Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amerikaanse lader

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Amerikaanse lader

    Hallo,

    Ik heb in de VS een Canon EOS 50D gekocht, uiteraard geleverd met Amerikaanse batterijlader. Nu heb ik hier enkele adapters waarmee ik de acculader kan inpluggen in belgische stopcontacten. Is dit te vertrouwen of koop ik toch maar beter een europese lader? Ik denk dat het ok is daar de lader 240 V compatibel is.

    Mvg,

    Tipi
    Last edited by tipi; 15 december 2008, 19:54.

  • #2
    Re: Amerikaanse lader

    Kijkt es op de sticker op de lader he... als er daar staat 100-240V, dan ist ok.
    Bij mij is dat toch zo het geval (bij een 450d lader). Tegenwoordig zijn die allemaal VS compatibel hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Amerikaanse lader

      Is het een model waarbij de stekker vast zit aan de lader, of zit er een snoer aan met een stekkertje in de lader?

      Als er een snoer aanzit zoals bij de CB-5L die bij een 20D/30D/40D geleverd wordt, dan kan je er een ander snoer voor kopen (de meeste draagbare radio's hebben bijvoorbeeld dezelfde stekkerverbinding).

      Als er een vast snoer aanzit, dan knip je er de Amerikaanse stekker af en je zet er een "Belgische" aan.

      Als de stekker vast gemonteerd is aan de lader, dan moet je een adapter gebruiken, of een andere lader kopen...

      De laders zijn tegenwoordig allemaal bruikbaar op 100-240V en 50/60HZ.
      Last edited by Black B@ndit; 15 december 2008, 21:13.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Amerikaanse lader

        Beste,

        De stekker zit vast aan de lader (overigens met sticker 100-240V). Dat amerikaans verbindindingsstukje is er overigens eentje uit de jaren stilletjes dat ik nog eens in een kattekopje (driewegstekker) moet duwen om het in een belgisch stopcontact te krijgen. Heb het nog niet getest daar ik eerst de batterij volledig leeg wens te hebben voor de eerste herlaadbeurt, of maakt dit niet veel uit met die nieuwe batterijen?

        Mvg,

        Tipi

        Comment


        • #5
          Re: Amerikaanse lader

          Ik had bij mijn 20D ook zo'n oplader, gewoon enkel tussenstukken ertussen en in het stopcontact pluggen, no problem, werkt perfect.
          SKurt.be
          www.SKurt.be

          Comment


          • #6
            Re: Amerikaanse lader

            Oorspronkelijk geplaatst door tipi Bekijk bericht
            ... Heb het nog niet getest daar ik eerst de batterij volledig leeg wens te hebben voor de eerste herlaadbeurt, of maakt dit niet veel uit met die nieuwe batterijen?
            Zeker je batterijen niet volledig leeg laten lopen, dat is het slechtste wat je kan doen met lithium-ioncellen.

            Comment


            • #7
              Re: Amerikaanse lader

              Hierzie: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium...n_battery_life
              SKurt.be
              www.SKurt.be

              Comment


              • #8
                Re: Amerikaanse lader

                Zoals al gezegd, maak een lithium-ion accu nooit leeg, want dan zal je heel snel een nieuwe moeten kopen.

                Zo'n accu heeft helemaal geen last van het geheugen-effect van nikkel-cadmium of nikkel-metaalhydride accu's.
                Je mag een lithium-ion accu elke keer na gebruik bijladen, en door de heel kleine zelfontlading zal je dan ook nooit thuis vertrekken met een bijna lege accu.

                De accu van mijn 300D heb ik in het begin ook elke keer vrij ver leeg gemaakt, en na een jaar kon ik er nog maar de helft van de foto's mee maken.
                De accu's die ik nu gebruik, daar zijn er twee bij die al 4 jaar oud zijn, en ik merk geen verschil ten opzichte van de veel nieuwere accu van de 40D. (Die accu's hebben maar 5,99 euro per stuk gekost, en ze werken nog altijd prima.)

                Dus laad die accu zo snel mogelijk volledig op, en zorg ervoor dat ze nooit te ver leeg raakt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X