Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB 900 kreunend geluid bij in en uitzoomen van lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SB 900 kreunend geluid bij in en uitzoomen van lens

    als ik de 18-200 VR in combinatie van de SB 900 in of uitzoom, maakt de flitser een kreunend geluid. Het is heel storend en kan in sommige situaties er toe leiden dat de flits onbruikbaar is, want niet altijd gewenst is geluiden te maken tijdens fotograferen.
    De batterijen zijn net opgeladen en ik gebruik GP 2700 batterijen.
    Heeft iemand ervaring met dit fenomeen?
    alvast bedankt, Kati

  • #2
    Re: SB 900 kreunend geluid bij in en uitzoomen van lens

    Is het niet gewoon de aandrijving van de spiegel, die de lichtbundel aanpast aan je lens?

    Oplossing(als het net zo werkt als de SB800): groothoek diffuser neerklappen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: SB 900 kreunend geluid bij in en uitzoomen van lens

      nee, het geluid komt duidelijk uit de body van de flitser.

      Comment


      • #4
        Re: SB 900 kreunend geluid bij in en uitzoomen van lens

        Dat is gewoon de SB900 die mee zoomt met je lens en wat hjanssens ook zegt.
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: SB 900 kreunend geluid bij in en uitzoomen van lens

          Is idd je flits die meezoomt met je lens. Zet anders je flits op manueel en niet op TTL dan zoomt de flits niet meer mee en mag je alles zelf instellen.

          Comment


          • #6
            Re: SB 900 kreunend geluid bij in en uitzoomen van lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
            als ik de 18-200 VR in combinatie van de SB 900 in of uitzoom, maakt de flitser een kreunend geluid. Het is heel storend en kan in sommige situaties er toe leiden dat de flits onbruikbaar is, want niet altijd gewenst is geluiden te maken tijdens fotograferen.
            De batterijen zijn net opgeladen en ik gebruik GP 2700 batterijen.
            Heeft iemand ervaring met dit fenomeen?
            alvast bedankt, Kati
            Dat deze een geluid maakt is normaal, in en uitzoomen van de spiegel, klinkt dat echter als abnormaal luid, dan zou ik er toch eens mee terug gaan hoor.
            Leg hem eens aan niet op je camera gemonteerd, en druk verschillende malen op de zoom knop, normaal hoor je dat redelijk goed, maar om nu te zeggen dat het zo erg is, ik heb ook de indruk dat de SB900 geluidruchtiger is dan de SB800, maar ik heb ook de indruk dat de spiegelverstelling een stuk sneller gaat, en deze heeft ook een groter zoombereik, SB800 had dacht ik een zoomverstelling tussen 17 en 105mm, en de SB900 tussen 14 en 200mm, maar schiet mij niet dood als dat niet de correcte getallen zijn .

            SB900: Automatisch zoombereik van 17-200 mm: gedekt in slechts 1,2 seconde. Zoombereik van 14 mm bij gebruik van een ingebouwde diffusor of een diffusiekap.
            Automatische detectie van het sensorformaat: FX- of DX-formaat camera's worden automatisch herkend.

            SB800: Verdere kenmerken zijn de ingebouwde groothoekadapter voor 14mm dekking, een richtgetal van 38/53 (ISO 100/200, op 35mm), en een zoomkop die in stappen van 5mm meezoomt met het objectief van 35mm tot 105mm.

            Bovenstaande komt van de Nikon reklame, maar dat van die 35mm bij de SB800, dat klopt niet, moet 17mm zijn dacht ik.
            Last edited by Guest42; 12 december 2008, 16:01.

            Comment

            Working...
            X