon niet flaterend of opwindend of boeiend, niks van dit alles is een meerwaarde voor je beelden .

          MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Annelys shoot

            Vrees een beetje dat ik de mening deel van de voorgangers

            Heb je hele reeks ook bekeken op je site, en er zijn geen betere beelden bij vrees ik.
            Ik heb bij het bekijken van je shoots ook echt de neiging dat het gaat om een plaatje van een locatie waar een model is ingeplant, maar het vormt weinig tot geen geheel.

            Heb het al eens gezegd, je zou een beetje meer op details moeten kijken, een concept uitwerken...

            Verder heb ik ook de indruk dat je wat moeite hebt met het vangen van licht.
            Je flitst volgens mij veel in, maar je hebt die techniek niet echt onder de knie.
            Veelal zie ik vlak en hard licht waar je het model letterlijk en figuurlijk mee platflitst.
            Op andere momenten merk ik dan weer dat er juist niet genoeg wordt ingeflitst...

            Misschien is het belangrijk om je modellen eens mee te nemen naar eenvoudigere locaties (meer vergevingsgezinde locaties, zoals bijvoorbeeld aan het strand of een park).
            Ok, het is dan misschien cliché maar daar kan je gaan werken met natuurlijk licht.
            Probeer mooi licht te zien en vang het dan ook op een correcte manier, op die manier gaan je foto's kwalitatief ook beter worden.

            Als het qua licht goed zit, leer dan je modellen ook meer sturen. Nu staan ze er dikwijls bij en merk je dat ze eigenlijk zelf niet goed weten wat de bedoeling is.
            Probeer je modelllen eleganter in beeld te brengen, geen enkel model is gediend met foto's waarop ze op staat als een patatzak of in één of andere lompe houding.

            Als je dat tot een goed einde brengt ga dan terug naar deze locatie en oefen op je flitstechnieken...

            Qua scherpte : tja ook bij deze reeks is die zoek hoor... Begrijp het echt niet

            PS : deze commentaar is zeker niet slecht bedoeld hé, maar denk dat je beter zo een commentaar krijgt dan helemaal geen, want dan kan je ook niet groeien.
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

            Comment


            • #7
              Re: Annelys shoot

              Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
              Vrees een beetje dat ik de mening deel van de voorgangers

              Heb je hele reeks ook bekeken op je site, en er zijn geen betere beelden bij vrees ik.
              Ik heb bij het bekijken van je shoots ook echt de neiging dat het gaat om een plaatje van een locatie waar een model is ingeplant, maar het vormt weinig tot geen geheel.

              Heb het al eens gezegd, je zou een beetje meer op details moeten kijken, een concept uitwerken...

              Verder heb ik ook de indruk dat je wat moeite hebt met het vangen van licht.
              Je flitst volgens mij veel in, maar je hebt die techniek niet echt onder de knie.
              Veelal zie ik vlak en hard licht waar je het model letterlijk en figuurlijk mee platflitst.
              Op andere momenten merk ik dan weer dat er juist niet genoeg wordt ingeflitst...

              Misschien is het belangrijk om je modellen eens mee te nemen naar eenvoudigere locaties (meer vergevingsgezinde locaties, zoals bijvoorbeeld aan het strand of een park).
              Ok, het is dan misschien cliché maar daar kan je gaan werken met natuurlijk licht.
              Probeer mooi licht te zien en vang het dan ook op een correcte manier, op die manier gaan je foto's kwalitatief ook beter worden.

              Als het qua licht goed zit, leer dan je modellen ook meer sturen. Nu staan ze er dikwijls bij en merk je dat ze eigenlijk zelf niet goed weten wat de bedoeling is.
              Probeer je modelllen eleganter in beeld te brengen, geen enkel model is gediend met foto's waarop ze op staat als een patatzak of in één of andere lompe houding.

              Als je dat tot een goed einde brengt ga dan terug naar deze locatie en oefen op je flitstechnieken...

              Qua scherpte : tja ook bij deze reeks is die zoek hoor... Begrijp het echt niet

              PS : deze commentaar is zeker niet slecht bedoeld hé, maar denk dat je beter zo een commentaar krijgt dan helemaal geen, want dan kan je ook niet groeien.

