Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherm

    Hallo,

    Ik ga binnenkort mijn scherm veranderen van mijn pc. Ik heb gehoord dat niet alle schermen ideaal zijn om foto's te bewerken.

    Is er iemand die mij kan zeggen op welke zaken ik moet letten om een goed scherm te hebben om foto's te bewerken?

    Dank bij voorbaat
    Mark
    Canon EOS-300D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 / Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM / Canon EF 28-105 f/3.5-4.5 USM II / Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

  • #2
    Prijskaartje

    Hoeveel kunt of wilt U er maximaal aan besteden?
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

    Comment


    • #3
      Re: Scherm

      Oorspronkelijk geplaatst door EBBRspotter Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik ga binnenkort mijn scherm veranderen van mijn pc. Ik heb gehoord dat niet alle schermen ideaal zijn om foto's te bewerken.

      Is er iemand die mij kan zeggen op welke zaken ik moet letten om een goed scherm te hebben om foto's te bewerken?

      Dank bij voorbaat
      Mark
      gebruik eens zoeken.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Scherm

        Hardware discussies passen beter hier dan in 'Fotobewerking'
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Scherm

          probeer eerst eens je scherm te kaliberen voor je menig € uitgeeft aan een nieuw scherm

          ik spreek uit ervaring
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

          IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

          Comment


          • #6
            Re: Scherm

            Ik zou tussen de 150 à 200 willen uitgeven.
            Ik heb nog geen "plat" scherm maar een scherm met zo'n zware bak achter.
            Mijn bureau begint dan ook af te zien door het gewicht.

            Mark

            PS: sorry voor het verkeerd kiezen van categorie voor het openen van deze topic
            Canon EOS-300D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 / Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM / Canon EF 28-105 f/3.5-4.5 USM II / Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

            Comment


            • #7
              Re: Scherm

              Indien je budget "slechts" ca 150 euro is, dan zou ik dat waarschijnlijk investeren in een calibreer set. Dat of verder sparen

              Lees dit artikel eens door.
              | Mijn nieuwe website met foto's |

              Comment


              • #8
                Re: Scherm

                oude beeldschermen zijn soms beter dan die platte schermen. voor 150-200 euro heb je geen hoogstaand beeldscherm, die beginnen vanaf 1000 €
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                Comment


                • #9
                  Re: Scherm

                  Je hebt al een Eizo scherm voor ca 500 euro ,de 2231 als ik het goed heb. Voor ca 700/750 heb je de 24 inch met 1900x1200 resolutie.. ..

                  S-PVA panel... top kwaliteit!!!

                  Dat is niet de pagina die u zocht. Bezoek een andere pagina op onze website.
                  | Mijn nieuwe website met foto's |

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scherm

                    Hallo

                    ik heb eens zitten voortzoeken en heb enkele SAMSUNG schermen gevonden. Ze hebben ook 24-bit.

                    Zijn dit goede schermen? Iemand ervaring met deze schermen?

                    Mark
                    Canon EOS-300D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 / Canon EF 75-300/4.0-5.6 III USM / Canon EF 28-105 f/3.5-4.5 USM II / Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scherm

                      Oorspronkelijk geplaatst door EBBRspotter Bekijk bericht
                      Hallo

                      ik heb eens zitten voortzoeken en heb enkele SAMSUNG schermen gevonden. Ze hebben ook 24-bit.

                      Zijn dit goede schermen? Iemand ervaring met deze schermen?

                      Mark
                      Ook Samsung maakt diverse schermen, van goed tot minder goed voor fotobewerking. Als je hier geen modellen vermeldt zal niemand er iets zinnigs over kunnen zeggen.

                      Als je echt een goed scherm wilt voor dit doel dan zul je je budget moeten verhogen. 24 Bit hebben ze allemaal wel, dus dat is het laatste criterium waar je op moet letten.

                      Comment

                      Working...
                      X