Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-300VR op statief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-300VR op statief?

    Binnenkort brengt de Kerstman mij (hopelijk ) een statief + balhoofd.

    Statief wordt de Manfrotto 055..., balhoofd weet ik nog niet. .k gebruik een D200 en een D50. Standaardlenzen, breedhoek etc zullen wel geen probleem zijn.
    Maar mijn 70-300 VR heeft geen statiefgondel, en op 300mm steekt die toch een serieus stuk uit.
    Wordt de boel dan niet instabiel?

    Tweede vraag: welke "afstandsbediening" neem ik best? Net even gekeken bij fotokonijn, er is veel keuze, en nog meer prijsverschil. Budget is redelijk beperkt, wegens pech bij de verbouwing

  • #2
    Re: Nikon 70-300VR op statief?

    Deze afstandsbediening misschien...plaatje is verkeerd, maar het is gewoon een 10 pins.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 70-300VR op statief?

      perfect - dat is wat ik moet hebben. En nog betaalbaar ook, in tegenstelling tot de Nikon afstandsbedieningen...

      Niemand een idee ivm de 70-300VR op statief? Zijn er misschien aparte statiefgondels voor die lens?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 70-300VR op statief?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Deze afstandsbediening misschien...plaatje is verkeerd, maar het is gewoon een 10 pins.
        Volgens mij is dit plaatje juist goed.
        Bij de sony en canon staat het verkeerde plaatje (alleen de stekker is anders).

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 70-300VR op statief?

          Noch KirkPhoto (ook door Markins ingevoerd) of RRS (Really Right stuff) vervaardigen statiefgondels voor de 70-300 VR.
          Manfrotto vervaardigt wel een accessoire om tele's te ondersteunen (artikel 293). http://www.studio73.be/5396/studio73...o_Lens_Support
          Of het handig is laat ik in het midden.
          Last edited by Leopard; 16 december 2008, 15:14.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 70-300VR op statief?

            Zo te zien zou dat van pas kunnen komen, maar het wordt wel moeilijk in- en uitzoomen daarmee - het lijkt alsof het net de lens vastklemt waar het "bewegende" deel zit.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 70-300VR op statief?

              Dat ding van Manfrotto is voor de Nikkor 80-200 2.8 schuifzoom en zit dus gewoon vast aan de voorkant van de lens.

              Bij mijn D200 ging ghet stekkertje aan de voorkant de camera in en zo te zien niet op die plaats.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 70-300VR op statief?

                Ik denk niet dat je een statiefgondel voor een 70-300 nodig hebt.
                Het gewicht (745gr) is ook niet zo erg groot tevens is hij goed uitgebalanceerd als hij aan de D200 wordt bevestigd.

                Een balhoofd daarin tegen moet van zeer goede kwaliteit zijn (350-500 euro) anders heb je er alleen maar last van.
                Wanneer dit budgettair niet haalbaar is kun je eens even kijken naar de 322RC2 van Manfrotto.
                Ik gebruik deze zelf ook tot grote tevredenheid.

                mvg
                Antoine

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 70-300VR op statief?

                  gewicht van 70-300 valt best mee , als je een stevige bal koopt lukt dat best zonder gondel
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 70-300VR op statief?

                    Alvast bedankt voor de antwoorden!

                    Het zal dan waarschijnlijk de 322RC2 worden.

                    Ik heb even zitten browsen op de site van Berlebach (houten statieven). Iemand daar ervaring mee? Gewicht is van weinig belang - met de feestdagen die eraan komen zal een kilo extra mee te slepen niet veel uitmaken volgend jaar

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 70-300VR op statief?

                      Ik heb een Feidol CT-3402 van carbonfiber weegt iets van een kilo, zonder kop. Hier besteld en binnen een paar dagen geleverd.

                      Daar staat een D300 + grip + 70-200 VR stabiel op.
                      Last edited by hjanssen; 16 december 2008, 18:34.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 70-300VR op statief?

                        Ik heb een D80 + AF-S 70-300 VR en gebruik deze zonder probleem op volgend statief:
                        The document/file requested was not found on this server.


                        Statief kost rond de 100 euro.
                        Wat ik er heel handig aan vind, is dat de hendel van het statief tevens de borgschroef is die zowel de pan als de tilt vast/los zet.
                        Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
                        Foto-Alex

                        Comment

                        Working...
                        X