Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

    Ik ben de laatste dagen druk bezig geweest één en ander aan te passen op mijn fotowebsite (kleuren, menu's, nieuwe slidshow functie etc) en ben erg nieuwsgierig naar meningen over het resultaat. Ook kritiek en tips worden zeer gewaardeerd... Dus aan degenen die de moeite nemen om hem te bekijken en reageren, bedankt

    www.marksfotografie.nl
    www.indetailfotografie.nl

  • #2
    Re: meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

    Ik ben gaan kijken naar je site, en ik heb twee opmerkingen.
    Neem het voor wat het is, ik hoef je niks te verkopen;
    ik heb geen enkele foto van U kunne zien door dat er een gebruikersnaam en een paswoord gevraagd wordt.

    Persoonlijk zou ik heel mijn fotoapparatuur niet vermelden, ten eerste is de apparatuur ondergeschikt aan het resultaat, daarmee bedoel ik , je komt voor de eerste maal op de site, kan geen foto's zien zonder gebruikersnaam en paswoord, maar wel wat je in huis hebt aan apparatuur?

    Kan je misschien ook vermelden op de site wanneer je niet thuis bent, das makkelijker als er iemand belangstelling heeft voor wat er in huis is.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Ik ben gaan kijken naar je site, en ik heb twee opmerkingen.
      Neem het voor wat het is, ik hoef je niks te verkopen;
      ik heb geen enkele foto van U kunne zien door dat er een gebruikersnaam en een paswoord gevraagd wordt.

      Persoonlijk zou ik heel mijn fotoapparatuur niet vermelden, ten eerste is de apparatuur ondergeschikt aan het resultaat, daarmee bedoel ik , je komt voor de eerste maal op de site, kan geen foto's zien zonder gebruikersnaam en paswoord, maar wel wat je in huis hebt aan apparatuur?

      Kan je misschien ook vermelden op de site wanneer je niet thuis bent, das makkelijker als er iemand belangstelling heeft voor wat er in huis is.

      MVG, Jeff
      Hallo Jeff, bedankt voor je reactie. Als het goed is zijn alleen de foto's van mijn familie beveiligd en moeten alle andere galerijen gewoon bekeken kunnen worden. Zo niet, dan gaat er iets verkeerd. Ik zal het wel direct controleren.

      mbt het vermelden van m'n apparatuur; Op zich heb je wel een punt. Ik ga er eens over nadenken... En 'k zal idd maar niet vertellen wanneer ik wel of niet thuis ben

      Edit; Er gaat idd iets verkeerd... waarschijnlijk iets met het uploaden. 'k Zal de site eens verwijderen en volledig opnieuw uploaden. Dan zou het volgens mij goed moeten gaan.....
      Last edited by MarkEL; 14 december 2008, 14:26.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

        krijg: kan pagina niet vinden.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

          The requested URL / was not found on this server.

          Comment


          • #6
            Re: meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            krijg: kan pagina niet vinden.
            grt,bouk.
            Klopt Bouk... Bij de laatste keer dat ik de wijzigingen heb geupload is er kennelijk iets helemaal verkeerd gegaan

            Ik heb de site nu eerst volledig van de server afgegooid, en ben hem nu opnieuw aan het uploaden. Over een kwartier ofzo zou 'ie het wel weer moeten doen... en zo niet (of niet goed) dan zal ik vanavond wel weer aan de slag moeten om het te fixen .... moet nu eerst werken....

            Maar 'k snap er niks van... heb weet ik veel hoe vaak zaken geupload de laatste dagen en 't ging steeds prima.... En dacht ik klaar te zijn en gaat het mis

            Edit; 't Gaat nog steeds niet goed.... maar moet nu eerst weg. Zal vanavond wel weer een poging doen als ik weer thuis ben...
            Last edited by MarkEL; 14 december 2008, 14:42.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

              Ik krijg altijd dit. Misschien is dit de bedoeling, maar ik dacht een rechtstreeks link te zien naar je website


              Deze domeinnaam is vastgelegd bij mijndomein.nl
              De goedkoopste webhost van Nederland en gewoon goede service.


              Registreer alleen je domeinnaam voor 9 euro per jaar.

