Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

native resolution

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • native resolution

    Probleem native resolution
    Ik heb vandaag mijn nieuwe monitor HP LP2475w geïnstalleerd. (met dank aan Black B@ndit) Als ik deze instel op de native resolution 1920x1200 is mijn bureaublad (en alle programma's) groter dan het scherm. Op 1680x1050 wordt alles normaal weergegeven… Is dit normaal of kan dit opgelost worden?
    Ik dacht dat het belangrijk was de native resolution in te stellen?
    Heb de drivers van de grafische kaart reeds verwijderd en de laatste nieuwe geïnstalleerd maar dit verandert niets...
    Alvast bedankt voor de tips
    Flickr

  • #2
    Re: native resolution

    Ik zou van de site van HP eens de driver van het scherm + dat pattern utility eens downloaden en installeren. Normaal staan beide ook op de CD, maar de laatste versie staat op de site.

    Als de menu op dezelfde wijze werkt als op mijn HP scherm, dan kan je onder "informatie" terugvinden op welke resolutie je scherm effectief werkt. Het lijkt me echt niet logisch dat hij die 1920x1200 niet herkent... Het is zeker niet normaal, en je beeld is op deze manier zeker ook niet optimaal.

    Is je scherm via DVI aangesloten (die witte aansluiting) ? Want voor dergelijke afmetingen is het beter die blauwe VGA aansluiting niet te gebruiken.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: native resolution

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Ik zou van de site van HP eens de driver van het scherm + dat pattern utility eens downloaden en installeren. Normaal staan beide ook op de CD, maar de laatste versie staat op de site.

      Als de menu op dezelfde wijze werkt als op mijn HP scherm, dan kan je onder "informatie" terugvinden op welke resolutie je scherm effectief werkt. Het lijkt me echt niet logisch dat hij die 1920x1200 niet herkent... Het is zeker niet normaal, en je beeld is op deze manier zeker ook niet optimaal.

      Is je scherm via DVI aangesloten (die witte aansluiting) ? Want voor dergelijke afmetingen is het beter die blauwe VGA aansluiting niet te gebruiken.
      Inderdaad de witte aansluiting gebruikt...
      Heb de drivers van op de CD geïnstalleerd, het programma HP Display assisstant reeds geüpdatet... Zal eens proberen via de site van HP.
      Al bedankt
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: native resolution

        Onder die "informatie" geeft hij ook aan welke resolutie je best gebruikt... (Hier is dat wel die 1680x1050, want ik heb "maar" een 22" versie. De W2207 : niet echt geschikt voor fotobewerking, maar ik moest wat aan de financien denken...).
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: native resolution

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Onder die "informatie" geeft hij ook aan welke resolutie je best gebruikt... (Hier is dat wel die 1680x1050, want ik heb "maar" een 22" versie. De W2207 : niet echt geschikt voor fotobewerking, maar ik moest wat aan de financien denken...).
          Ondertussen alles van de site van HP geprobeerd... verandert niets.
          Als ik klik in het programma van HP (HP display assistant) en klik op gewenste resolutie verandert hij het automatisch in 1920x1200
          Meestal vind ik de oplossing na een beetje gegoogle maar nu zoek ik er al meer dan twee uur achter... Heb ondertussen ook een mailtje naar HP gestuurd.
          Heb dit scherm ook gekocht omdat ...an insider tip for graphics workers with a small budget.
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: native resolution

            Heb je deze drivers voor je beeldscherm al getest? (en natuurlijk via DVI aansluiten)

            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: native resolution

              Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              Heb je deze drivers voor je beeldscherm al getest? (en natuurlijk via DVI aansluiten)

              http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...442&taskId=135
              Inderdaad, het zijn deze die ik geïnstalleerd heb.
              Vraag mij al af of het zo niet is... Dit lees ik in de gebruiksaanwijzing: "Groot 24-inch (60,96 cm) diagonaal weergavegebied met een resolutie van 1920 × 1200, en fullscreen
              ondersteuning voor lagere resoluties"
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: native resolution

                Ik raad je wel aan om zo weinig mogelijk HP software te installeren. Als je die Pivot functie niet gebruikt (ik denk dat dat scherm daar ook mee is uitgerust), is het beter om die assistent weer te verwijderen...
                Installeer wel de driver (zodat het kleurprofiel ook geïnstalleerd is), en kies je resolutie in de driver van je grafische kaart... Normaal hoef je dat maar 1 keer te doen (want een LCD werkt maar goed op 1 resolutie).

                Het lijkt me echt bizar dat je scherm zegt dat hij werkt op de juiste resolutie, maar dat blijkbaar niet zo is... Heb dat persoonlijk nog nooit meegemaakt (en heb toch al aardig wat schermen geïnstalleerd in mijn leven).
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: native resolution

                  Oef, 't is opgelost...
                  Had echt alles al geprobeerd maar de oplossing niet gevonden, blijkt het nu toch mijn grafische kaart te zijn welke nochtans volgens de site van HP het scherm ondersteunt.
                  Andere kaart gestoken en nu werkt het perfect, kan ik terug gerust slapen
                  Allemaal erg bedankt om mee te zoeken
                  Last edited by saintlambert; 19 december 2008, 23:33.
                  Flickr

                  Comment

                  Working...
                  X