Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gary Fong vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gary Fong vraagje

    Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben en is dat interessanter dan een "Stofen" ? Heb eens gezocht bij "Flickr" maar die foto's gaan daar meer over het product zelf..... Bij Konijn veel keuze, maar weinig uitleg

    Vraag me wel een beetje af of dat niet wat onnozel staat zo een "bloempot" op uwe flits tijdens een receptie

    .
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

  • #2
    Re: Gary Fong vraagje

    Ik heb ook een hele tijd rondgekeken om mijn stofen te vervangen door iets anders, en heb mij uiteindelijk zo'n ligthsphere clone op eBay gekocht voor 10 Euro (die Gary wil veel te veel winst maken met zijn plastic kapje vond ik), kan ze nu wel niet meer terugvinden op eBay, de verkoper is niet meer lid van eBay blijkbaar, waarschijnlijk heeft mr Fong er zich mee bemoeit ... wat zijn goed recht is natuurlijk.

    Het staat inderdaad kompleet idioot die kom boven je flits, op mijn 580EXII met de kop omhoog (zoals je hem met deze bloempot moet gebruiken) is je camera/flits combi echt wel onhandig groot en lomp, ook weegt zo'n lightsphere redelijk veel vind ikzelf, ik weet niet of de flitskop dit wel allemaal kan verdragen bij langdurig gebruik.

    De resultaten zijn niet slecht, je verliest iets meer dan een stop licht heb ik gelezen, maar met zo'n krachtige flits is dat geen probleem, ik gebruik hem meestal binnen als er te hoge plafonds zijn of wanneer ik geen lichte muur kan vinden om te bouncen.
    Is er een plafond of muur die je kan gebruiken dan haal ik hem er meestal af, geeft wel een zacht licht moet ik toegeven (ben geen portret fotograaf hé, mijn specialiteit zijn auto's), als ik foto's van feestjes met de familie maak staat ie er meestal wel op, het licht is veel mooier dan wanneer je gewoon flitst, zelfs bounce met het witte kaartje uitgetrokken op de flits geeft toch nog een ander resultaat dan met deze pot

    Ik heb een tijd terug op fredmiranda.com wel gelezen dat al die difusor gevalletjes eigenlijk niet nodig zouden zijn, en dat wanneer je de intensiteit van de flits manueel correct instelt je zonder kan ... maar daar heb ik nog niet de expertise voor, dus als je de rare blikken kan verdragen is zo'n lightsphere (of een kloon ervan) best wel te gebruiken.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Gary Fong vraagje

      Ik zou me er toch niet mee durven vertonen in het openbaar...
      En wat Lambo hierboven zegt in z'n laatste alinea is zeker waar.

      Comment


      • #4
        Re: Gary Fong vraagje

        ik heb me ook zo'n "afgedankte koffiefilter", dat was wat ik te horen kreeg toen ik ermee thuiskwam, laten aansmeren op een fotobeurs. De opnamen zijn wel zacht; maar de resultaten van de dome op de SB800 zijn bijna even goed. En het belangrijkste vindt ik het gewicht. Het is een relatief grote blasting op de flitskop. Je moet er voorzichtig mee omspringen.



        mvg

        Luc

        Comment


        • #5
          Re: Gary Fong vraagje

          De Fary-gong is vooral handig als je veel in portrestand fotografeert en geen Sony hebt
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Gary Fong vraagje

            Ik heb vorig weekend op een receptie wat kunnen spelen met de lightsphere..
            zie folder "fons-cepa"

            Ter info : aanwezig licht in de zaal was echt marginaal.
            Folder Fons 60 is de week ervoor genomen met pop-up. (had toen nog geen externe fliteser +tupperware)
            Ik trek me weinig aan van wat anderen zeggen of denken van die plastieken bol.
            Mij gaat het erom dat de sfeer van de omgeving niet kapotgeflitst wordt.
            Herman.
            Canon S90

            Comment


            • #7
              Re: Gary Fong vraagje

              ..............
              Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 17:46.

              Comment

              Working...
              X