              Registreer nu je domeinnaam + email + hosting voor 29 euro per jaar.


              GRATIS je weblog en fotoalbum aanmaken op punt.nl

              Comment


              • #8
                Re: meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

                mijn bedenkingen:
                -bij het bekijken van de slideshow staat de "stop slideshow" knop in een uithoek linksboven, duurde een tijdje voor ik deze gevonden had
                -de urls in het genre "page60/page60.html" zijn me een misterie
                -verwijder copyrights uit de navigatie en plaats deze in de footer van alle paginas zoals mensen dit verwachten
                -hernoem "updates" naar "blog"
                -maak van blog je homepage (is tenminste direct informatief dan)
                -waarom hermaken in rapidweaver wat wordpress allemaal standaard kan?
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

                  bij een bezoekje zie ik alleen een blanco blad als je de vogels bekijkt...

                  pas als je naar beneden scrolt, komen ze wel in beeld
                  Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                  http://pallenhoven.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

                    Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
                    bij een bezoekje zie ik alleen een blanco blad als je de vogels bekijkt...

                    pas als je naar beneden scrolt, komen ze wel in beeld
                    vermeld misschien welke browser je gebruikt, hier in firefox doet hij het wel blijkbaar.
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

                      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      mijn bedenkingen:
                      -bij het bekijken van de slideshow staat de "stop slideshow" knop in een uithoek linksboven, duurde een tijdje voor ik deze gevonden had
                      -de urls in het genre "page60/page60.html" zijn me een misterie
                      -verwijder copyrights uit de navigatie en plaats deze in de footer van alle paginas zoals mensen dit verwachten
                      -hernoem "updates" naar "blog"
                      -maak van blog je homepage (is tenminste direct informatief dan)
                      -waarom hermaken in rapidweaver wat wordpress allemaal standaard kan?

                      Bedankt voor je reactie.

                      Die knop om de slideshow te stoppen zit inderdaad in een uithoek. Waarom dit zo is weet ik eigenlijk ook niet. Ik ben zelf niet zo handig met CSS en HTML dus ik heb de site gebouwd met Rapidweaver, met een standaard theme die ik zelf met rwthememiner heb aangepast. De slideshow is feitelijk ook gewoon een plug-in (Collage2). Die slideshow systeem kan ik dan ook niet aanpassen omdat dit in die Collage2 ingebakken zit.... Op de foto klikken brengt je ook terug naar het menu dus die X knop is eigenlijk niet eens nodig... maar dat moet je maar net weten

                      Ik heb gekozen om gebruik te gaan maken van die plug-in omdat Rapidweaver's eigen photo gallery gekoppeld pagina is aan iPhoto. Maar omdat ik iPhoto eigenlijk niet gebruik (ben fan van Lightroom) wilde ik naar een systeem die lost staat van iPhoto... Zoals Collage2....

                      Volgens mij zouden de URL's in page60/page60.html inmiddels wel moeten werken. (ik neem tenminste aan dat je dat bedoelde?)

                      Ik ben op zich niet zo'n schrijver, vandaar dat ik de pagina Updates zo heb genoemd in plaats van een echte blogpagina ervan te maken. Maar ik ga 't wel overwegen dit aan te passen want een echte blogpagina is dan natuurlijk wel veel mooier. En zeker om daar dan ook de 'home' pagina van te maken. Bedankt voor de suggestie.

                      Als iemand mij kan vertellen hoe ik in Rapidweaver de Copyrights pagina in de footer van alle pagina's kan plaatsen, dan hoor ik het graag.... Rapidweaver is wel heel handig maar heeft hier en daar wel z'n beperkingen. (of ik heb bepaalde oplossingen nog niet kunnen vinden, dus 't kan ook aan mij liggen )

                      Wordpress? Wa's dat? Ik heb er wel eens van gehoord maar zou eigenlijk niet weten hoe 't werkt.... Da's toch voor blogpagina's? Ik heb daar eigenlijk nooit naar gekeken en heb de standaard blogpagina van Rapidweaver gebruikt.....