              Als ik al die commentaren lees is het alsof ik beter stop.
              Ik heb nog geen 1 + reactie gekregen op al men posts, Ik snap het niet meer hoor wat ik moet doen om jullie te overtuigen. Ik ben de enigste hier op het forum die zoveel negatieve commentaar krijgt. Dusja dan moet ik wel slecht zijn...
              Hoe opbouwend het ook bedoeld is het is niet echt motiverend sorry!
              Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

              Comment


              • #8
                Re: Annelys shoot

                Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
                Als ik al die commentaren lees is het alsof ik beter stop.
                Ik heb nog geen 1 + reactie gekregen op al men posts, Ik snap het niet meer hoor wat ik moet doen om jullie te overtuigen. Ik ben de enigste hier op het forum die zoveel negatieve commentaar krijgt. Dusja dan moet ik wel slecht zijn...
                Hoe opbouwend het ook bedoeld is het is niet echt motiverend sorry!
                Ik kan me ook heel goed voorstellen dat dit demotiverend werkt. Ik heb je achter de schermen getracht te helpen met de kwaliteit van de platen en hier en daar wat comments gegeven. Anderen ook.
                Maar dan nog wil het nog niet echt lukken.
                Maar je moet zeker niet opgeven. Je bent gedreven genoeg.

                Waarom plaats je niet een oproep hier en daar en vraag je of je een keer kunt meelopen met een gewillige collega? Daar leer je ontzettend veel van. Dan kan deze ook meteen even kijken naar je camera instellingen en je helpen met wat settings.

                Een andere optie zou zijn om eens een 75-150 euro uit te geven aan een knappe workshop modelfotografie bij jou in de buurt.
                Daar leer je ook ontzettend veel van.

                Of je moet gewoon je ding blijven doen (een groot bord voor je hoofd plaatsen) en de commentaren slikken en trachten je zelf te verbeteren.
                Vergeet niet dat we allemaal een keer begonnen zijn en ik ben ook van mening dat de commentaren hier en daar te heftig zijn, hoewel je dit in showcase kunt verwachten.

                Succes

                [edit] wil nog even toevoegen dat sommige takken van de fotografie voor de een makkelijker is dan voor de ander. Ik ben bijv. een pure beauty schieter in de studio. Je zult van mij zelden fashion platen zien in de stijl van bijv. een eric jamar.
                Tevens zul je mij zelden of nooit zien met een opzetflits omdat ik dat ding gewoon niet begrijp en er niks mee kan.
                Probeer eens een andere tak? schiet eens met mooi daglicht en alleen een refl. scherm? En zorg dat je sluitertijd boven de 1/125 blijft om bewegingsonscherpte te voorkomen. En begin eerst eens met portretten en zorg dat je foto's scherp zijn.
                Kijk dus eerst naar je zwakke punten en probeer die te verbeteren.
                Last edited by MadMax; 21 december 2008, 12:50.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Annelys shoot

                  Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
                  Als ik al die commentaren lees is het alsof ik beter stop.
                  Ik heb nog geen 1 + reactie gekregen op al men posts, Ik snap het niet meer hoor wat ik moet doen om jullie te overtuigen. Ik ben de enigste hier op het forum die zoveel negatieve commentaar krijgt. Dusja dan moet ik wel slecht zijn...
                  Hoe opbouwend het ook bedoeld is het is niet echt motiverend sorry!
                  Misschien moet je eens zelfkritischer te werk gaan. Leg die platen eens naast de hofplaten. Merk je dan echt geen verschil, dan zou ik in jouw geval ook denken aan stoppen en me toeleggen op een andere tak.
                  Zelfkritiek is niet makkelijk, maar boekt wel de meeste vooruitgang.
                  In een vorig topic van je al die opmerkingen gegeven die ik je nu gaf, maar je doet er gewoon niks mee. Mij niet gelaten hoor, 't is uiteindelijk alleen maar om jou hogerop te helpen. 'k kon ook luid staan gillen van 'waaaauw' en 'meeeeeeeeeeeeeega', maar daar gaat niemand mee geholpen zijn, en jij zeker niet

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Annelys shoot

                    de foto is al weg

                    heb je site dan maar eens bekeken. De foto's zijn volledig m'n smaak. zeker de 'old look' foto's vind ik super
                    doe maar mooi verder dus! héhé
                    Last edited by Rogier De Busschere; 21 december 2008, 12:53.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Annelys shoot

                      Je beelden verwijderen wegens een minder positieve kritiek is helemaal fout.
                      Toon dat je ballen aan je lijf hebt en bestand bent tegen kritiek.

                      MVG, Jeff
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment

                      Working...
                      X