Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe flitser

    Dag iedereen,



    Ik heb over een aantal maanden een externe flitser Speedlite 580 EX II aangeschaft voor men Canon 40D en ben heel content. Wat ik nu wil doen is de externe flitser op een andere plaats zetten want dit is mogelijk omdat er een houder bij zit. Ik heb mij laten vertellen dat ik de externe flitser als slave kan gebruiken maar krijg deze niet ingesteld, heb al de manual 10 keer bezien maar niets werkt ook de canera manual. Weet er iemand of dit mogelijk is om alleen te flitsen met een externe flitser zonder de vaste flitser en zo ja kan er iemand mij een tip geven hoe je zo een ding insteld.



    Dank bij voorbaat.

  • #2
    Re: Externe flitser

    Voor zover me duidelijk is wat je precies wil...

    De ingebouwde flash kan je niet als trigger gebruiken voor de externe flash.
    -> Je kan een slave-trigger kopen die niet op de pre-flash, maar op de echte flash reageert. Op dit manier stuur je je de 580 aan met de ingebouwde flash op het juiste moment. (je verliest dan wel de E-TTL info => flash manueel)
    -> Naast een slave heb je ook een master-trigger nodig. Draadloos kan dat radiogestuurd (bv pocketwizard) of met een ST-E2. E-TTL blijft bruikbaar.

    Comment

    Working...
    X