                      Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
                      bij een bezoekje zie ik alleen een blanco blad als je de vogels bekijkt...

                      pas als je naar beneden scrolt, komen ze wel in beeld
                      Bedankt voor je reactie. Nav van jouw reactie ben ik gaan zoeken er er achtergekomen dat al die fotogalerij-pagina's niet goed worden weergegeven in Internet Explorer . Is wel vreemd want in Firefox, Camino en Safari gaan ze wel goed... Daar ben ik dan ook weer lekker mee Kennelijk ligt dat aan de Collage2 plug-in want dit probleem heb ik met de eigen fotogalerij pagina's van Rapidweaver nooit gehad.

                      Goed, back to the drawing board, I guess...

                      Edit; 'k Ga vanmiddag eerst mijn 'oude' site weer terugplaatsen (wel met vernieuwde kleurstelling) en mijn problemen eens aankaarten op de forums van realmacsoftware (de makers van Rapidweaver), hopen dat men mij daar verder kan helpen)

                      In ieder geval, nogmaals bedankt aan iedereen die heeft gereageerd in dit topic De volgende keer zal ik m'n site driedubbel controleren voordat een nieuw topic van dit soort aanmaak
                      Last edited by MarkEL; 15 december 2008, 11:09.
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Opnieuw meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

                        Opnieuw meningen gevraagd over mijn vernieuwde site!

                        Okee.. alles is getest op Internet Explorer, Firefox, Camino en Safari en zover ik nu kan nagaan gaat het eindelijk allemaal goed 'k Heb enorm last gehad met uploaden (en andere problemen), dit gaat (kennelijk) in Rapidweaver niet goed en uiteindelijk heb ik maar een ander FTP progje gebruikt. (Cyberduck ) Wel vreemd omdat ik mijn vorige site ook gewoon met RW kon uploaden zonder dit soort ellende...

                        Het probleem van de min of meer blanco pagina's (het naar beneden moeten scrollen om de foto's te kunnen zien) blijkt weer een probleem van Internet Explorer.... de thumbnails waren te groot... en elke browser kan er prima mee overweg, behalve Microsoft's IE natuurlijk De oplossing was achteraf eenvoudig (maar wel erg bewerkelijk....) heb alle thumbnails moeten verkleinen....

                        But anyway... Naast het oplossen van de technische problemen heb ik ook nog een aantal tips overdacht en ook opgevolgd. Zo heb ik de "mijn apparatuur" pagina uit het menu gehaald en heb ik van de blog-pagina mijn homepage gemaakt hoewel ik deze tot dusver alleen maar gebruik om aan te geven dat ik wijzigingen heb aangebracht. (zoals ook nieuwe foto's)

                        Het uit het menu halen van de Copyrights pagina heb ik nog niet verder bekeken wegens tijdgebrek. Mocht iemand tips hebben hoe deze in footers te krijgen in Rapidweaver, dan hoor ik het graag. Vooralsnog laat ik het zo maar even staan.

                        bij het bekijken van de slideshow staat de "stop slideshow" knop in een uithoek linksboven, duurde een tijdje voor ik deze gevonden had
                        Ik weet niet welke browser jij gebruikt, maar ik heb inmiddels ondervonden dat bij IE het kruisjes zelfs helemaal niet zichtbaar is. ' t Kruisje verplaatsen is volgens mij niet mogelijk. Ik vind dit slideshow systeem nog altijd wel mooier dan het systeem dat in RW ingebouwd is, dus ik laat het maar zo. Op de foto klikken brengt je ook terug uit de slideshow....

                        Goed, ik ben dus erg benieuwd naar meningen over mijn site zoals deze nu is. Is ' ie overzichtelijk/ eenvoudig genoeg, laden de foto's snel genoeg in, duurt de bekijk-tijd in de slideshow te lang of te kort (is nu 3.5 sec), etc.

                        Bij voorbaat dank aan degenen die (wederom) de moeite nemen om mij van hun mening te voorzien
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: meningen gevraagd over mijn vernieuwde website

                          Ziet er keurig en strak uit.
                          Is deze met de nieuwste Rapidweaver gemaakt ism met de collageplugin van Yourhead?
                          Zou dat lightboxsysteem ook willen integreren in mijn site maar denk dat ik dan moet upgraden naar de nieuwe Rapidweaver.
                          Website http://www.kristofpattyn.be

                          a lotta canonstuff

                          Comment

                          Working...
                          X