Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compatibiliteit flits..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compatibiliteit flits..

    Hoi beste BD'ers.

    Daar ik morgen een shoot heb en zelf geen flits bezit ben ik eens opzoek gegaan naar het materiaal van mijn vader. Een Canon AE1 met toebehoren. Lenzen, ... en twee flitsen.

    Een speedlite 155A en een speedlite 199A. Bij sommige geeft dit misschien een nostalgische reactie.. Maar de vraag, ik bezit een Canon EOS 2OD werken deze flitsen hierop? Daar ik er geen ervaring mee heb heb ik het ook nog niet getest. Ze passen er op maar dat lijkt me vrij normaal.

    Bedankt..
    Last edited by AndriesDeLeener; 16 december 2008, 13:42.
    ::: Flickr :::

  • #2
    Re: Compatibiliteit flits..

    Dat ze passen is inderdaad heel normaal, hotshoe = hotshoe. Waar je voor moet opletten bij oude flitsers is het voltage dat ze afgeven bij het flitsen. Als dit te hoog is kunnen ze kortsluiting veroorzaken in je body.
    My Flickr page!

    Comment


    • #3
      Re: Compatibiliteit flits..

      Volgens wat ik gevonden heb zou de 155a teveel voltage hebben, de 199a zou je kunnen gebruiken. Kijk hier eens: http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html
      Natuurlijk zijn die flitsers met de hand in te stellen daar geen ETTL.

      Grtz, RF
      PS: Toch maar opletten met die oude flitsers!
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Compatibiliteit flits..

        De 199 werkt inderdaad. Maar om toch problemen te vermijden ga ik ze enkel gebruiken als het echt niet anders kan.

        Bedankt
        ::: Flickr :::

        Comment

        Working...
        X