Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opslagprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opslagprobleem

    Als ik hier een foto uit een of ander album wil opslaan op mijn HD is dat altijd in JPEG formaat geweest.
    Sinds kort is dit gewijzigd in Bitmap formaat met enorm groote bestanden , en ieder bestaand heeft de naam "naamloos".

    Ik weet niet hoe dit komt en weet evenmin wat ik moet doen om dit te herstellen ?

    Groeten / Jan

  • #2
    Dit komt -denk ik- omdat je op je camera hebt ingesteld dat hij ze zo moet opslaan. Een bitmap is een ongecomprimeerd bestand en daardoor veel groter dan een jpeg. Kijk eens in je handleiding van je camera hoe je dit kan veranderen.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Hi Jan,

      Het kan inderdaad zijn wat Wunjo zegt, maar je schrijft:
      uit een of ander album wil opslaan op mijn HD
      Het lijkt me dus dat je het niet hebt over je camera. Of wel?

      Ik heb de indruk dat je foto's aan het bewerken bent en als je dan het resultaat bewaart dat dit in een bmp formaat wordt opgeslegen.

      Indien het dit is, is ergens je software ingesteld dat hij altijd moet opslaan als bmp.

      Kijk eens als je Save as kiest, of je het formaat dan niet kunt veranderen?

      Groeten,
      550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
      http://www.photos-by-gianni.be

      Comment


      • #4
        Als het een foto van het internet is die je wil opslaan en je kan alleen maar BMP kiezen dan ligt dit aan 't volgende.
        Er staan te veel tijdelijke internetbestanden op je harde schijf.
        Verwijder al deze tijdelijke bestanden.
        Bijvoorbeeld via Configuratiescherm , internetopties en dan tijdelijke bestanden verwijderen.
        Of doe dit direct in verkenner, ga naar de map tijdelijke internetbestanden in de map documents en settings.
        Als je deze overbodige bestanden gewist hebt dan start je de internetexplorer weer op en je zal zien je kan terug als jpg opslaan.
        Doe deze opruiming eens per maand en dan heb je geen last meer van je probleem. Raar maar waar.

        Comment


        • #5
          Bedankt Mic dat is inderdaad de oorzaak en de oplossing.

          Groeten / Jan.

          Comment


          • #6
            Originally posted by mic
            .......................

            .......................

            Mic ik zie dat bij u geschiedenis bewaren op 20 dagen staat. Heeft dat enig voordeel ? (Hier zet ik dat altijd op 0.)

            Comment


            • #7
              zat ook met het probleem... en nu idd opgelost
              Big thank you Mic !

              TOM
              | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
              100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

              Comment


              • #8
                hum, hum ..Zonder dank hoor.
                Graag gedaan.
                Ik weet het, dit is een probleemke.
                Hoe het komt weet ik ook niet.
                Maar als je teveel tijdelijke internetbestanden op je harde schijf hebt staan kan je de internet foto's alleen maar als BMP opslaan. Je kan niets anders kiezen.
                Dus Jpg en Gif gaat idd niet meer.

                Mijn Tijdelijke internetmap staat idd op 20 dagen.
                Als je ze op nul zet, gaat je internet trager.
                Je moet dan telkens alle bestanden en foto's opnieuw van 't net halen. Anders pluk je ze van je harde schijf.
                Natuurlijk gaat het nu met ADSL en Telenet allemaal veel sneller, maar toch, een foto uit je tijdelijk bestand halen op je schijf gaat sneller.
                Dus daarom laat ik 't op 20 dagen staan.
                Maar zoals ik al zei, eens per maand maak ik deze map volledig leeg.
                En heb ik dus nooit last van bovengenoemd probleem.
                De oplossing van het probleem was simpel... maar je moet 't weten , anders zoek je je rot...

                Comment


                • #9
                  Thanx voor de tip Mic !
                  Wie denkt daar nu aan dat je tijdelijke bestanden een invloed daarop hebben.

                  Het is eigenlijk ook onlogisch hé: Als die bestanden al véél plaats innemen, kan je alleen nog bestanden opslaan op een manier dat ze nóg méér plaats innemen...

                  Maar ja, sinds wanneer is Windows logisch ?

                  P.S.: Bijna 4000 posts Mic ! Maak er een knappe van hé ! Nog zo'n grappige bewerking waar ge kampioen in zijt...
                  Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

                  Comment

                  Working...
                  X